W połowie roku większość firm weryfikuje swoją sytuację finansową. Do grudnia jest jeszcze szansa na trafione decyzje, które pozwolą osiągnąć cele budżetowe. Coraz częściej w proces prognozowania controllerzy finansowi angażują decydentów poszczególnych obszarów, podobnie jak podczas budżetowania. Jednym z najważniejszych i często najdroższych obszarów jest zarządzanie zasobami ludzkimi.

Dobre prognozy kosztów osobowych i struktur zatrudnienia pozwalają na ewentualne zmiany funkcjonujących zasad, szczególnie w zakresie zmiennych elementów wynagrodzeń, uzależnionych od wielkości sprzedaży, wyników firmy, ściągalności należności czy realizacji KPI.

Poniższe opracowanie pokazuje na przykładzie jednej z firm produkcyjnych, w jaki sposób eksperci HR mogą przygotować analitycznie uzasadnione dane do prognozy. Szczególną uwagę pragnę zwrócić na złożoność powiązań szacowanych kosztów osobowych z różnymi innymi aspektami zarządzania organizacją. Podobnie jak w wypadku finansistów, eksperci HR muszą być świadomi, że z roku na rok ich funkcja zmienia się w kierunku partnera dla biznesu, również (a może przede wszystkim) w aspektach ekonomicznych. Dobra informacja zarządcza obszaru HR to wyjściowa dla decyzji menedżerów co do ich najważniejszych zasobów, jakimi są ludzie.

Przyjrzyjmy się, w jaki sposób firma produkcyjna MAGNUM HOL przygotowuje analizy HR dla potrzeb opracowania prognozy kosztów osobowych do końca roku 2012.

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Wzmacnianie efektywności procesów planowania i budżetowania finansowego z perspektywy kontrolera finansowego

Wzmacnianie efektywności procesów planowania i budżetowania finansowego z perspektywy kontrolera finansowego

„Nie mam czasu się tym teraz zająć – planowanie jest w tej chwili priorytetem”. Iluż z nas – finansistów, kontrolerów, planistów czy analityków finansowych wypowiedziało te słowa w ostatnim czasie?

Czytaj więcej

Rola controllingu w procesie sprzedaży

Rola controllingu w procesie sprzedaży

Pomimo tego, że controlling w ujęciu klasycznym kojarzony jest głównie z obszarem finansów, ma tak naprawdę dużo szersze możliwości zastosowania. Elementy controllingu można skutecznie zaimplementować w wielu innych strefach działalności. Przykładem takiego zastosowania może być sprzedaż. Bardzo często elementy controllingu pojawiają się w procesie sprzedaży w firmie, choć nie mamy świadomości, że jest to właśnie controlling. Dzięki jego zastosowaniu można podnieść efektywnie zarządzanie tym procesem i wesprzeć osiąganie celów przedsiębiorstwa. Jakie narzędzia controllingu mogą być skuteczne w sprzedaży? Które z nich pomogą wzmocnić zarządzanie w tym zakresie? Po odpowiedzi na te pytania zapraszam do dalszej części artykułu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.