Controlling

Analizujemy najważniejsze zagadnienia w zakresie controllingu finansowego, operacyjnego oraz strategicznego, rozkładamy każdy przypadek na czynniki pierwsze i oceniamy, jak podjęte działania wpłyną na bezpieczeństwo finansów firmy. Nie unikamy tematów "z pogranicza", hybrydowych uznając, że dyrektor finansowy i controller muszą sięgać po wiedzę i doświadczenia z innych obszarów.

nr 74/2021

Ku bezpiecznym łańcuchom dostaw: feedback zakupowy

Co jest gorsze? Znaleźć w skrzynce wiadomość związaną z naszym udziałem w przetargu, zaczynającą się od słów: „Z przykrością informujemy’” czy konieczność napisania takiej wiadomości? Niestety, wiele firm i działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą...

Czytaj więcej
nr 74/2021

Zapobieganie czynom nieuczciwej konkurencji na etapie planowania działań i strategii biznesowych

Zapobieganie czynom nieuczciwej konkurencji na etapie planowania działań i strategii biznesowych

Planowanie działań związanych z działalnością firmy czy tworzenie strategii biznesowej, chociażby związanej z wprowadzeniem nowego produktu na rynek, wiąże się z wieloma trudnościami. Już sam fakt tworzenia czegoś nowego (przynajmniej dla nas) jest zadaniem trudnym, które powinno być poprzedzone wielowątkowymi analizami i gruntownym przygotowaniem. Czy jednak, kiedy już mamy ustalony kierunek działania,...

Czytaj więcej
nr 74/2021

Kolorowanie sprawozdań finansowych, czyli jak wyczytać ze sprawozdań to, co zarządy niekoniecznie chcą ujawniać

Kolorowanie sprawozdań finansowych, czyli jak wyczytać ze sprawozdań to, co zarządy niekoniecznie chcą ujawniać

Początek roku to okres, w którym służby finansowe spółek muszą szybko obudzić się ze świąteczno--noworocznego marazmu i zacząć przygotowywać sprawozdania finansowe. Jest to czas nie tylko wzmożonej pracy ze strony szeregowych pracowników działu finansowego, głównej księgowej oraz działu controllingu, ale również zarządów, którym zależy na przedstawieniu w jak najlepszym świetle pracy wykonanej na rzecz...

Czytaj więcej
nr 74/2021

Efekt „wow!” czy nie? Przegląd metod i narzędzi pomiaru wyników marketingowych w branży SAP i nie tylko

Efekt „wow!” czy nie? Przegląd metod i narzędzi pomiaru wyników marketingowych w branży SAP i nie tylko

Branża SAP to specyficzny i trudny marketingowo dział branży IT. To jeden z tych obszarów, w którym pozyskanie klienta wymaga długofalowych działań na wielu frontach. Dlatego tak ważne jest prowadzenie efektywnych i zróżnicowanych działań digital marketingowych, odpowiedni dobór KPIs – czyli wskaźników mierzenia efektywności – do formatów i kanałów reklamowych. Bieżąca analiza wyników pomaga w optymalizacji...

Czytaj więcej
nr 74/2021

Jak liczyć wartość klienta (CLTV) w B2B?

Jak liczyć wartość klienta (CLTV) w B2B?

CLTV, czyli wskaźnik wartości życiowej klienta, jest miarą zysku z relacji z danym nabywcą. Tradycyjnie tę wartość określa się na podstawie wskaźników finansowych. W tym ujęciu klient jest dla firmy wart tyle, ile dochód, jaki dostarcza. Jak jednak wyznaczyć wielkość tego dochodu? I co wtedy, gdy relacje z klientem są źródłem innych wartości, ważnych z perspektywy biznesu, które jednak trudno wyrazić...

Czytaj więcej
nr 74/2021

Modele atrybucji, czyli jak mierzyć realne efekty kampanii marketingowych

Modele atrybucji, czyli jak mierzyć realne efekty kampanii marketingowych

Amazon w 2019 r. wydał łącznie na marketing i sprzedaż 18,88 mld dol., Google (Alphabet) – 18,46 mld, Microsoft – 18,21 mld. Dodatkowo tylko do trzech firm – Apple’a, Facebooka i Amazona1 – trafiło aż 70% wszystkich globalnych wydatków na reklamy cyfrowe2. Pokazuje to światowy trend – coraz więcej wydajemy na digital marketing i to powinno przekładać się na zmiany w działach controllingu. Jak się do...

Czytaj więcej
nr 74/2021

Analiza danych sprzedażowych – wnioski dla działu sprzedaży vs wnioski dla controllingu

Analiza danych sprzedażowych – wnioski dla działu sprzedaży vs wnioski dla controllingu

Analiza danych sprzedażowych jest elementem controllingu sprzedaży, który odpowiednio stanowi część systemu controllingu w przedsiębiorstwie. Patrząc z tej perspektywy, wydawać się może, że dane sprzedażowe analizowane są przez controllera i każdorazowo włączane do sprawozdań controllingowych. Czy tak jednak jest? A może controlling sprzedaży stanowi po części odrębny obszar, który nie wchodzi w zainteresowanie...

Czytaj więcej

Następna
strona

Nastęna stron

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama