Zasadnicza różnica między coachingiem i mentoringiem polega na tym, że w trakcie coachingu klient sam powinien dotrzeć do odpowiedzi na nurtujące go pytania. Mentor, oprócz umiejętnego zadawania pytań i aktywnego słuchania, może podzielić się z podopiecznym wiedzą i podpowiedzieć rozwiązania, które warto rozważyć. Która forma wsparcia lepiej się sprawdza? Zobaczmy na przykładzie.

Mentoring czy coaching? Formy wsparcia dla pracowników podczas pracy zdalnej

Alicja jest key account managerem w firmie produkującej i dystrybuującej nabiał. Odpowiada za współpracę z sieciami spożywczymi – dyskontami i hipermarketami. Od początku pandemii ten kanał sprzedaży odnotowuje duże wzrosty, podczas gdy sprzedaż w innych kanałach, m.in. w HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering), spada.

Alicja ma trudne zadanie – jej zwierzchnik ma wobec niej duże oczekiwania w zakresie realizacji sprzedaży. W końcu to obecnie na nich opiera się w dużej mierze sprzedaż całej firmy.

Równolegle kupcy w sieciach handlowych wywierają coraz większą presję na dostawców, oczekując coraz większych upustów i lepszych warunków handlowych. Korzystają bowiem z faktu, że inne kanały sprzedaży produktów spożywczych zostały mocno ograniczone przez pandemię. Ustalanie szczegółów dostaw i warunków sprzedaży wewnątrz firmy i zarządzanie magazynem z uwzględnieniem krótkich terminów przydatności, angażuje większość dnia pracy Alicji. Wymaga bowiem organizacji wielu zdalnych spotkań projektowych, aby zrealizować cele sprzedażowe podane przez szefa.

Jednocześnie Alicja jest mamą dwójki dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Mimo że mąż Alicji również pracuje głównie z domu, to w dużej mierze na niej spoczywa obowiązek zadbania o posiłki dla dzieci oraz ich edukację.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak rekrutować controllerów? ‑ perspektywa rekrutera

Jak rekrutować controllerów? - perspektywa rekrutera

Zapotrzebowanie pracodawców na doświadczonych controllerów rośnie, co niejednokrotnie niesie za sobą wyzwania natury rekrutacyjnej. Aby poszukiwania były skuteczne, należy zatem zadbać o ich odpowiednie zaplanowanie, stworzenie precyzyjnego opisu stanowiska i określenie kluczowych czynników, niezbędnych nowemu pracownikowi do osiągnięcia sukcesów w firmie.

Czytaj więcej

Od firmy właścicielskiej do zarządzanej procesowo ‑ Case Study

Albert Einstein powiedział kiedyś, że jedynym źródłem wiedzy jest doświadczenie. Nie wspomniał jednak, że musi to być doświadczenie osobiste – uczenie się na cudzych sukcesach i porażkach może równie skutecznie prowadzić do trafnych decyzji.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.