2. Forum Informacji Zarządczej

Tekst otwarty nr 46/2016

W dniach 19-20 maja br. w warszawskim hotelu Lord po raz drugi odbyło się Forum Informacji Zarządczej. Tematem przewodnim tegorocznego wydarzenia był „Controlling procesów sprzedażowych, działań marketingowych i skuteczności promocji”.

2. Forum Informacji Zarządczej

W trakcie dwóch dni uczestnicy wysłuchali 11 prelekcji wygłoszonych przez praktyków, którzy w swojej codziennej pracy mają do czynienia z zagadnieniami badania skuteczności sprzedaży i marketingu w przedsiębiorstwie. Tematy omawiane na tegorocznym Forum były bardzo różnorodne i oparte na praktycznych przykładach, m.in. o badaniach procesów sprzedażowych z wykorzystaniem Business Process Model and Notation opowiedział Jarosław Żeliński. O Key Performance Indicators w badaniu skuteczności zespołu sprzedażowego prelekcję wygłosił Paweł Musiał z firmy Controlling Systems. Firma ABC Akademia przedstawiła case study o Customer Profitability Management z wykorzystaniem założeń zasobowo-procesowego rachunku kosztów w przedsiębiorstwach. Proces controllingu działań sprzedażowych i skuteczności promocji na przykładzie branży hotelarskiej przybliżył Cezary Sarnecki. Na czym polega wycena marki i jakie są jej metody, opowiedział Dariusz Strona z firmy DCF Dotacje-Consulting-Finanse. Dyrektor finansowy firmy nazwa.pl, Krzysztof Cebrat, mówił o kalkulacji kosztu pozyskania klienta. Kolejnym ciekawym zagadnieniem poruszanym podczas tego wydarzenia była analiza sprzedaży, na temat której prelekcję wygłosił Tomasz Dyba – wieloletni praktyk i trener w tej dziedzinie.

W drugim dniu na temat badania skuteczności działań marketingowych oraz ich planowania wobec prognozy sprzedaży mówili Łukasz Holik z nazwa.pl oraz Witold Wrodarczyk z agencji interaktywnej Adequate Interactive Boutique. Nie zabrakło, oczywiście, zagadnień związanych z analizą, raportowaniem i wizualizacją danych sprzedażowych w narzędziach typu PowerMap oraz z tworzeniem dashboardów, o których opowiedzieli nam Wojciech Próchnicki, gospodarz tegorocznego eventu, oraz Bartosz Czapiewski z firmy SkuteczneRaporty.pl.

Dodatkową atrakcją była premiera nowego magazynu „Informacja Zarządcza”, który co dwa miesiące prezentuje najnowszą praktyczną wiedzę z tej dziedziny. Podejmowane są w nim zagadnienia dotyczące narzędzi w controllingu, zarządzaniu, raportowaniu i analizach. Jego autorzy to branżowi praktycy – profesjonaliści, którzy chętnie dzielą się przykładami rozwiązań stosowanych w ich własnych przedsiębiorstwach.

Zarówno organizacja, jak i merytoryczna strona tegorocznego wydarzenia zostały bardzo dobrze ocenione przez uczestników. Duża ich część deklarowała udział w przyszłorocznym Forum Informacji Zarządczej, na które już dzisiaj Państwa zapraszamy.

Zobacz również

Kiedy rozliczać skonto w przypadku WNT – stanowisko Szefa KAS

Szef KAS potwierdził dotychczasową praktykę, zmieniając interpretację indywidualną na temat terminu uwzględnienia skonta udzielonego podatnikowi, który rozlicza WNT. Potwierdził, że gdy warunki do zastosowania skonta zostały spełnione przez podatnika w następnym okresie rozliczeniowym, ale przed złożeniem JPK_V7 za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy w WNT, to może uwzględnić skonto w rozliczeniu za miesiąc powstania obowiązku podatkowego, tj. podatnik może wykazać od razu rzeczywistą wartość, jaka została zapłacona za towar. Tego rozliczenia nie oznaczamy w JPK_V7 kodem WEW, mimo że kontrahent nie wystawia faktury korygującej.

Czytaj więcej

Korzystne zmiany dla podatników PIT i CIT od 1 stycznia 2026 r. – projekt

Rząd przygotował projekt korzystnych zmian dla podatników PIT i CIT. Zmiany mają zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2026 r.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.