13-14 października 2016 r. w warszawskim Hotelu LORD po raz trzeci odbyło się Forum Nowoczesnego Controllingu, którego jednym ze współorganizatorów był magazyn „Finanse i Controlling”. Motywem przewodnim spotkania były kluczowe wskaźniki efektywności – Key Performance Indicators (KPI). Wydarzenie prowadzili praktycy dla praktyków, a jego cel stanowiły wymiana doświadczeń oraz spotkanie potencjalnych partnerów do współpracy.

3. Forum Nowoczesnego Controllingu

Każdy proces, nad którym przedsiębiorstwo chce mieć kontrolę, musi zostać obudowany miernikami. Key Performance Indicators na trwałe wpisały się w praktykę zarządzania organizacjami. Kluczowe wskaźniki efektywności tworzy się w każdym obszarze – nawet tam, gdzie „na pierwszy rzut oka” nie mają zastosowania.

Zaproszeni prelegenci odpowiedzieli na m.in. następujące pytania:

  • Co sprawia, że wskaźniki efektywności stają się kluczowe?
  • W jaki sposób cele organizacji mogą być wspierane przy pomocy doboru właściwych mierników efektywności?
  • Jak wiele wskaźników to zbyt dużo, a ile w sam raz?
  • Jak zadbać o to, żeby narzędzia pomiarowe nie stały się ważniejsze niż monitorowane procesy i ich cele?
  • W jaki sposób współczesne narzędzia informatyczne wspierają filozofię KPI i ich wizualizację?
  • Jak sprawić, aby KPI weszły w „krwiobieg organizacji” i stały się częścią jej kultury?

Pierwszego dnia prezentacje wygłosili przedstawiciele takich firm, jak KPMG, Marketplanet, Business Service, Bilander Group i Oracle. W tym dniu uczestnicy wydarzenia dowiedzieli się, jakie wskaźniki są proponowane dla badania i mierzenia procesów zakupowych, KPI stosowanych do raportowania kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie. Kolejnym ciekawym blokiem były prelekcje dotyczące systemów BI, ERP i Big Data – rozważano, jakie pułapki mogą wystąpić przy wdrożeniu takich systemów oraz w jaki sposób zbadać koszty versus korzyści przy wdrożeniu. Trzecim zagadnieniem było zarządzanie poziomem świadczonych usług w małych i średnich przedsiębiorstwach wg ITIL na przykładzie procesu zarządzania zmianą. Kolejnego dnia Forum głos zabrali przedstawiciele takich firm, jak: AstraFox, Codec Polska, Controlling Systems, Nazwa.pl oraz Macrologic. Uczestnicy zobaczyli na przykładach, w jaki sposób zaprezentować graficznie wskaźniki w programie Tableau, jaka jest różnica pomiędzy efektywnymi i efektownymi metodami prezentacji KPI, oraz poznali najlepsze praktyki wdrożeniowe systemów BI. Tegoroczne spotkanie podsumowała prelekcje o zarządzaniu procesowym i zarządzaniu działalnością, czyli o sposobie, w jaki proces burzy silosy informacyjne przy pomocy KPI.

W czasie 3. Forum Nowoczesnego Controllingu organizatorzy wprowadzili nową formułę tzw. round tables, czyli interaktywnych spotkań z prelegentami przy okrągłych stołach, które pozwoliły na rozwinięcia poszczególnych tematów z głównej części prelekcyjnej. W ramach utworzonych grup dyskusyjnych prelegenci dzielili się z uczestnikami dodatkową wiedzą oraz omawiali trudne przypadki zgłoszone przez uczestników.

Merytoryka i organizacja wydarzenia zostały bardzo dobrze ocenione. Organizatorzy wierzą, że przyszłoroczna edycja będzie tak samo ciekawa i skupi równie szerokie grono ekspertów, a przede wszystkim praktyków z dziedziny controllingu i zarządzania.

Zobacz również

Prawne aspekty obrotu NFT

Prawne aspekty obrotu NFT

NFT – hasło roku 2021, ogromy rynek, który urósł o ponad 20 000%, temat niezliczonych kontrowersji. Czy non-funglible token ma rzeczywistą wartość? Ile jest wart? A może to tylko jedna, wielka bańka spekulacyjna, która po chwilowej modzie z hukiem eksploduje, niwecząc oszczędności graczy na NFT-owych giełdach? Choć wygląda na to, że szczyt zainteresowania NFT z przełomu 2021/2022 r. powoli minął, co przekłada się na pierwsze spadki w sprzedaży tokenów względem wyników z okresu listopad-styczeń, inwestorzy nie czują się zniechęceni – coraz więcej firm decyduje się na zastosowanie NFT w swojej działalności i wzbogacenie swojej oferty o sprzedaż unikatowych tokenów. Czym zatem są NFT i jakie aspekty prawne związane są z ich obrotem i posiadaniem? Choć prawo jeszcze nie dogoniło postępu technologicznego, po kilkunastu miesiącach funkcjonowania rynku tokenów, jesteśmy w stanie przybliżyć nieco informacji o ich istocie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Kolejne zmiany dla branży e‑commerce (nie tylko) w 2022 roku

Kolejne zmiany dla branży e-commerce (nie tylko) w 2022 roku

Pierwotnie część zmian dotycząca rękojmi oraz dostarczania treści cyfrowych miała wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku. Termin ten nie został jednak dochowany. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw mający implementować przepisy dyrektywy cyfrowej i towarowej. Obecnie projekt został skierowany do Sejmu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.