Dynamiczny rozwój rynku pracy zdalnej oraz rosnąca popularność elastycznych form zatrudnienia sprawiają, że outsourcing usług do niezależnych specjalistów staje się dla firm codziennością. Freelancerzy wykonują dziś projekty IT, zadania z zakresu marketingu, projektowania graficznego czy tworzenia treści. Warto jednak pamiętać, że nawiązanie współpracy z osobą, która nie jest pracownikiem etatowym,...
Jeśli sprzedajesz w internecie lub działasz w imieniu internetowej platformy handlowej, koniecznie zapoznaj się ze zmianami w prawie, wynikającymi z Ogólnego Rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa produktów (GPSR), które istotnie wpłyną na Twój biznes. Rozporządzenie to wprowadza istotne znaczące zmiany dla przedsiębiorców działających w sektorze e-commerce, a niedostosowanie się do nich może grozić...
Technologia AI rozwija się w zawrotnym tempie i znajduje zastosowanie w coraz większej liczbie dziedzin naszego życia. Coraz częściej korzystamy z modeli językowych, by rozwiązywać problemy w codziennej pracy – czy to pisząc mail, czy prosząc o wyszukanie informacji. Na naszych oczach kończy się era „zapytaj Google”, a zaczyna nowa: „zapytaj ChatGPT”. Twórcy rozwiązań opartych na modelach językowych...
W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym prognozowanie stało się jednym z kluczowych elementów skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem. Choć często mylone z budżetowaniem, prognozowanie spełnia odmienną funkcję i odgrywa komplementarną rolę w procesie podejmowania decyzji strategicznych oraz operacyjnych. Samo prognozowanie powinno być obowiązkowe szczególnie w obszarze multikonkurencyjności,...
Współczesna sprzedaż online nie rozgrywa się wyłącznie na poziomie cen, dostępności czy logistyki. W coraz większym stopniu kluczowym polem walki o klienta – i przedmiotem oceny przez regulatorów – staje się interfejs użytkownika. To właśnie tam podejmowane są decyzje zakupowe. Tam rozgrywa się subtelna gra między „pomocą” a „presją”, między „ułatwieniem” a „manipulacją”. Są tacy, którzy twierdzą,...
Przedsiębiorca Wojciech prowadzi markę odzieżową. Sprzedaje za pośrednictwem sklepu internetowego, więc widoczność w sieci ma dla niego znaczenie. By zwiększyć rozpoznawalność marki, Wojciech postawił na współpracę z influencerami. Wysyła do nich ubrania, a w zamian influencerzy publikują posty, reelsy, stories dotyczące jego marki. Jedną z osób, z którymi nawiązał kontakt, był Jan, influencer z około...
Od lat fiskus i podatnicy toczą spór o to, czy sprzedaż nieruchomości z majątku prywatnego jest opodatkowana VAT. Wiele osób, które sprzedaje swój majątek prywatny, nie zdaje sobie z tego sprawy – uważają, że skoro sprzedają „prywatnie”, najczęściej jednorazowo, swoją nieruchomość, to nie ma mowy o jakimkolwiek opodatkowaniu VAT. Nie przychodzi im nawet do głowy, że mogłoby być inaczej, i nie ma się...
Następna
strona
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.