Finanse i Controlling 25/2013

Controlling_25.jpg

Controlling marketingu

W dobie walki o zdobycie przewagi konkurencyjnej coraz więcej firm postrzega działania marketingowe jako niezbędnie do osiągnięcia sukcesu rynkowego. Dobra organizacja marketingu wsparta narzędziami controllingowymi to priorytet. Kontrola jest nieodzowna, by zapewnić odpowiedni udział w rynku. Ewaluacja pracy marketingowców może być jednak trudna. Controlling podejmuje to wyzwanie i stanowi próbę zwiększenia obrotów poprzez definiowanie i weryfikację wymiernych elementów działań promocyjnych. Ponadto koncentruje się na optymalizacji wydatków, niezbędnych do realizacji planów sprzedaży. Obejmuje swoimi działaniami analizy strategiczne, planowanie i kontrolę cen oraz przychodów, a także sterowanie działaniami handlowców.

Controllerzy piastujący w przedsiębiorstwie funkcje doradcze powinni udzielać wsparcia w ramach dużych projektów marketingowych. Aktualny numer „Controllingu – wiedzy i narzędzi praktycznych” jest nieodzowną pomocą w doborze optymalnych narzędzi wspierających zarządzanie i kontrolę procesów marketingowych.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Artykuły

nr 25/2013

Zarządzanie rentownością w firmach usługowych

Menedżerowie zarządzający firmami, ktorych działalność opiera się na wiedzy i kreatywności pracowników, często mają problem z właściwym wykorzystaniem ich kompetencji oraz umiejętności. Mając na uwadze dobro firmy oraz rozwój biznesu, powinni także prawidłowo oceniać rentowność prowadzonych przez nich projektów, co nierzadko także przysparza im trudności.

Czytaj więcej
nr 25/2013

Narzędzia zarządzania finansami w służbie marketingu

marketing-xs.jpg

W doktrynie i nauce finansów nadrzędnym celem zarówno samego zarządzania finansami, jak i każdej działalności gospodarczej jest maksymalizacja wartości firmy. W tej konwencji każda decyzja podnosząca wartość firmy jest traktowana za dobrą, zaś decyzja zmniejszająca wartość firmy jest postrzegana jako zła.

Czytaj więcej
nr 25/2013

BEP a działania marketingowe

Wzmożona aktywność przedstawicieli handlowych lub służb marketingowych powinna zwykle przekładać się na wzrost wartości sprzedaży (S), a jeszcze lepiej na wzrost uzyskiwanej marży (M). Z drugiej strony działania te będą skutkować wyższym poziomem kosztów zmiennych (Kz), chociażby z tytułu wypłacanych premii, bonusów czy nagród zależnych od sprzedaży.

Czytaj więcej
nr 25/2013

Metody optymalizacji zobowiązań z tytułu podatku VAT w obszarze marketingu

Jednym z istotnych elementów działań z zakresu marketingu jest nieodpłatne przekazywanie różnego rodzaju towarów, np. w ramach programów lojalnościowych, jako nagrody w konkursach, w formie gratisów przy sprzedaży promocyjnej, jako próbki, materiały o funkcji reklamowej czy też prezenty okolicznościowe.

Czytaj więcej
nr 25/2013

Wszystko zaczyna się od strategii…

strategy-xs.jpg

Na przykładach wielu przedsiębiorstw możemy zauważyć, że systemy prowizyjne kształtują postawy i zachowania pracowników. Jak zatem wykorzystać je do tego, aby działały z korzyścią dla firmy, a nie na jej szkodę? Jak powiązać realizację celów przez handlowców z wynikami firmy – jej sukcesem rynkowym?

Czytaj więcej
nr 25/2013

Marketing Mix – wiele dróg, jeden cel

marketing-mix-puzzle-shows-marketplace-place-price-product-and-p-xs.jpg

Szeroko zakrojone działania marketingowe to dziś integralny element funkcjonowania przedsiębiorstwa w skomplikowanej rzeczywistości rynkowej. Trzeba jednak wprowadzać je w życie w sposób przemyślany, by wielotorowa aktywność przynosiła oczekiwane efekty.

Czytaj więcej
nr 25/2013

Marketing Controlling @ Hansgrohe

In the last years the Marketing Controlling function gained importance at Hansgrohe. On the one hand due to the fact, that Marketing budgets are – besides personnel cost – one of the major overhead cost positions and therefore need a profound planning and controlling. On the other hand the increasing volatility in the world-wide economy brought up the requirement to put more emphasis on directing Marketing...

Czytaj więcej
nr 25/2013

Ryzyko w marketingu, czyli rzecz o wizerunku

Według stratega marketingowego Jaya Abrahama, wyróżnia się trzy sposoby zwiększania zyskowności firmy poprzez działania marketingowe:
– pozyskać nowych klientów,
– sprawić, by klienci więcej kupowali,
– sprawić, by klienci częściej kupowali.
Połączenie tych trzech działań prowadzić ma do wykładniczego tempa rozwoju firmy.

