Największa konferencja zakupowa w Polsce i jedna z największych w Europie – PROCON/POLZAK, odbędzie się zgodnie z tradycją w październiku w Warszawie. VII edycja wydarzenia idzie jednak o jeden krok w przyszłość. Całe wydarzenie transmitowane będzie online.

Procurement for sustainable growth

Temat przewodni konferencji w pierwotnych, przed-covidowych założeniach obejmował zrównoważony rozwój i rolę, jaka przypada kupcom w budowaniu przyszłości lokalnych i globalnych społeczności biznesowych. Strategiczna pozycja Zakupów i ich znaczenie w organizacjach na całym globie została wręcz manifestacyjnie potwierdzona przez wybuch pandemii oraz idące za nią obostrzenia, regulacje wraz z powszechną niepewnością i nieprzewidywalnością.

Wybrana przez Organizatorów (OptiBuy i PSML) tematyka ubiegłorocznej konferencji (Are you ready for the VUCA world?) mimowolnie zapowiedziała nadchodzące zawirowania, recesję oraz niespotykany dotąd poziom niepewności na światowych rynkach.

- Żyjąc w tak niepewnym świecie i zmagając się, bardziej niż kiedykolwiek, z nieprzewidywalnym biznesem naprawdę dobrze jest mieć pewniki, punkty stałe w swoim życiu. – mówi Mateusz Borowiecki, Managing Director w OptiBuy – Wiem, że dla wielu Kupców, Managerów i Dyrektorów Zakupów takim solidnym filarem, elementem stałym polskiej rzeczywistości zakupowej jest właśnie konferencja PROCON/POLZAK. To naprawdę ogromnie schlebiające, a jednocześnie motywujące do zorganizowania tego wydarzenia. W tych ‘ciekawych’ czasach, argumenty leżące u podstaw organizacji konferencji - mimo wszelkich przeciwności i ograniczeń – wydają się jeszcze bardziej solidne i niepodważalne.

Offline czy online – PROCON/POLZAK wydarzeniem hybrydowym

Wynikiem regulacji związanych z koronawirusem jest nie tylko rozbudowana polityka bezpieczeństwa - #safePROCONPOLZAK – dla tych Uczestników konferencji, którzy spotkają się 19 i 20 października w Hotelu Marriott w Warszawie. To również nowa formuła konferencji. Całe wydarzenie będzie transmitowane online.

Zakupowcy z dowolnego miejsca na świecie będą mogli posłuchać i obejrzeć wystąpienia i zdalnie brać udział w dyskusjach m.in. o:

  • znaczeniu feedbacku we współczesnych relacjach z dostawcami,
  • efektach jakie daje zrównoważony rozwój w łańcuchach dostaw,
  • technologii i rozwiązaniach, które mogą stać się skutecznym, zakupowym orężem w walce z kryzysem oraz specyfice pracy z technologicznymi startupami,
  • sytuacji na rynku biurowym i o nowopowstałych trendach,
  • praktycznej stronie zakupu usług cloud od globalnych liderów (i nie tylko).

Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele firm: Bayer, Walter Herz, Extreme Robotics, Mercateo, Space3ac, NextBuy, Grupy Żywiec oraz kancelarii SSW Pragmatic Solutions.

- Od kilku miesięcy zastanawiam się czy jako kupcy decydujący o strategiach zakupowych danych kategorii (single, double czy multi-sourcing), nie jesteśmy w pewnym stopniu odpowiedzialni za zaburzenia w naszych łańcuchach dostaw – mówi Andrzej Zawistowski, Członek Zarządu PSML - Przecież to my decydujemy o wyborze dostawcy, a więc o jego lokalizacji i o akceptowanych ryzykach. Czy robiliśmy to do tej pory optymalnie? Myślę, że obecne problemy niektórych firm pokazują, że mamy w tym zakresie jeszcze sporo do przemyślenia i zrobienia. Podczas konferencji, będziemy rozmawiać właśnie o tym, co powinniśmy zmienić, jakie wnioski wyciągnąć z ostatnich wydarzeń oraz jakie narzędzia czy podejścia wykorzystać.

