Z pewnością duża część czytelników szeroko pojętej literatury fachowej z zakresu rachunkowości, podatków, finansów to specjaliści poruszający się bez problemu po jej zagadnieniach. Często jednak, mogą być oni znużeni kolejnym artykułem o tym, co tak naprawdę w większym bądź mniejszym zakresie można znaleźć w niejednej publikacji akademickiej, magazynach czy Internecie, z którego dobrodziejstwa większość korzysta w życiu codziennym.

Bilans jako źródło analizy płynności przedsiębiorstwa

Celem prezentowanego artykułu nie jest stworzenie wykładu na temat oczywistych zasad zakresu analizy finansowej, analizy płynności, znanych wszystkim czytelnikom zainteresowanym tą tematyką, a jedynie zasygnalizowanie i podkreślenie obszarów analizy dostępnych danych finansowych podmiotów gospodarczych, które zdaniem autora należy wziąć pod uwagę, chcąc we właściwy sposób ocenić płynność finansową danego przedsiębiorstwa.

Przedmiotowy i czasowy zakres analizy

Przygotowując się do analizy płynności, podobnie jak w wypadku analiz danych finansowych w innym zakresie, należy określić przedmiotowy i czasowy zakres analizy posiadanych informacji w celu sprawdzenia płynności danego podmiotu. Badanie płynności, to nie tylko analizowanie stricte kilku wskaźników przedstawianych w większości dostępnych publikacji, ale całościowe spojrzenie na dane finansowe (sprawozdania finansowe) i wybranie tych danych w nim zawartych, które wpływały, wpływają bądź będą wpływać na płynność finansową danego podmiotu.

Z punktu widzenia tych rozważań należy pamiętać, iż w zasadzie wszystkie elementy sprawozdania finansowego ukazują nam skondensowane informacje na temat płynności finansowej danej jednostki. Analityk natomiast, chcąc jak najdokładniej analizować wskaźniki finansowe z zakresu płynności, powinien odnieść się do wielu elementów sprawozdania finansowego, starając się wybrać takie, które mają wpływ na płynność finansową badanego podmiotu.

Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Controlling 2040 – perspektywy i wizualizacja przyszłości

Controlling 2040 – perspektywy i wizualizacja przyszłości

Controlling finansowy to jeden z tych działów, po których doskonale widać zmieniające się oczekiwania, wpływ nowoczesnych narzędzi czy AI. Wymagania wobec obecnych kontrolerów mogą mieć niewiele wspólnego z tymi stawianymi kontrolerom w 2040 r. Jakie to będą oczekiwania? Jakie kompetencje będą kluczowe? Co nas czeka? O tym wszystkim przeczytają Państwo w niniejszym artykule.

Czytaj więcej

Rozliczenie wyniku finansowego w przedsiębiorstwie

Rozliczenie wyniku finansowego w przedsiębiorstwie

Wynik finansowy to po prostu rezultat działalności finansowej firmy lub organizacji za cały rok, wyrażony zazwyczaj w postaci zysku albo straty netto. Mówiąc prościej: mówi on o tym, czy firma zarobiła, czy straciła pieniądze w danym roku. Wynik finansowy za dany rok obrotowy może zostać rozliczony dopiero po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego za ten rok.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.