Here at the Dream Factory of the International Controller Association, we understand the term Big Data as being the analysis and real-time processing of large, unstructured and continuously flowing data from a wide range of different sources. At the forefront of this is the creation of credible information which then forms the basis for decisions which create benefit. A look at the real world shows that the fields where Big Data can be used and the potential benefits are very heterogeneous.

Along the entire value chain

As a result, completely new possibilities are created, such as dynamic pricing, which can be coupled with the current market situation in real time. This can lead to prices for online retailing which change depending on the day or the time of day in order to, for example, manage the capacity utilization of in-company logistics. In the words of Mattias Ulbrich, CIO of Audia AG, “We are looking at Big Data along the entire value chain”1.

Development

In vehicle development, market data from previous models, observations about competitors and social (lifestyle) trends, and customer feedback are combined and analyzed. The Japanese motorbike manufacturer Yamaha has created its own market research platform to this very end. In its online portal Yamaha Design Café, they provide (potential) customers with current news about their motorbikes. At the same time, users are asked regularly to take part on surveys to gather consumer insights into Yamaha’s brand, their products and the customers’ general driving behavior. This customer feedback flows directly into product development and is an important factor in shaping the development and especially the design of new vehicles and products right up until just before they are completed. Today, vehicle development is carried out digitally for all attributes so that the time to the so called design freeze can be extended2. This enables vehicle manufacturers to react to current developments pretty much in real time.

Pozostałe 67% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Czy sprzedaż nieruchomości z majątku prywatnego jest opodatkowana VAT?

Czy sprzedaż nieruchomości z majątku prywatnego jest opodatkowana VAT?

Od lat fiskus i podatnicy toczą spór o to, czy sprzedaż nieruchomości z majątku prywatnego jest opodatkowana VAT. Wiele osób, które sprzedaje swój majątek prywatny, nie zdaje sobie z tego sprawy – uważają, że skoro sprzedają „prywatnie”, najczęściej jednorazowo, swoją nieruchomość, to nie ma mowy o jakimkolwiek opodatkowaniu VAT. Nie przychodzi im nawet do głowy, że mogłoby być inaczej, i nie ma się co dziwić takiemu podejściu. W końcu podatek VAT kojarzy się wyłącznie z obrotem profesjonalnym – ze sprzedażą prowadzoną przez przedsiębiorców.

Czytaj więcej

Prawne ujęcie korzystania z ChatGPT

Prawne ujęcie korzystania z ChatGPT

Obserwujemy, jak ChatGPT przenika do codzienności uczniów, studentów, startupowców, usługodawców, pracowników korporacji i menedżerów. Dziś to narzędzie AI generuje nie tylko odpowiedzi i porady na najprostsze zagadnienia, ale też newslettery, sprawozdania, kampanie marketingowe, złożone plany ekspansji i przemówienia prezesa. Co więcej, wiele osób nadal nie wie, czy może legalnie wykorzystywać takie treści i czyją są one własnością.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.