W dniach 26–27 kwietnia 2012 r. w Poznaniu spotkali się controllerzy, dyrektorzy finansowi i dyrektorzy zarządzający, którzy widzą konieczność współpracy controllera z zarządem. Controller jako aktywny doradca oraz partner biznesowy menedżera jest nieoceniony zarówno przy opracowywaniu długoterminowych strategii, jak również przy ich wdrażaniu.

VI Międzynarodowy Kongres Controllerów za nami!

Wiedza dotycząca metod oraz procesów nowoczesnego controllingu jest bardzo potrzebna, jednak konieczne jest także poszerzanie know how w celu oceny szans i ryzyk rosnącej orientacji na długoterminowość przedsiębiorstw oraz podjęcia odpowiednich decyzji menedżerskich. O tym właśnie mówili prelegenci z Polski i zagranicy — Niemiec, Słowenii, Serbii, Hiszpanii, Estonii i Stanów Zjednoczonych. Cały kongres moderowała dr Adrianna Lewandowska, business discovery manager & business coach oraz członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów odpowiedzialna za internacjonalizację ICV.

Kongres otworzył Wiceminister Finansów Mirosław Sekuła, Główny Rzecznik Dyscypliny Finansów Publicznych. Mówił o sektorze finansów publicznych w Polsce w okresie kryzysu, kiedy tak ważna jest dobra komunikacja pomiędzy controllerem a menedżerem.

Spostrzeżenia z rodzimych firm

Swoje wystąpienie Sławomir Lachowski, gość specjalny kongresu, właściciel firmy doradczej SL Consulting, twórca mBanku i Multibanku, oparł na wadze wartości w biznesie. Mówił o systemie wartości, w części ukrytych w podświadomości i stamtąd kierujących naszymi działaniami, jako o pochodnej naszych potrzeb, edukacji, etosu społecznego, indywidualnych fascynacji i przekonań. Zwracał uwagę na rozumienie zysku w biznesie. Funkcja celu przedsiębiorstw staje się coraz bardziej złożona, kwestionuje się bezwzględny prymat zysku, wprowadza się nowe priorytety, takie jak: zadowolenie klienta, satysfakcja pracowników, zrównoważony rozwój, działanie na rzecz lokalnych społeczności.

Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Najważniejsze trendy w controllingu w 2024 roku

Najważniejsze trendy w controllingu w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł i przynosić będzie nowe wyzwania w dziedzinie controllingu. Jakie narzędzia, technologie i praktyki będą kluczowe dla efektywnych działań controllingowych? Przewidujemy, że w 2024 roku controlling będzie koncentrować się na poprawie szybkości i transparentności procesów.

Czytaj więcej

Rozszerzone planowanie i analiza (xP&A) jako kolejny etap ewolucji finansów

Rozszerzone planowanie i analiza (xP&A) jako kolejny etap ewolucji finansów

Z pewnością każdy specjalista z zakresu finansów słyszał nie raz hasło FP&A, czyli planowanie i analiza finansowa (z ang. Financial Planning & Analysis). Jest to zbiór działań związanych z prognozowaniem, planowaniem, budżetowaniem i analizą, które wspierają główne decyzje biznesowe firmy i ogólną kondycję finansową. W 2020 Gartner po raz pierwszy przedstawił koncepcję xP&A (z ang. Extended Planning and Analysis), czyli rozszerzonego planowania i analizy. Czym jest xP&A? Jakie są kluczowe korzyści wynikające z wdrożenia xP&A? O tym i nie tylko w niniejszym artykule.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.