Rozwiązania informatyczne przygotowane w czasach koronawirusa muszą, po pierwsze, móc funkcjonować w zastanej rzeczywistości, po drugie, być gotowe na ewentualną powtórkę scenariusza. Najnowsze trendy w obszarze digitalizacji na rynku automotive wspierają firmy w dostosowaniu się do nadchodzącej rzeczywistości. Cała sprzedaż, także w branży samochodowej, przenosi się do sprzedaży online.

Spadanie na cztery koła. Sposoby branży automotive na pokonanie kryzysu

Trzy stłuczki z pandemią

Jeśli porównać branżę motoryzacyjną do samochodu to na ostatnim, wyboistym odcinku trasy została ona poobijana aż z trzech stron.

Po pierwsze, pandemia zajechała drogę branży transportowej. Ruch został zminimalizowany, w trasy przestały wyjeżdżać niemal wszystkie pojazdy będące częścią flot samochodowych.

Drugie wgniecenie na branżowej karoserii to wycofanie się klientów indywidualnych. Osoby, które planowały zakup samochodu natrafiły na przeszkodę w postaci zamkniętych salonów. Jako że ten biznes jeszcze wciąż w ogromnym stopniu opiera się na fizycznej obecności klienta w miejscu sprzedaży, uniemożliwiło to zrealizowanie transakcji.

Trzecią, głęboką, rysę na przyszłości branży motoryzacyjnej zostawiła niepewność ekonomiczna. Alternatywne scenariusze dotyczące „nowej normalności”, dezorientacja klientów i konieczność zadbania o podstawowe życiowe potrzeby sprawiają, że sprzedaż samochodu jest jeszcze trudniejsza, a jego zakup zajmuje daleką lokatę na liście niezbędnych produktów.

Sukces to więcej niż minimalizowanie strat

W obecnej sytuacji to, co będziemy obserwować i co musi się wydarzyć, to przenoszenie coraz większej liczby elementów procesu sprzedażowego do sieci. To jest terytorium, na którym branża może najwięcej ugrać. Przejście na sprzedaż online najłatwiej przebiega w ramach handlu i marketingu, ale nie są to jedyne możliwe do zaadaptowania obszary. Wśród pozostałych można wymienić między innymi dostawę samochodu czy niektóre usługi serwisowe. Scenariusze pochodzące z Chin mówią wprost – firmy, które mogą chwalić się zminimalizowaniem spadków sprzedaży, w trudnym czasie największego nasilenia epidemii postawiły na przygotowanie i aktywowanie kanałów mobilnych oraz intensyfikację działań marketingowych online. To zarazem najprostsze nasuwające się rozwiązanie – w czasach, w których nie można wyjść z domu, konieczne jest znalezienie innych sposobów dotarcia do klientów, na przykład poprzez strony internetowe, kampanie marketingowe czy lepsze wykorzystanie baz CRM. Zbudowanie listy gorących leadów pozwoliło na mocny start już w początkowych etapach luzowania obostrzeń, gdy sprzedaż w salonie stała się nareszcie możliwa.

Pozostałe 67% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Reklamacje na rynku finansowym

Reklamacje na rynku finansowym

Postępowanie reklamacyjne prowadzone przez banki, towarzystwa ubezpieczeń oraz inne podmioty rynku finansowego staje się coraz bardziej sformalizowane. Najważniejszym krokiem na drodze ustandaryzowania praktyk w tym zakresie było uchwalenie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz.U. z 2019 r. poz. 2279). Ustawa funkcjonuje już przeszło 5 lat, nadal nie wszyscy są jednak świadomi korzyści, jakie przynoszą zawarte w niej regulacje.

Czytaj więcej

Do zastosowania w przemyśle – automatyzacja i robotyzacja

Do zastosowania w przemyśle – automatyzacja i robotyzacja

W jaki sposób zaoszczędzić czas, aby efektywniej i przy wsparciu odpowiednich narzędzi nim zarządzać? Automatyzacja procesów biznesowych (Robotic Process Automation, RPA) stanowi słowo klucz do znalezienia odpowiednich rozwiązań. Automatyzować można zarówno procesy biznesowe, jak i produkcyjne, wspólny mianownik stanowi wykluczenie lub ograniczenie pracy ludzkiej i zastąpienie jej poprzez wdrożenie do działalności przedsiębiorstwa dedykowanych systemów informatycznych czy robotów.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama