– A co, jeśli zainwestujemy w rozwój pracowników, a oni odejdą z firmy? – zapytał dyrektor finansowy.

– A co, jeśli tego nie zrobimy, a oni zostaną? – odpowiedział własnym pytaniem prezes.

Co z tym rozwojem?

Ten biznesowy żarcik ma bardzo długą i siwą brodę, ale czy wyciągamy z niego właściwe wnioski?

Dawno, dawno temu, nieistniejący już kabaret Potem przygotował serię skeczy dotyczącą dzieł polskiej literatury. Pamiętam scenę związaną z W pustymi i w puszczy. Dumny z siebie Staś oznajmia:

– Choć jesteśmy na pustyni, wciąż odnoszę same sukcesy!

– Choć wciąż odnosisz same sukcesy, nadal jesteśmy na pustyni – sarkastycznie kwituje Nel.

Te dwie anegdoty uzupełniają się moim zdaniem znakomicie. Niestety. Szefowie sprzedaży, właściciele firm i prezesi zarządów niejednokrotnie doskonale zdają sobie sprawę z potrzeby rozwijania swoich ludzi (nie ma sensu pisać tu o wielkiej rzeszy tych, którzy tej świadomości nie mają). Wdrożenie programów szkoleniowych, czy szerzej, rozwojowych, jednak kuleje i ostatecznie mamy często do czynienia z sytuacją obustronnej frustracji: zespół jest niezadowolony z faktu, że firma nie daje możliwości rozwoju kompetencji, szefostwo kipi wściekłością, że przecież je daje, ale zespół nie chce korzystać. Niby sukcesy, a jednak nadal pustynia.

Z czego wynika taka sytuacja? Z niezrozumienia – przede wszystkim przez szefów faktu, że do kwestii rozwojowych należy zastosować... proces sprzedaży!

Ideę rozwoju również trzeba swoim pracownikom sprzedać, tak jak chcemy, aby oni sprzedawali nasze produkty lub usługi klientom. Zdecydowanie nie wystarczy wyłącznie zadekretować szkolenia, coachingu czy jeszcze innych metod.

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Formalności przy outsourcingu – co warto wiedzieć przed zatrudnieniem freelancera?

Formalności przy outsourcingu – co warto wiedzieć przed zatrudnieniem freelancera?

Dynamiczny rozwój rynku pracy zdalnej oraz rosnąca popularność elastycznych form zatrudnienia sprawiają, że outsourcing usług do niezależnych specjalistów staje się dla firm codziennością. Freelancerzy wykonują dziś projekty IT, zadania z zakresu marketingu, projektowania graficznego czy tworzenia treści. Warto jednak pamiętać, że nawiązanie współpracy z osobą, która nie jest pracownikiem etatowym, wymaga dopełnienia określonych formalności. Ich znajomość pozwala nie tylko uniknąć błędów, ale przede wszystkim – zabezpieczyć interesy obu stron.

Czytaj więcej

Ogólne rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa produktów (GPSR) i związane z tym wymogi dla e‑commerce

Ogólne rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa produktów (GPSR) i związane z tym wymogi dla e-commerce

Jeśli sprzedajesz w internecie lub działasz w imieniu internetowej platformy handlowej, koniecznie zapoznaj się ze zmianami w prawie, wynikającymi z Ogólnego Rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa produktów (GPSR), które istotnie wpłyną na Twój biznes. Rozporządzenie to wprowadza istotne znaczące zmiany dla przedsiębiorców działających w sektorze e-commerce, a niedostosowanie się do nich może grozić nie tylko sankcjami finansowymi, ale także utratą reputacji i zaufania ze strony klientów.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.