Controlling

Analizujemy najważniejsze zagadnienia w zakresie controllingu finansowego, operacyjnego oraz strategicznego, rozkładamy każdy przypadek na czynniki pierwsze i oceniamy, jak podjęte działania wpłyną na bezpieczeństwo finansów firmy. Nie unikamy tematów "z pogranicza", hybrydowych uznając, że dyrektor finansowy i controller muszą sięgać po wiedzę i doświadczenia z innych obszarów.

nr 68/2020

Kontrola w projekcie ‑ zakres, metody, cele

MC_68_72.jpg

Kontrola w projekcie może budzić pewne obawy. Często jest ona uruchamiana, gdy pojawiają się jakieś odchylenia, a jej celem jest poszukiwanie winnych. Nie musi tak jednak być. Odpowiednio wcześnie zaplanowana, pozwala identyfikować zakłócenia, zanim wpłyną one na projekt i realizowane w nim zadania.

Czytaj więcej
nr 68/2020

Efektywność obsługi klienta ‑ czy da się policzyć "jakość"?

MC_68_67.jpg

Konkurencja na zdrowo funkcjonującym rynku prowadzi do bezpośredniej konfrontacji rywalizujących ze sobą podmiotów. I to zdecydowanie prędzej niż później. Rynek pozwalający klientowi dokonywać swobodnego i niczym nieskrępowanego wyboru świadczy zaś o dojrzałości działających mechanizmów sprzedażowych i zakupowych. W takich warunkach nowe bodźce, których używa się do przekonania go do wyboru naszych...

Czytaj więcej
nr 68/2020

Przetwarzanie informacji w audycie śledczym

MC_68_38.jpg

Przestępczość gospodarcza i jej różnorodne formy niezależnie od obowiązujących systemów ekonomicznych w sposób pośredni bądź bezpośredni wpływały negatywnie na stabilność rynków finansowych każdego kraju. Nowe metody przestępczej działalności zaskakują nie tylko organy ścigania i wymiar sprawiedliwości, ale przede wszystkim przedsiębiorców nieprzygotowanych na zagrożenia wynikające z oszustw czy nadużyć....

Czytaj więcej
nr 68/2020

Audyt marketingu i sprzedaży ‑ czy każda firma go potrzebuje?

MC_68_32.jpg

Marketing i sprzedaż to dwa newralgiczne obszary przedsiębiorstwa. To właśnie te funkcje wiążą organizację z jej klientami. Audyt tych procesów ma pozwalać na przeprowadzenie ich obiektywnej, wielowymiarowej oceny oraz wyznaczenie słabych stron strategii marketingowej i sprzedażowej. Jego celem jest również zaproponowanie rekomendacji, które przyczynią się do zwiększenia rentowności sprzedaży czy poprawy...

Czytaj więcej
nr 68/2020

Audyt wewnętrzny czy zewnętrzny?

MC_68_28.jpg

Główny cel szeroko rozumianego audytu sprowadza się do okresowej kontroli i oceny prawidłowości mechanizmów funkcjonujących w firmie. Jego wyniki, przedstawione w formie raportu, dają potężną dawkę informacji, ale też są istotną determinantą zmian w procesach przedsiębiorstwa. Pozostaje kluczowe pytanie, czy właściwe jest dokonywanie tego typu kontroli w zakresie wewnętrznej działalności przedsiębiorstwa,...

Czytaj więcej
nr 68/2020

Audyt zewnętrzny w czasach globalnej zmiany

MC_68_24.jpg

Budowanie systemu kontroli jakości, modeli controllingowych czy monitoring prawidłowości własnych decyzji to jedne z kluczowych wyzwań, jakie stoją przed nowoczesnym i świadomym menedżerem. Otwartość na krytykę, a także stworzenie środowiska, które będzie wspierało krytyczne myślenie oraz odpowiednie dawanie i przyjmowanie informacji zwrotnej, są nieocenioną pomocą w osiąganiu ponadprzeciętnych rezultatów....

Czytaj więcej
nr 68/2020

Ochrona prawna sygnalistów

MC_68_18.jpg

Sygnalista (z angielska zwany whistleblower, czyli „dmuchający w gwizdek”) to osoba, która informuje przełożonych lub właściwe organy władzy o nadużyciach w jej środowisku pracy. Nadużycia te mogą przybierać postać naruszenia prawa lub norm etycznych. Sygnalista działa w interesie szerszym niż tylko jego własny, zgłaszając nieprawidłowości, które zagrażają interesowi jego pracodawcy lub interesowi...

Czytaj więcej
nr 68/2020

Zgłaszanie nieprawidłowości w przedsiębiorstwie jako sposób przeciwdziałania oszustwom, nadużyciom i korupcji

MC_68_14.jpg

Prowadzenie przedsiębiorstwa nierozerwalnie związane jest z różnymi formami ryzyka. Przede wszystkim mowa tutaj o ryzyku gospodarczym, ale warto wskazać także na ryzyko sankcji prawnych wynikających z niedostosowania się do obowiązujących przepisów lub norm wewnętrznych oraz na tzw. ryzyko reputacyjne. Powyższe sprawia, że odpowiedzialne zarządzanie staje się nie tyle pożądane z biznesowego punktu...

Czytaj więcej

Następna
strona

Nastęna stron

Numer bieżący

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama