Według stratega marketingowego Jaya Abrahama, wyróżnia się trzy sposoby zwiększania zyskowności firmy poprzez działania marketingowe:
– pozyskać nowych klientów,
– sprawić, by klienci więcej kupowali,
– sprawić, by klienci częściej kupowali.
Połączenie tych trzech działań prowadzić ma do wykładniczego tempa rozwoju firmy.

Czy jest to zadanie tylko dla działu marketingu, czy dla całego przedsiębiorstwa? Kto lub co sprawia, że klienci chcą wydać pieniądze na nasz produkt oraz że będą go kupowali więcej i częściej?

Działalność marketingową w przedsiębiorstwie można rozpatrywać w aspekcie czynności i narzędzi. Aspekt czynności to analiza działań, które są wykonywane w celu realizacji procesu marketingu, czyli: planowania, organizowania, sterowania i kontroli oraz doskonalenia działań marketingowych. Narzędziem będzie analiza skuteczności zastosowanych rozwiązań. Ponieważ klient, do którego chcemy trafić, jest poza murami naszej firmy, swoje decyzje zakupowe będzie podejmował na podstawie tego, co jest mu dostępne. Mogą więc to być: reklama, opinie tych, którzy już dokonali zakupu, informacja dostępna w sieci bądź u sprzedawcy, emocje odczuwane, kiedy traktuje siebie jako posiadacza danego towaru, prestiż marki itd. Czynniki wpływające na decyzję mają tę zaletę, że przedsiębiorca ma możliwość (większą lub mniejszą) wpływania na nie, a więc może je kreować i nimi sterować. Warto w tym miejscu zastanowić się nad tym, gdzie i w jakiem formie dostępne są dane o produktach i o firmie oraz co może się zdarzyć, że dane te będą niewłaściwe lub niewłaściwie zinterpretowane. Sedno sprawy jest więc w opinii dostarczanej na rynek i w wizerunku, czyli tym jak ta opinia jest odbierana.

Jak cię widzą, tak cię piszą

Wizerunek firmy to wyobrażenie o niej, zwłaszcza wśród jej klientów, ale nie tylko. Wyobrażenie istnieje w bezpośrednim otoczeniu firmy, a więc także u jej pracowników, sąsiadów, organizacji współpracujących, konkurentów, instytucji otoczenia biznesu (banki). To również zbiór skojarzeń wywoływanych dźwiękiem nazwy firmy lub jej logotypem. Starając się o utrzymanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, należy zadbać o właściwe z punktu widzenia naszej firmy z nią skojarzenia.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Wzmacnianie efektywności procesów planowania i budżetowania finansowego z perspektywy kontrolera finansowego

Wzmacnianie efektywności procesów planowania i budżetowania finansowego z perspektywy kontrolera finansowego

„Nie mam czasu się tym teraz zająć – planowanie jest w tej chwili priorytetem”. Iluż z nas – finansistów, kontrolerów, planistów czy analityków finansowych wypowiedziało te słowa w ostatnim czasie?

Czytaj więcej

Rola controllingu w procesie sprzedaży

Rola controllingu w procesie sprzedaży

Pomimo tego, że controlling w ujęciu klasycznym kojarzony jest głównie z obszarem finansów, ma tak naprawdę dużo szersze możliwości zastosowania. Elementy controllingu można skutecznie zaimplementować w wielu innych strefach działalności. Przykładem takiego zastosowania może być sprzedaż. Bardzo często elementy controllingu pojawiają się w procesie sprzedaży w firmie, choć nie mamy świadomości, że jest to właśnie controlling. Dzięki jego zastosowaniu można podnieść efektywnie zarządzanie tym procesem i wesprzeć osiąganie celów przedsiębiorstwa. Jakie narzędzia controllingu mogą być skuteczne w sprzedaży? Które z nich pomogą wzmocnić zarządzanie w tym zakresie? Po odpowiedzi na te pytania zapraszam do dalszej części artykułu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.