Labirynty controllingu

Analizujemy najważniejsze zagadnienia w zakresie controllingu finansowego, operacyjnego oraz strategicznego, rozkładamy każdy przypadek na czynniki pierwsze i oceniamy, jak podjęte działania wpłyną na bezpieczeństwo finansów firmy. Nie unikamy tematów "z pogranicza", hybrydowych uznając, że dyrektor finansowy i controller muszą sięgać po wiedzę i doświadczenia z innych obszarów.

Optymalizacja kosztów przy użyciu marketing automation

Automatyzacja działań marketingowych i sprzedażowych niesie ze sobą wiele korzyści, z których najbardziej oczywistymi są m.in. zwiększenie sprzedaży produktów, szybsza komunikacja z klientem czy zachęcenie e-nabywcy do finalizacji zamówienia. Coraz częściej docenianą zaletą tego rozwiązania jest również jego wpływ na optymalizację kosztów związanych z realizacją procesów marketingowo-sprzedażowych. Nie dziwi zatem, że z systemów tego rodzaju korzysta coraz więcej administratorów sklepów internetowych, a także platform B2B, za pomocą których możliwe jest składanie zamówień.

MC_61_80.jpg

Mapowanie procesów produkcyjnych (cz. II)

Mapa stanu obecnego to dopiero początek działań. To już kawał dobrze wykonanej roboty, jednak dopiero teraz zaczyna się przygoda z doskonaleniem. Wizualizacja zaobserwowanych problemów, znalezienie odpowiedzi na dotychczasowe trudności, twarda argumentacja dla wydarzeń dziejących się na hali produkcyjnej i w końcu motywacja do działania, bo nagle „stan obecny” staje się nie do zaakceptowania i każdy znajduje możliwości ciągłych usprawnień. To właśnie główny cel mapy stanu obecnego. Dzięki niej wiemy, na czym stoimy i od czego zacząć kolejne kroki.

MC_61_85.jpg

Marka a kapitał intelektualny w globalnym trendzie przejęć i konsolidacji

Postrzeganie wartości marki przez pryzmat komponentów potencjału kapitału intelektualnego firmy jest bardziej zrozumiałe dla interesariuszy niż próba ich wyceny zawarta w raporcie due diligence prezentującym pełną wartość spółki, rozumianą jako suma składowych majątku finansowego, rzeczowego i intelektualnego danego przedsiębiorstwa.

FiC_60_80.jpg

Nieuczciwe praktyki handlowe

Obecnie obowiązującym źródłem prawa regulującym zwalczanie nieuczciwej konkurencji jest ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.). Celem tej ustawy jest zapewnienie prawidłowości działania przedsiębiorcy w warunkach wolnej konkurencji i dostępu do rynku na takich samych prawach. Według wspomnianej ustawy praktykami rynkowymi są działania lub zaniechania przedsiębiorcy, sposób postępowania, oświadczenia lub informacje handlowe, w szczególności reklama i marketing bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta1.

Mapowanie procesów produkcyjnych (cz. I)

Współczesne podejście do zarządzania wymaga skutecznych narzędzi analizy i dostarczania precyzyjnej informacji. Nie brakuje dzisiaj narzędzi cyfrowych, które w czasie rzeczywistym modelują informacje, prognozują oraz wizualizują wyniki w czasie krótszym niż sekunda. Żaden jednak system nie zastąpi menedżerom zrozumienia źródeł informacji, na podstawie których podejmują codziennie dziesiątki decyzji, niejednokrotnie o strategicznym znaczeniu.

Proces zakupów – ryzyka i kontrola wewnętrzna

Każda działalność gospodarcza jest narażona na różnego rodzaju zagrożenia, czyli ryzyka, pochodzące z wewnątrz i zewnątrz organizacji. Organizacje powinny mieć świadomość zagrożeń w postaci najbardziej istotnych ryzyk towarzyszących ich działalności i wprowadzić odpowiednie procedury pozwalające na efektywne i systematyczne działania umożliwiające zarządzanie zidentyfikowanymi ryzykami.

Archiwum

Polecamy