Wydarzenie, jak co roku, uświetnią wyjątkowi goście specjalni. Swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem w swoich dziedzinach podziela się: Christian Voland (Global CPO, Bunge), Ewa Zamościńska (Ekspert ds. Zrównoważonego Rozwoju, CSRinfo), Piotr Mieczkowski (Prezes, Fundacja Digital Poland) oraz Philip Fritzsche (CPO, Polpharma). O stronę networkingową konferencji zadba sam Grzegorz Turniak, Mistrz Networkingu (Akademia Rekomendacji).

Czym byłaby konferencja PROCON/POLZAK bez kognitywistycznej analizy procesów mózgowych kupca (i nie tylko) w wykonaniu dr. hab. Macieja Błaszaka? Poruszy on kwestie mitycznej walki o równowagę pomiędzy pracą a życiem osobistym (work-life balance). Gwoździem programu i to naprawdę solidnym, wręcz ultramocnym - jest w tym roku nasza polska Superwoman. Lekkoatletka, mulitmedalistka, wielokrotna Mistrzyni Świata i Europy w biegach długodystansowych, specjalistka od ultradługich dystansów – Patrycja Bereznowska – Mistrzyni Świata w biegu 24-godzinnym.

Poza tym podobnie jak w poprzednich edycjach poznamy Liderów Zakupów 2020 oraz najlepszych Dostawców usług B2B wyłonionych w ramach konkursu PROCON Awards.

PROCON/POLZAK 2020 już 19 i 20 października w Warszawie

Ubiegłoroczna edycja wydarzenia pobiła wszelkie dotychczasowe rekordy frekwencji, która przekroczyła 500 osób. Mimo przeciwności, jej popularność w branży nie osłabła. Być może, streaming online pozwoli pobić kolejny rekord?

Konferencja zakupowa PROCON/POLZAK 2020 odbędzie w dniach 19-20 października w Hotelu Marriott w Warszawie oraz dostępny będzie za pośrednictwem dedykowanych streamingów, do których dostęp wykupić można, podobnie jak klasyczne bilety, za pośrednictwem strony konferencji.

Więcej informacji: www.konferencja-proconpolzak.pl

Organizatorami PROCON/POLZAK są: OptiBuy - www.optibuy.com - specjalizujący się we wdrożeniach informatycznych rozwiązań zakupowych, transformacji cyfrowej działów zakupów i efektywnością samych procesów oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki i Zakupów (PSML) – www.psml.pl - organizacja non-profit reprezentującą interesy polskich menedżerów łańcucha dostaw, logistyki i zakupów, działającą na rzecz misji budowania centrum kompetencji w obszarze łańcucha dostaw.

Zobacz również

Tekst otwarty nr 72/2020

Trudna sztuka dawania prezentów

Obdarowywanie to nie lada sztuka. Gdyby tak nie było, w domach nie zalegałyby nam nietrafione prezenty, z którymi nie wiadomo, co zrobić. Jeszcze gorzej bywa z podarunkami biznesowymi – w końcu, ile potrzeba nam kalendarzy, pendrive’ów czy firmowych kubków. A przecież tym, co liczy się w biznesie, są szczegóły i dobre wrażenie. Zadbajmy o nie!

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 71/2020

Prognozowanie w dobie niepewności

Pandemia COVID-19 i związany z nią lockdown, spadki cen ropy naftowej, wzrost bezrobocia to tylko niektóre z czynników, które spowodowały dużą niepewność na rynkach na przestrzeni ostatnich miesięcy. W obliczu tak wielu ryzyk i szybko zmieniającej się rzeczywistości, dyrektorzy finansowi stoją przed ogromnym wyzwaniem. Niezbędne staje się wdrożenie nowego podejścia do planowania krótkoterminowego, opartego na modelowaniu możliwych scenariuszy zdarzeń.

Czytaj więcej

Czy klienci banków w dobie cyfrowej transformacji, przyspieszonej przez COVID‑19, mogą spodziewać się rewolucji?

MC_71_86.jpg

Pozwolę sobie już na wstępie spalić zakończenie – odpowiedź na postawione w tytule pytanie brzmi „nie”. COVID-19 nie spowodował cyfrowej transformacji w bankach, w niewielki też sposób wpłynął na jej przyspieszenie. Dlaczego? Ano dlatego, że banki to te instytucje, które dbały o swoją pozycję w świecie cyfrowym, zanim stała się ona niezbędnym elementem funkcjonowania komercyjnego. Większość instytucji finansowych ma już od wielu lat stworzone strategie digitalizacji, które wdraża z mniejszym bądź większym sukcesem.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama