Pierwsza zasada handlu? Klient ma zawsze rację. Jak jednak mamy się dowiedzieć, czego ten klient chce, oczekuje, jakie są jego „racje”, co zrobić, żeby był zadowolony? To nie jest przecież łatwe. Zapotrzebowanie i preferencje klientów cały czas się zmieniają, jeśli nie z powodu czynników zewnętrznych i trendów, to spowodowane naturalnymi zmianami, którym podlegają konsumenci. Mamy więc szereg wyzwań: gromadzenie przekrojowych, aktualnych danych z rynku, wykorzystanie danych dotyczących organizacji oraz wszystkich firm współpracujących, uporządkowanie informacji i stworzenie algorytmów, które pomogą organizacjom lepiej zrozumieć klientów i rynek.

Jak z danych wycisnąć informacje, czyli o tym, jak Business Intelligence zmienia handel

Tutaj pojawia się Business Intelligence – narzędzie do analizy firm i otoczenia, dające potrzebne wyniki. W skrócie, jest to potężne oprogramowanie, które pobiera i przetwarza dane, dając różnego rodzaju informacje oraz wnioski. Jego głównym celem jest wsparcie decyzji biznesowych, a także wykazanie newralgicznych miejsc, które wymagają działania. Dzisiejsze narzędzia do analizy biznesowej pozwalają firmom wykorzystywać dane nie tylko do przewidywania bieżącej sprzedaży, ale także do dostrzegania przyszłego potencjału, trendów i zrozumienia potrzeb klientów na wielu poziomach.

Jednak warto zaznaczyć, że sama analityka BI nie wystarczy – powinna być ona integralną częścią ogólnej strategii firmy. Od wytworzenia produktu, po sprzedaż, marketing, dane z rynku itd. – analiza biznesowa może obejmować wszystkie istotne dla efektywności firmy obszary.

Co możemy dzięki BI otrzymać?

  • Przetworzenie dużej ilości danych oraz ich eksplorację.
  • Wizualizacje analizy danych – czyli czytelną prezentację informacji, jakimi dysponujemy.
    • Raportowanie – pewność, że organizacja ma dobre wyniki finansowe, ma kluczowe znaczenie. Narzędzia BI do raportowania zbierają informacje z całej firmy i je przetwarzają, dostarczając raporty umożliwiające podjęcie optymalnych i szybkich decyzji biznesowych.
    • Analitykę predykcyjną – czyli modele dotyczące przyszłości. Jak, bez kosztów, możemy sprawdzić, czy dana strategia zadziała? Dzięki modelom BI możemy przeprowadzić symulacje, które mogą być wsparciem procesów decyzyjnych. BI pozwala na racjonalne przewidywanie nadchodzących trendów i zachowań klientów, mających wpływ na przyszły rozwój organizacji.
  • Informacje o otoczeniu biznesowym.
  • Informacje wspierające zarządzanie pracą ludzi, na podstawie którego można zoptymalizować proces zarządczy w firmie.
  • Analitykę przygotowaną na różne narzędzia, również mobilne.

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

SaaS i SLA ‑ jak się zabezpieczyć i zagwarantować prawidłowe działanie oprogramowania w chmurze

SaaS i SLA - jak się zabezpieczyć i zagwarantować prawidłowe działanie oprogramowania w chmurze

Ciągły rozwój technologii i aplikacji doprowadził do wzrostu popularności nowych modeli udostępniania oprogramowania. W czasach, gdy mobilność i łatwy dostęp do treści z każdej części świata jest kwestią bardzo istotną, a wręcz podstawową, odchodzi się powoli od tradycyjnego oprogramowania udostępnianego za pomocą materialnych nośników danych w postaci dysków czy płyt. Coraz powszechniejsze staje się udostępnianie oprogramowania w modelu SaaS (Software as a Service), polegającym na umieszczeniu go w chmurze i zapewnieniu użytkownikowi zdalnego dostępu do oprogramowania, na przykład za pośrednictwem internetu.

Czytaj więcej

Gdzie w analityce jest miejsce na Self‑service?

Gdzie w analityce jest miejsce na Self-service?

Do jednej z sal konferencji Data Science Summit w Warszawie szło się długim korytarzem. Miał się w niej odbyć wykład na temat self-service w Business Intelligence. Korytarz był oflankowany pracownikami firm konsultingowych i firm z branży IT. Wszyscy oni, obłożeni gadżetami i plakatami, szukali kandydatów na stanowiska: „Specjalista od przetwarzania danych”, „Data steward”, „Inżynier danych”. Prowadzący prelekcję, wykładowca Politechniki Rzeszowskiej, przyszedł do sali tą samą drogą. Po wejściu zadał pytanie: Proszę Państwa, skoro poszukiwanych jest tylu specjalistów od przetwarzania danych, to czy sformułowanie „Self-Serivce BI” ma sens? To pytanie uświadomiło mi, że hasła samoobsługowości w analityce danych są często nadużywane. Rzeczywistość jest trochę bardziej skomplikowana niż da się to przedstawić w krótkim haśle marketingowym.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.