Czytaj więcej
nr 25/2013

Jak wyznaczyć wartość klienta

Ilość informacji przetwarzanych i przechowywanych przez przedsiębiorstwa rośnie w tempie wykładniczym. Fakt ten znajduje potwierdzenie w wielu badaniach prowadzonych przez środowiska akademickie i praktyczne.

Czytaj więcej
nr 25/2013

Metody wyceny przedsiębiorstw (cz. I)

W praktyce mamy wiele metod wyceny przedsiębiorstw, które różnią się między sobą szczegółowością, pracochłonnością, jak również oceną zdolności przedsiębiorstwa do generowania dochodu w przyszłości.

Czytaj więcej
nr 25/2013

Identyfikacja przyczyn odchyleń w controllingu operacyjnym

W praktyce gospodarczej różnice między planem a wykonaniem są raczej normą niż wyjątkiem, a prawdopodobieństwo ich wystąpienia rośnie wraz z wydłużaniem okresu planistycznego i zwiększaniem stopnia uszczegółowienia.

Czytaj więcej
nr 25/2013

Co oznacza rewolucja VAT dla systemów IT do zarządzania i księgowości

marketing-report-xs.jpg

Dwa ministerstwa postanowiły zrobić porządki w ustawie o VAT. Ministerstwo Finansów, motywowane głównie koniecznością dostosowania naszych przepisów do prawa Unii Europejskiej, oraz Ministerstwo Gospodarki – redukujące niektóre obciążenia nałożone na przedsiębiorców oraz dążące do wprowadzenia mechanizmów poprawiających ich płynność finansową. Obydwa...

Czytaj więcej
nr 25/2013

Jak poprawić jakość sprawozdania finansowego

Polskie podmioty sporządzają sprawozdania finansowe zgodnie z ustawą o rachunkowości. Przy spełnieniu określonych warunków wymienionych w ustawie, istnieje możliwość (lub w pewnych wypadkach nawet obowiązek) sporządzania sprawozdania finansowego według Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej.

Czytaj więcej
nr 25/2013

Krajowe i międzynarodowe regulacje rachunkowości

Zakres funkcjonowania podmiotów gospodarczych nie ogranicza się jedynie do terytorium kraju, na którym funkcjonują. Do współpracy gospodarczej, wymiany towarów, usług dochodzi również między podmiotami funkcjonującymi na międzynarodowym rynku. Rodzi się więc potrzeba otrzymania pewnych i rzetelnych informacji o sytuacji finansowej jednostek gospodarczych.

Czytaj więcej
nr 25/2013

Wykorzystanie MS Excel w analizach marketingowych

Rozważając problematykę analiz marketingowych, pierwszym skojarzeniem, które przychodzi na myśl, jest odpowiednia analiza i prezentacja złożonych danych rynkowych, umożliwiająca dokonanie oceny pozycji rynkowej danego przedsiębiorstwa i potencjału dalszego rozwoju. W aspekcie możliwości wykorzystania narzędzi MS Office, typowym rozwiązaniem wspierającym analizę i prezentację takich danych będzie tabela...

Czytaj więcej
nr 25/2013

Racjonalne wydatki marketingowe

Wywiad z NORBERTEM KILENEM, dyrektorem strategicznym w agencji social media – Think Kong

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 25/2013

Licytacja

„Należy się nam, jak psu zupa. Nikt nam tam w Brukseli łaski nie robi” – grzmi prominentny polityk. I rzeczywiście ma rację. Zgodnie z unijnym prawem, biedne państwa i kraje na dorobku są beneficjentami unijnego budżetu. Jednak nigdzie nie jest powiedziane, jakiej kwoty mogą one oczekiwać. Tego jednak polityk nam nie powie, ponieważ nie mógłby uczestniczyć w budżetowej licytacji. „Musimy otrzymać trzysta...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 25/2013

Modern Budgeting sposobem na rosnącą dynamikę zmian w gospodarce

9 listopada 2012 r. odbyło się kolejne spotkanie poznańskiego Koła Praktyków Controllingu. Działa ono w ramach Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (www.icv.pl), które zrzesza praktyków controllingu i umożliwia im ciągły rozwój oraz wymianę doświadczeń.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 25/2013

Nie ma co czekać na koniec kryzysu

Koszt kryzysu, który toczy światową gospodarkę od 2008 r., już dawno przerósł te, poniesione przez stary kontynent w czasie II wojny światowej – mówił dr Daniel Thorniley, prezes DT – Global Business Consulting podczas tegorocznego ACCA CFO European Summit. Próżno szukać jednego, prostego rozwiązania, które poprawi sytuację wszystkich państw borykających się dziś z kłopotami – przekonywał z kolei prof....

Czytaj więcej

Reklama