Finanse i Controlling 79/2022 (styczeń-luty)

Finanse i Controlling nr 79/2022 - Restrukturyzacja to nie upadłość

Restrukturyzacja to nie upadłość

Takie mamy czasy, że chyba nikt nie ma pewności, czy jego biznes w pewnym momencie nie doświadczy kłopotów ekonomicznych. Jak podejść do takich trudności, gdy już się pojawią? Przede wszystkim nie należy ich traktować jako tematu tabu ani bagatelizować, lecz potraktować jako jeden z nieodłącznych elementów życia gospodarczego, który wymaga odpowiedniej reakcji. W przypadku, gdy działania wewnętrzne, które podejmiemy samodzielnie, okażą się niewystarczające, dobrym rozwiązaniem może okazać się jedno z postępowań restrukturyzacyjnych, które należy traktować jako szansę na przetrwanie. Pamiętajmy, że restrukturyzacja to nie upadłość. Postępowania restrukturyzacyjne dostarczają przedsiębiorstwom narzędzi, których umiejętne wykorzystanie prowadzi do utrzymania działalności gospodarczej i skutecznie odciąga widmo niewypłacalności. Nie bójmy się restrukturyzacji, dajmy sobie szansę. Temat Państwa nie dotyczy? I bardzo dobrze. Z całego serca życzę, żeby tak było. Ale ideą bieżącego wydania magazynu jest pokazanie naszym czytelnikom możliwości w razie gdyby... I zwrócenie uwagi na to, że restrukturyzacja jest opcją dla każdego biznesu.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

nr 79/2022

Umowy dotyczące sprzedaży firmy ‑ struktura prawna transakcji, wybrane ryzyka transakcyjne

Umowy dotyczące sprzedaży firmy - struktura prawna transakcji, wybrane ryzyka transakcyjne

W przypadku podjęcia decyzji o zakupie przedsiębiorstwa następuje etap zmierzający do zamknięcia transakcji. Zamknięcie transakcji polega na zawarciu umowy lub umów, których skutkiem jest przeniesienie praw i kontroli nad spółką, przedsiębiorstwem lub też jego poszczególnymi składnikami. W modelowym ujęciu podpisanie umowy warunkowej poprzedza podpisanie umowy rozporządzającej, której skutkiem jest...

Czytaj więcej
nr 79/2022

Nowoczesne formy zatrudnienia w świecie finansów

Nowoczesne formy zatrudnienia w świecie finansów

Od kilku lat na polskim rynku pracy obserwowany jest stopniowy wzrost popularności form zatrudnienia innych niż umowa o pracę. O ile do niedawna były utożsamiane głównie z pracownikami fizycznymi i zawodami niewymagającymi wysokich kwalifikacji, to obecnie coraz częściej dotyczą kadry specjalistycznej i menedżerskiej, również w obszarze finansów.

Czytaj więcej
nr 79/2022

Przewodnik po programie Horyzont Europa – jak skutecznie aplikować o środki europejskie

Przewodnik po programie Horyzont Europa – jak skutecznie aplikować o środki europejskie

Współpraca międzynarodowa jest szansą na rozwój innowacji, które powstają w dialogu nauki z biznesem i pomagają się rozwijać jednostkom w skali światowej. To innowacje stanowią koło napędowe, poszukując odpowiedzi w badaniach nad przeciwdziałaniem zmianom klimatycznym czy skutkom pandemii.

Czytaj więcej
nr 79/2022

Rozliczanie dotacji – aspekty praktyczne

Rozliczanie dotacji – aspekty praktyczne

Dotacje unijne to jeden ze sposobów pozyskania dodatkowych środków, w chwili, gdy planujemy otworzyć lub rozwinąć swoją firmę, a także przeprowadzić wybraną inwestycję. Korzystanie z unijnego wsparcia niewątpliwie niesie ze sobą wiele korzyści, jednak równie ważnym aspektem jak pozyskanie finansowania jest przede wszystkim prawidłowe rozliczenie uzyskanych środków. Należy w głównej mierze zrealizować...

Czytaj więcej
nr 79/2022

Kredyt kupiecki – ciekawe finansowanie czy biznesowy risky fun?

Kredyt kupiecki – ciekawe finansowanie czy biznesowy risky fun?

