Controlling

Analizujemy najważniejsze zagadnienia w zakresie controllingu finansowego, operacyjnego oraz strategicznego, rozkładamy każdy przypadek na czynniki pierwsze i oceniamy, jak podjęte działania wpłyną na bezpieczeństwo finansów firmy. Nie unikamy tematów "z pogranicza", hybrydowych uznając, że dyrektor finansowy i controller muszą sięgać po wiedzę i doświadczenia z innych obszarów.

nr 73/2021

Future proof your staff

Future proof your staff

Ongoing digital disruption is changing the skillset required by finance and accounting professionals. How can employers provide the right training?

Czytaj więcej
nr 73/2021

Ekonomiczna wielkość partii. Opcja idealna czy książkowa teoria?

Ekonomiczna wielkość partii. Opcja idealna czy książkowa teoria?

Może się wydawać, że ekonomiczna wielkość partii jest idealnym rozwiązaniem dla każdej firmy, która chce skutecznie optymalizować koszty całkowite. Dlaczego więc tak rzadko jest stosowana? Częściowo wynika to z niewiedzy planistów i kupców, którzy nie zdają sobie sprawy z istnienia tego narzędzia, a częściowo z wad samego rozwiązania.

Czytaj więcej
nr 73/2021

Prawne aspekty pracy zdalnej – kontraktowe i organizacyjne

Prawne aspekty pracy zdalnej – kontraktowe i organizacyjne

Epidemia koronawirusa sprawiła, że rzesza firm została z dnia na dzień zmuszona do przejścia w zdalny tryb funkcjonowania. Pociągnęło to za sobą wyzwania dla pracodawców i pracowników. Pracodawcy, po przeprowadzonej rekrutacji poprzez narzędzia elektroniczne, zawierają z pracownikami umowy o pracę na odległość. Pracownicy natomiast od samego początku zatrudnienia świadczą pracę w formie zdalnej.

Czytaj więcej
nr 73/2021

Kluczowe wskaźniki efektywności w sprzedaży oraz obsłudze klienta poprzez call center

Kluczowe wskaźniki efektywności w sprzedaży oraz obsłudze klienta poprzez call center

Jeśli organizacja chce dążyć do coraz lepszych wyników w zakresie sprzedaży lub obsługi klienta poprzez call center bądź contact center, niezwykle istotny jest właściwy pomiar kluczowych parametrów efektywności w tych obszarach. Chcąc poprawiać wydajność lub utrzymać poziom obsługi, warto monitorować kluczowe wskaźniki niezależnie od tego, czy call center funkcjonuje w administracji publicznej, w przedsiębiorstwie...

Czytaj więcej
nr 73/2021

Organizacja i rola controllingu i controllera w grupach kapitałowych

Organizacja i rola controllingu i controllera w grupach kapitałowych

Zarządzanie pojedynczym przedsiębiorstwem jest zadaniem coraz trudniejszym ze względu na wysoką zmienność warunków zewnętrznych, ale nie tylko. Współczesne przedsiębiorstwa są często jedynie elementem w wielkich grupach kapitałowych, rozproszonych po różnych działach gałęzi przemysłu. Są to grupy różnych przedsiębiorstw zlokalizowanych często w różnych strefach czasowych całego świata. W takich warunkach,...

Czytaj więcej
nr 73/2021

Audyt bezpieczeństwa (niewyłącznie) informatycznego w organizacji – dobre praktyki

Audyt bezpieczeństwa (niewyłącznie) informatycznego w organizacji – dobre praktyki

Nieustannie zmieniający się krajobraz bezpieczeństwa organizacji wymaga od specjalistów ds. bezpieczeństwa bieżącej analizy zmieniającego się środowiska, warunków ekonomicznych państwa i otoczenia technologicznego, aby być na bieżąco z najlepszymi praktykami.

Czytaj więcej
nr 73/2021

Krótko‑ i długofalowa praca zdalna w służbach finansowo‑controllingowych

Krótko- i długofalowa praca zdalna w służbach finansowo-controllingowych

Praca w trybie zdalnym zredefiniowała pojęcie pracy zarówno w odniesieniu do pracodawców, jak i pracowników. W tym wyjątkowo trudnym czasie podtrzymanie za wszelką cenę ciągłości pracy, bez utraty przy tym jej jakości, stało się kluczowym zadaniem dla przetrwania wielu przedsiębiorstw. Jednym z działów, u których zapewnienie ciągłości pracy jest niezbędne, są finanse. Pomimo że większość firm wprowadziła...

Czytaj więcej

Następna
strona

Nastęna stron

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama