Polskie miasta mogą zyskać na Euro 2012 więcej niż poprzedni gospodarze
Polskie miasta-gospodarze Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012 otrzymały od UEFA 20 mln zł. Pieniądze są przeznaczone m.in. na budowę stref kibica. Od zapewnienia atrakcyjnej infrastruktury dla kibiców zależy, czy będą oni chcieli wracać do nas w celach turystycznych — oceniają eksperci Deloitte.

Controlling wobec Euro 2012

Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej mogą mieć duży wpływ nie tylko na polską gospodarkę, ale również na sytuację konkretnych miast. Potencjalne korzyści lokalne to przede wszystkim zwiększenie aktywności mieszkańców regionów biorących bezpośredni udział w Euro 2012, co jest związane z zaangażowaniem ludzi w wolontariat czy inne działania mające na celu usprawnienie organizacji turnieju. Doświadczenie i profesjonalizm zdobyty w tym roku przy zarządzaniu dużym projektem, jakim jest Euro 2012, w przyszłości będzie można wykorzystać przy innych dużych międzynarodowych inicjatywach.

Nowe stadiony zbudowane na potrzeby mistrzostw mogą przyczynić się do podniesienia pozycji finansowej lokalnych klubów piłkarskich, dzięki zwiększeniu frekwencji na meczach, a co za tym idzie — zwiększenia dochodów z „dnia meczu” (np. sprzedaż biletów, catering na stadionie). Zmodernizowana infrastruktura — czyli lepsze drogi, łączność, miejski transport — będą służyć lokalnym mieszkańcom i wpływać na atrakcyjność regionu w przyszłości.

Mistrzostwa to szansa na zbudowanie międzynarodowego prestiżu nie tylko dla czterech miast, w których odbędą się rozgrywki. Doskonałym przykładem jest Kraków, który co prawda nie organizuje meczów piłkarskich, ale świetnie wykorzystuje fakt uczestniczenia w wyścigu do organizacji Euro 2012, nawet jako miasto rezerwowe. Dodatkowo na krakowskich Błoniach podczas mistrzostw powstanie specjalna „strefa kibica” mieszcząca 15 tys. osób. Miasto, dzięki podjętym działaniom, cały czas wzmacnia swój wizerunek, co może przełożyć się na wymierne zyski oraz podniesienie prestiżu i utrwalenie jego marki w percepcji zagranicznych turystów — mówi Jacek Bochenek, Dyrektor Grupy Sportowej w Deloitte, odpowiedzialny za Euro 2012.

Pozostałe 58% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Controlling 2040 – perspektywy i wizualizacja przyszłości

Controlling 2040 – perspektywy i wizualizacja przyszłości

Controlling finansowy to jeden z tych działów, po których doskonale widać zmieniające się oczekiwania, wpływ nowoczesnych narzędzi czy AI. Wymagania wobec obecnych kontrolerów mogą mieć niewiele wspólnego z tymi stawianymi kontrolerom w 2040 r. Jakie to będą oczekiwania? Jakie kompetencje będą kluczowe? Co nas czeka? O tym wszystkim przeczytają Państwo w niniejszym artykule.

Czytaj więcej

Rozliczenie wyniku finansowego w przedsiębiorstwie

Rozliczenie wyniku finansowego w przedsiębiorstwie

Wynik finansowy to po prostu rezultat działalności finansowej firmy lub organizacji za cały rok, wyrażony zazwyczaj w postaci zysku albo straty netto. Mówiąc prościej: mówi on o tym, czy firma zarobiła, czy straciła pieniądze w danym roku. Wynik finansowy za dany rok obrotowy może zostać rozliczony dopiero po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego za ten rok.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.