Odsetek firm, które planują zatrudniać specjalistów na określony czas spada, co nie jest zaskakujące w kontekście bieżącego, globalnego spowolnienia gospodarczego. Jednak, jak wynika z raportu Hays „Nowoczesne formy zatrudnienia 2023”, 56 proc. firm korzystających z zatrudnienia zewnętrznego, w bieżącym roku planuje pozyskać kolejnych pracowników czasowych. Wśród pracodawców z branży finansowo-księgowej odsetek ten jest wyższy, sięgając 64 proc. W pracy projektowej szefowie działów finansowych coraz częściej upatrują bowiem rozwiązania wielu problemów natury biznesowej oraz tych, związanych ze strategią zatrudnienia.

Najnowsze trendy w zatrudnieniu zewnętrznym w obszarze finansów

Wszelkie pozaetatowe formy współpracy potocznie nazywane są zatrudnieniem zewnętrznym bądź pracą czasową. Pod tymi określeniami kryje się możliwość skorzystania z takich rozwiązań, jak kontrakt B2B, outsourcing usług oraz praca tymczasowa. Te tzw. nowoczesne formy zatrudnienia są rozwiązaniem, które z roku na rok coraz mocniej ugruntowuje się w strategii zatrudnienia firm. Zmiana nastrojów gospodarczych co prawda ograniczyła zapotrzebowanie na pracę projektową, jednak w przypadku pracy umysłowej nie ma mowy o załamaniu rynku. Praca w oparciu o umowy inne niż umowa o pracę zyskuje również popularność wśród specjalistów i menedżerów.

Do najczęściej stosowanych rozwiązań niezaprzeczalnie należy praca tymczasowa – również w przypadku firm z branży finansowej. Jak wynika z badania opisanego na łamach raportu Hays we współpracy z Greenberg Traurig „Nowoczesne formy zatrudnienia 2023”, z pracy tymczasowej korzysta niemal co druga firma z sektora finansowego, 21 proc. organizacji decyduje się na zakup outsourcingu usług, a 15 proc. współpracuje ze specjalistami na podstawie kontraktów B2B.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 5/2023

Zobacz również

Unijny Akt w sprawie sztucznej inteligencji (AI Act) i jego znaczenie dla przedsiębiorców

Unijny Akt w sprawie sztucznej inteligencji (AI Act) i jego znaczenie dla przedsiębiorców

Sztuczna inteligencja zaczęła być stałym elementem naszej codzienności. Nie dziwi zatem fakt, że znajduje coraz szersze zastosowanie w działalności handlowej – zarówno w sektorze e-commerce, jak i w tradycyjnych modelach sprzedaży. Przedsiębiorcy, dążąc do poprawy efektywności i optymalizacji kosztów, coraz częściej wdrażają systemy AI, wykorzystując je m.in. w procesach sprzedażowych, obsłudze klienta, personalizacji ofert czy zarządzaniu łańcuchem dostaw.

Czytaj więcej

Podatkowa grupa kapitałowa

Podatkowa grupa kapitałowa

Podatkowa grupa kapitałowa (PGK) stanowi podmiot podatku dochodowego od osób prawnych, którego zasady funkcjonowania określa art. 1a ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (ustawa o CIT). Utworzenie PGK ma na celu zwiększenie efektywności rozliczeń podatkowych spółek należących do tej grupy.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.