– A co, jeśli zainwestujemy w rozwój pracowników, a oni odejdą z firmy? – zapytał dyrektor finansowy.

– A co, jeśli tego nie zrobimy, a oni zostaną? – odpowiedział własnym pytaniem prezes.

Co z tym rozwojem?

Ten biznesowy żarcik ma bardzo długą i siwą brodę, ale czy wyciągamy z niego właściwe wnioski?

Dawno, dawno temu, nieistniejący już kabaret Potem przygotował serię skeczy dotyczącą dzieł polskiej literatury. Pamiętam scenę związaną z W pustymi i w puszczy. Dumny z siebie Staś oznajmia:

– Choć jesteśmy na pustyni, wciąż odnoszę same sukcesy!

– Choć wciąż odnosisz same sukcesy, nadal jesteśmy na pustyni – sarkastycznie kwituje Nel.

Te dwie anegdoty uzupełniają się moim zdaniem znakomicie. Niestety. Szefowie sprzedaży, właściciele firm i prezesi zarządów niejednokrotnie doskonale zdają sobie sprawę z potrzeby rozwijania swoich ludzi (nie ma sensu pisać tu o wielkiej rzeszy tych, którzy tej świadomości nie mają). Wdrożenie programów szkoleniowych, czy szerzej, rozwojowych, jednak kuleje i ostatecznie mamy często do czynienia z sytuacją obustronnej frustracji: zespół jest niezadowolony z faktu, że firma nie daje możliwości rozwoju kompetencji, szefostwo kipi wściekłością, że przecież je daje, ale zespół nie chce korzystać. Niby sukcesy, a jednak nadal pustynia.

Z czego wynika taka sytuacja? Z niezrozumienia – przede wszystkim przez szefów faktu, że do kwestii rozwojowych należy zastosować... proces sprzedaży!

Ideę rozwoju również trzeba swoim pracownikom sprzedać, tak jak chcemy, aby oni sprzedawali nasze produkty lub usługi klientom. Zdecydowanie nie wystarczy wyłącznie zadekretować szkolenia, coachingu czy jeszcze innych metod.

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Projektowanie zorientowane na klienta ‑ czym jest i jakie korzyści przynosi dla biznesu?

Projektowanie zorientowane na klienta - czym jest i jakie korzyści przynosi dla biznesu?

Dlaczego projektowanie produktów i usług pod kątem użytkownika jest tak ważne? Ponieważ pozwala kształtować pozytywne doświadczenia klienta, a docelowo sprawić, że stanie się on ambasadorem firmy, przyciągającym do niej kolejnych nabywców. Nic więc dziwnego, że realizacji tego projektu podejmują się obecnie nie tylko duże korporacje, lecz również małe, lokalne biznesy. O czym pamiętać, projektując produkt lub usługę? Z jakich narzędzi i metod warto skorzystać? Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz w artykule.

Czytaj więcej

Zarządzanie operacyjne przez jakość w gospodarce sieciowej

Zarządzanie operacyjne przez jakość w gospodarce sieciowej

Jakość, jak wiele ma definicji, jak różnie jest klasyfikowana. O jakość możemy się pokłócić – gdyż subiektywnie ją określamy. Dla jednych jakość się liczy, dla innych nie ma znaczenia. Jakość w przedsiębiorstwie, w zespole, w pracy – odzwierciedla pewną wartość, a wartość ta podlega wycenie. Czy wszystko możemy wycenić w mierniku pieniężnym? Czym jest więc jakość w sieciowej gospodarce?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.