O kredycie handlowym zwykło się mawiać w akademickich kuluarach, oczywiście upraszczając temat, że to najtańsza pożyczka, jaką można dostać przy wymianie handlowej. W biznesie głosy są jednak podzielone. Fanów nie brakuje – w końcu dla jednych przegapienie takiej okazji to biznesowy błąd. Inni krytykują – bo przecież to jednocześnie forma zamrożenia czyichś środków, a zatem ktoś przez pewien czas nie...

Czytaj więcej
nr 79/2022

Zamknięcie roku obrotowego: good practices dla controllingu

Zamknięcie roku obrotowego: good practices dla controllingu

Rozpoczęcie nowego roku niesie za sobą wiele konsekwencji dla całej firmy. Z reguły, kiedy myślimy na ten temat, w pierwszej kolejności przychodzą nam do głowy aspekty dotyczące pracy z zakresu działu księgowości. Jest to zgodne z obrazem rzeczywistości – inwentaryzacja, sprawozdanie finansowe, sprawozdanie podatkowe, a także szereg zmian w prawie bilansowym i podatkowym, które trzeba wprowadzić w...

Czytaj więcej
nr 79/2022

Jak zdobywać rentowne kontrakty, gdy rynek notuje drastyczny spadek cen?

Dlaczego tak wiele firm ma problemy z wprowadzaniem zmian i reagowaniem na zmiany na rynku? Na czym polega sprzedaż neandertalska, a na czym transformacyjna? Jak sprawdzić, czy twoja firma jest konkurencyjna? W artykule odpowiadamy na powyższe oraz wiele innych pytań.

Czytaj więcej
nr 79/2022

Eat. Sleep. Audit. Repeat. Audyt marketingowy krok po kroku

Eat. Sleep. Audit. Repeat. Audyt marketingowy krok po kroku

Ustrukturyzowanie pracy marketingu daje o 397% większe szanse na odniesienie biznesowego sukcesu (badanie Coschedule* 2019). Marketing analityczny zaczyna się jednak od audytu. Czym zatem jest? Jak go przygotować i przeprowadzić? Oto pełny przegląd wszystkich elementów, narzędzi i szablonów skutecznego audytu marketingowego.

Czytaj więcej
nr 79/2022

Przejęcie spółki rodzinnej przez dużą firmę o charakterze korporacyjnym w fazie porealizacyjnej

Przejęcie spółki rodzinnej przez dużą firmę o charakterze korporacyjnym w fazie porealizacyjnej

Rozwój technologii, globalizacja i konsolidacja, rewolucja informacyjna, gwałtowne zmiany środowiska konkurencyjnego, wymagają nieustannej dyskusji na temat strategii rozwoju. Fuzje i przejęcia stają się zatem jednym z głównych sposobów maksymalizacji wartości rynkowej podmiotów gospodarczych oraz wzmacniania ich pozycji konkurencyjnej na rynku zarówno krajowym, jak i zagranicznym. Powodem popychającym...

Czytaj więcej
nr 79/2022

Restrukturyzacja to nie upadłość ‑ wykorzystaj szansę

Restrukturyzacja to nie upadłość - wykorzystaj szansę

Kłopoty ekonomiczne, z którymi mierzy się część przedsiębiorców, nie powinny być traktowane jako temat tabu ani bagatelizowane, lecz postrzegane jako jeden z nieodłącznych elementów życia gospodarczego, który wymaga odpowiedniej reakcji. W przypadku, gdy działania wewnętrzne – podejmowane samodzielnie przez przedsiębiorcę – okażą się niewystarczające, dobrym rozwiązaniem może być jedno z postępowań...

Czytaj więcej
nr 79/2022

Kiedy udać się do doradcy restrukturyzacyjnego?

Kiedy udać się do doradcy restrukturyzacyjnego?

W postcovidowych czasach jako zarządzający powinniśmy być gotowi na różne trudne sytuacje gospodarcze, które spotykają menadżerów na ich drodze zarządzania. Dzięki wsparciu państwa bardzo wiele przedsiębiorstw z branż dotkniętych pandemią udało się uratować. Wiele tarcz antykryzysowych zadziałało i dodruk pieniądza przez pakiet stymulacyjny w znaczący sposób uchronił nas od załamania gospodarczego....

