Firma Ernst & Young przeprowadziła Światowe Badanie Bezpieczeństwa Informacji, które swoim zakresem obejmuje analizę aktualnego stanu bezpieczeństwa informacji w organizacjach i głównych czynników kształtujących jego przyszłość.

Wyniki przeprowadzonego badania nabierają szczególnego znaczenia ze względu na wynikające z trwającego ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego zmiany otoczenia, w którym funkcjonują przedsiębiorstwa. Zwiększona presja – z jednej strony na redukcję kosztów, a z drugiej – na wzrost zysków z realizowanych przedsięwzięć miały wpływ na wszystkie obszary funkcjonowania firm – w tym również na ich sposób zarządzania bezpieczeństwem informacji.

Wyniki badania wskazują, iż poziom ryzyka informatycznego towarzyszącego działalności przedsiębiorstw nieustannie rośnie. Przeszło 40% respondentów badania zaobserwowało zwiększenie liczby ataków prowadzonych z zewnątrz przedsiębiorstwa, natomiast 25% badanych stwierdziło zwiększenie liczby ataków z wnętrzna przedsiębiorstw. Inną obserwacją jest zwiększony niepokój przedsiębiorstw (aż 75% respondentów) związany z zagrożeniami ze strony zwalnianych pracowników, powiązany ze zwolnieniami wymuszonymi pogarszającą się sytuacją ekonomiczną.

Kolejną ciekawą obserwacją wynikającą z badania jest podejście w dobie kryzysu do outsourcingu usług związanych z zarządzaniem bezpieczeństwem informacji. Pomimo iż outsourcing uznawany jest za efektywny sposób ograniczenia kosztów, respondenci wykazują ograniczony poziom zaufania do tej metody szukania oszczędności. Jedynie testy penetracyjne zostały wskazane jako czynność, którą większość respondentów (55%) przekazuje do realizacji firmom zewnętrznym. Pozostałe działania związane z bezpieczeństwem są w znaczącej większości przedsiębiorstw realizowane wewnętrznie.

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Źródło: E&Y

Zobacz również

Prawne aspekty obrotu NFT

Prawne aspekty obrotu NFT

NFT – hasło roku 2021, ogromy rynek, który urósł o ponad 20 000%, temat niezliczonych kontrowersji. Czy non-funglible token ma rzeczywistą wartość? Ile jest wart? A może to tylko jedna, wielka bańka spekulacyjna, która po chwilowej modzie z hukiem eksploduje, niwecząc oszczędności graczy na NFT-owych giełdach? Choć wygląda na to, że szczyt zainteresowania NFT z przełomu 2021/2022 r. powoli minął, co przekłada się na pierwsze spadki w sprzedaży tokenów względem wyników z okresu listopad-styczeń, inwestorzy nie czują się zniechęceni – coraz więcej firm decyduje się na zastosowanie NFT w swojej działalności i wzbogacenie swojej oferty o sprzedaż unikatowych tokenów. Czym zatem są NFT i jakie aspekty prawne związane są z ich obrotem i posiadaniem? Choć prawo jeszcze nie dogoniło postępu technologicznego, po kilkunastu miesiącach funkcjonowania rynku tokenów, jesteśmy w stanie przybliżyć nieco informacji o ich istocie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Kolejne zmiany dla branży e‑commerce (nie tylko) w 2022 roku

Kolejne zmiany dla branży e-commerce (nie tylko) w 2022 roku

Pierwotnie część zmian dotycząca rękojmi oraz dostarczania treści cyfrowych miała wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku. Termin ten nie został jednak dochowany. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw mający implementować przepisy dyrektywy cyfrowej i towarowej. Obecnie projekt został skierowany do Sejmu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.