Kłopoty ekonomiczne, z którymi mierzy się część przedsiębiorców, nie powinny być traktowane jako temat tabu ani bagatelizowane, lecz postrzegane jako jeden z nieodłącznych elementów życia gospodarczego, który wymaga odpowiedniej reakcji. W przypadku, gdy działania wewnętrzne – podejmowane samodzielnie przez przedsiębiorcę – okażą się niewystarczające, dobrym rozwiązaniem może być jedno z postępowań restrukturyzacyjnych, które należy traktować jako szansę na przetrwanie.

Restrukturyzacja to nie upadłość - wykorzystaj szansę

Przedsiębiorcy, którzy przed 2016 r. (tj. przed wprowadzeniem Prawa restrukturyzacyjnego), zdecydowali się na próbę zawarcia układu z wierzycielami1, zmuszeni byli do złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości z możliwością zawarcia układu. Do zawarcia układu konieczne było zatem ogłoszenie upadłości. Taka decyzja z reguły przekładała się na negatywny odbiór przedsiębiorcy, gdyż w obrocie gospodarczym utożsamiano wniosek o ogłoszenie upadłości z końcem działalności, a nie próbą jej kontynuacji, co mocno zniechęcało przedsiębiorców do korzystania z tej opcji.

Ustawodawca chcąc wesprzeć przedsiębiorców i dać im narzędzia do zawarcia układu z wierzycielami, które nie będą rodziły negatywnych skojarzeń z upadłością, wprowadził Prawo restrukturyzacyjne, które funkcjonuje oddzielnie – obok Prawa upadłościowego.

Obowiązujące już ponad 5 lat Prawo restrukturyzacyjne pomogło wielu przedsiębiorcom w zawarciu układu z wierzycielami, a także przeprowadzeniu działań naprawczych, co przyczyniło się do poprawy ich sytuacji ekonomicznej. Pomimo tego, niestety nadal często można spotkać się z błędną tezą, że restrukturyzacja jest równoznaczna z upadłością. W tym krótkim artykule przedstawimy, dlaczego postawienie znaku równości pomiędzy restrukturyzacją a upadłością jest błędem.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Dane w HR ‑ do czego się przydają i od czego zacząć przygodę z analityką HR?

Dane w HR - do czego się przydają i od czego zacząć przygodę z analityką HR?

Jak często dowiadujesz się na spotkaniu, że jakiś wskaźnik wynosi 15% i zastanawiasz się, co to oznacza? Czy to dobrze? A może czas zacząć rozglądać się za bardziej stabilną firmą? Tak samo mamy w HR – bo skąd wiemy czy rotacja na poziomie 15% jest dobra? Albo czy 500 roboczogodzin absencji nie oznacza, że w sumie to firma się zamyka?

Czytaj więcej

Co z tym rozwojem?

Co z tym rozwojem?

– A co, jeśli zainwestujemy w rozwój pracowników, a oni odejdą z firmy? – zapytał dyrektor finansowy.

– A co, jeśli tego nie zrobimy, a oni zostaną? – odpowiedział własnym pytaniem prezes.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.