Czytaj więcej
nr 79/2022

Restrukturyzacja zatrudnienia jako naturalny proces w organizacji

Restrukturyzacja zatrudnienia jako naturalny proces w organizacji

Postępujące zmiany gospodarcze katalizowane czynnikami społecznymi, technologicznymi czy politycznymi od lat nieodzownie wpływają na stan firm i poziom zatrudniania. Środowisko społeczne otaczające firmy zmienia się w gwałtownym tempie. Dzisiejsze przedsiębiorstwa muszą nieustannie dążyć do innowacji, tak aby wciąż utrzymywać swoją pozycję na rynku. Restrukturyzacja jest jednym z elementów zarówno...

Czytaj więcej
nr 79/2022

Kaizen ‑ to ludzie

Kaizen - to ludzie

Zaskakuje mnie jak niewiele przedsiębiorstw decyduje się na wprowadzenie u siebie idei Kaizen. Jeszcze bardziej zaskakuje mnie w jak wielu z przedsiębiorstw, gdzie ją wdrożono – nie działa. Przyczyn jest sporo, podobnie jak sporo jest teorii na ten temat. Z moich obserwacji wynika, że najczęściej pracodawca zapomina, że Kaizen – to ludzie.

Czytaj więcej
nr 79/2022

Jak modelować zachowania najskuteczniejszych pracowników?

Jak modelować zachowania najskuteczniejszych pracowników?

W jaki sposób rozpoznawać obszary, dzięki którym dana osoba osiąga znacznie lepsze wyniki od pozostałych członków zespołu? Jak zdiagnozować, na czym polega różnica pomiędzy nią a innymi osobami w zespole? Jak z pomocą takiego pracownika rozwijać resztę zespołu? Wielu menedżerów w pracy używa tzw. dobrych praktyk, aby poprawiać wyniki. Stanowią one wyznacznik, pewien rodzaj wzorca, do którego powinni...

Czytaj więcej
nr 79/2022

Kompetencje hybrydowe ‑ dlaczego warto zadbać o umiejętności "miękkie" w "twardej" pracy?

Kompetencje hybrydowe - dlaczego warto zadbać o umiejętności "miękkie" w "twardej" pracy?

Przejście ze współpracy stacjonarnej na zdalną lub hybrydową wymaga nie tylko dostosowywania procesów biznesowych, ale także rozwijania inteligencji emocjonalnej. Czym są umiejętności hybrydowe? Czy osoby z wyższym IQ osiągają lepsze wyniki w pracy? Jak najefektywniej trenować inteligencję emocjonalną? To zagadnienia, z którymi zmierzymy się w tym artykule.

Czytaj więcej
nr 79/2022

Gdzie w analityce jest miejsce na Self‑service?

Gdzie w analityce jest miejsce na Self-service?

Do jednej z sal konferencji Data Science Summit w Warszawie szło się długim korytarzem. Miał się w niej odbyć wykład na temat self-service w Business Intelligence. Korytarz był oflankowany pracownikami firm konsultingowych i firm z branży IT. Wszyscy oni, obłożeni gadżetami i plakatami, szukali kandydatów na stanowiska: „Specjalista od przetwarzania danych”, „Data steward”, „Inżynier danych”. Prowadzący...

Czytaj więcej
nr 79/2022

SaaS i SLA ‑ jak się zabezpieczyć i zagwarantować prawidłowe działanie oprogramowania w chmurze

SaaS i SLA - jak się zabezpieczyć i zagwarantować prawidłowe działanie oprogramowania w chmurze

Ciągły rozwój technologii i aplikacji doprowadził do wzrostu popularności nowych modeli udostępniania oprogramowania. W czasach, gdy mobilność i łatwy dostęp do treści z każdej części świata jest kwestią bardzo istotną, a wręcz podstawową, odchodzi się powoli od tradycyjnego oprogramowania udostępnianego za pomocą materialnych nośników danych w postaci dysków czy płyt. Coraz powszechniejsze staje się...

Czytaj więcej
nr 79/2022

Jak z danych wycisnąć informacje, czyli o tym, jak Business Intelligence zmienia handel

Jak z danych wycisnąć informacje, czyli o tym, jak Business Intelligence zmienia handel

Pierwsza zasada handlu? Klient ma zawsze rację. Jak jednak mamy się dowiedzieć, czego ten klient chce, oczekuje, jakie są jego „racje”, co zrobić, żeby był zadowolony? To nie jest przecież łatwe. Zapotrzebowanie i preferencje klientów cały czas się zmieniają, jeśli nie z powodu czynników zewnętrznych i trendów, to spowodowane naturalnymi zmianami, którym podlegają konsumenci. Mamy więc szereg wyzwań:...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.