Jak ten czas leci... Jeszcze niedawno mobilizowaliśmy się przy organizacji 2. Forum Informacji Zarządczej (relacja z wydarzenia w bieżącym wydaniu F+C), a już podwijamy rękawy i zabieramy się za konstrukcję programu jesiennej, trzeciej edycji Forum Nowoczesnego Controllingu.

3. Forum Nowoczesnego Controllingu - Warszawa, 13-14 października 2016 r. - Jego Wysokość KPI...

W tym roku skupimy się bardzo (chociaż nie wyłącznie) na osławionych key performance indicators, czyli KPI, zwanych pieszczotliwie kejpiajami. Temat nie nowy, ale nieustająco interesujący, prowokujący pytania, ba – nawet wywołujący emocje. Teoretycznie bowiem wszystko, co można zmierzyć, można także zamknąć w formułę KPI – choć czasem powstają z tego dziwaczne konstrukcje.

Nie ulega natomiast wątpliwości, że stanowią one „chleb powszedni” każdej znaczniejszej organizacji, nie tylko biznesowej zresztą. Dlatego właśnie postanowiliśmy poodmieniać KPI przez wszystkie przypadki w trakcie jesiennej, 3. edycji Forum Nowoczesnego Controllingu. Zanim jeszcze zaprezentujemy szczegóły programu, pozwalamy sobie zasygnalizować niektóre zagadnienia, zastrzegając roboczy charakter poniższych tematów:

  • Efektywny nadzór właścicielski z wykorzystaniem KPI, czyli nie tylko sprawozdania finansowe,
  • KPI jako metajęzyk organizacji, czyli jak sprawić, aby wszyscy mówili jednym głosem,
  • KPI w obszarach „nieoczywistych” i „trudnych” – office management, administracja, satysfakcja klienta,
  • Mapy procesów organizacji jako podstawa wdrożenia BSC – najlepsze praktyki wdrożeniowe,
  • Metodologia przekładania celów strategicznych i planów działania na mierniki stopnia ich osiągnięcia – czy KPI mogą pomóc?,
  • BigData, Business Intelligence – jak sporządzić „rachunek zysków i strat” procesu wdrożenia
  • Systemy ERP – tajniki wdrożenia systemu „szytego na miarę” przedsiębiorstwa,
  • Narzędzia: Tableau, SQL Management Studio, systemy IT w controllingu.

Serdecznie zapraszamy.

Szczegółowe informacje oraz zgłoszenia: http://forumcontrollingu.explanator.pl/

 

Źródło: Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 9/2016

Zobacz również

Tekst otwarty nr 67/2020

"Kurs wiedzy o winie" w ofercie dla firm

„Kurs wiedzy o winie” autorstwa Kevina Zraly’ego to legendarny podręcznik wiedzy o winie, którego walory doceniają zarówno początkujący, jak i prawdziwi eksperci. Do dziś jest to najlepiej sprzedająca się książka poświęcona tematyce wina (ponad 3 miliony sprzedanych egzemplarzy!). Nowe wydanie to 450 stron rzetelnej wiedzy o winie, podanej w przystępnej i atrakcyjnej formie. Książka będzie doskonałym prezentem dla kontrahentów i współpracowników.

Czytaj więcej

Zabawa guzikami

Niedawno w windzie byłem mimowolnym świadkiem zupełnie zwyczajnej, rodzinnej sytuacji. Ojciec z kilkulatkiem wybierali się gdzieś wspólnie, więc potencjalnie dość sielski był to obrazek, szczególnie że ojcowie często (choć nie zawsze) w tej kwestii zawodzą, bo jak mówi potoczna prawda „zarobieni są”. Czar jednak prysł, gdyż rodzinna interakcja, którą – podkreślam – mimowolnie obserwowałem, przypominała bardziej wojskową musztrę.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.