Zarządzanie

nr 81/2022

KPI w HR (i nie tylko). Skąd brać wskaźniki efektywności i jak ustalać ich poziom docelowy?

KPI w HR (i nie tylko). Skąd brać wskaźniki efektywności i jak ustalać ich poziom docelowy?

Działy HR w Polsce, z roku na rok, korzystają z coraz większej liczby wskaźników efektywności. Porównując wyniki firm, które wzięły udział zarówno w II, jak i III edycji Badania Analityki HR, widzimy znaczący postęp w liczbie wykorzystywanych KPI – z przeciętnie dwóch w 2020 roku do trzynastu w 2021 roku. W II edycji badania aż 20% tych firm nie korzystało z żadnego wskaźnika, co rok później dotyczy...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 80/2022

Benefity pozapłacowe w czasach pandemii

Benefity pozapłacowe w czasach pandemii

Pandemia zmieniła okoliczności, w których funkcjonują pracownicy. W konsekwencji ich oczekiwania względem pakietu świadczeń dodatkowych bardzo często są zupełnie inne niż jeszcze dwa lata temu. Pracodawcy mają tego świadomość i podejmują działania prowadzące do aktualizacji swojej oferty tak, aby jak najlepiej odpowiadała na nowe potrzeby.

Czytaj więcej
nr 79/2022

Kompetencje hybrydowe ‑ dlaczego warto zadbać o umiejętności "miękkie" w "twardej" pracy?

Kompetencje hybrydowe - dlaczego warto zadbać o umiejętności "miękkie" w "twardej" pracy?

Przejście ze współpracy stacjonarnej na zdalną lub hybrydową wymaga nie tylko dostosowywania procesów biznesowych, ale także rozwijania inteligencji emocjonalnej. Czym są umiejętności hybrydowe? Czy osoby z wyższym IQ osiągają lepsze wyniki w pracy? Jak najefektywniej trenować inteligencję emocjonalną? To zagadnienia, z którymi zmierzymy się w tym artykule.

Czytaj więcej
nr 79/2022

Jak modelować zachowania najskuteczniejszych pracowników?

Jak modelować zachowania najskuteczniejszych pracowników?

W jaki sposób rozpoznawać obszary, dzięki którym dana osoba osiąga znacznie lepsze wyniki od pozostałych członków zespołu? Jak zdiagnozować, na czym polega różnica pomiędzy nią a innymi osobami w zespole? Jak z pomocą takiego pracownika rozwijać resztę zespołu? Wielu menedżerów w pracy używa tzw. dobrych praktyk, aby poprawiać wyniki. Stanowią one wyznacznik, pewien rodzaj wzorca, do którego powinni...

Czytaj więcej
nr 79/2022

Kaizen ‑ to ludzie

Kaizen - to ludzie

Zaskakuje mnie jak niewiele przedsiębiorstw decyduje się na wprowadzenie u siebie idei Kaizen. Jeszcze bardziej zaskakuje mnie w jak wielu z przedsiębiorstw, gdzie ją wdrożono – nie działa. Przyczyn jest sporo, podobnie jak sporo jest teorii na ten temat. Z moich obserwacji wynika, że najczęściej pracodawca zapomina, że Kaizen – to ludzie.

Czytaj więcej
nr 79/2022

Restrukturyzacja zatrudnienia jako naturalny proces w organizacji

Restrukturyzacja zatrudnienia jako naturalny proces w organizacji

Postępujące zmiany gospodarcze katalizowane czynnikami społecznymi, technologicznymi czy politycznymi od lat nieodzownie wpływają na stan firm i poziom zatrudniania. Środowisko społeczne otaczające firmy zmienia się w gwałtownym tempie. Dzisiejsze przedsiębiorstwa muszą nieustannie dążyć do innowacji, tak aby wciąż utrzymywać swoją pozycję na rynku. Restrukturyzacja jest jednym z elementów zarówno...

Czytaj więcej
nr 79/2022

Kiedy udać się do doradcy restrukturyzacyjnego?

Kiedy udać się do doradcy restrukturyzacyjnego?

W postcovidowych czasach jako zarządzający powinniśmy być gotowi na różne trudne sytuacje gospodarcze, które spotykają menadżerów na ich drodze zarządzania. Dzięki wsparciu państwa bardzo wiele przedsiębiorstw z branż dotkniętych pandemią udało się uratować. Wiele tarcz antykryzysowych zadziałało i dodruk pieniądza przez pakiet stymulacyjny w znaczący sposób uchronił nas od załamania gospodarczego....

Czytaj więcej

Następna
strona

Nastęna stron

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.