Jeśli chodzi o pieniądze, to na papierze wszystko wydaje się proste. Czarne i białe, jak w bilansie firmy lub na prywatnym koncie bankowym. Rzeczywistość jest jednak bardziej skomplikowana.

Pieniądze to nie tylko operacje finansowe, lecz również emocje i głęboko zakorzenione przekonania. To sprawa osobista. Bardzo osobista. Pieniądze decydują o przetrwaniu, możliwościach, wolności, statusie i władzy. Jak wynika z badań, 54% konsumentów na całym świecie wiąże poczucie własnej wartości ze swoją sytuacją finansową. Nasze głębokie, podświadome i często irracjonalne podejście do pieniędzy wpływa na każdy aspekt myślenia o nich i zarządzania nimi w życiu prywatnym i zawodowym. Tak było zawsze, ale wkrótce może się to zmienić.

Nowe technologie, od sztucznej inteligencji (SI) i asystentów cyfrowych po blockchain i analitykę, weszły do głównego nurtu ludzkich działań i mają duży wpływ na nasz stosunek do pieniędzy w pracy i w domu. Z uwagi na coraz większe zaufanie do tych technologii, konsumenci i szefowie firm będą musieli uwzględnić rolę sztucznej inteligencji w zarządzaniu pieniędzmi.

Oracle nawiązał ostatnio współpracę z firmą Savanta, aby zbadać wpływ technologii na nasz stosunek do pieniędzy. Ankiety objęły ponad 9000 konsumentów i szefów firm w 14 krajach. W niniejszym artykule prezentujemy najważniejsze wyniki i wnioski z tego badania.

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Podatek VAT w handlu e‑commerce zmieniony o 180 stopni ‑ Uproszczenia nie takie proste

Wszystko, co od wielu lat wypracowano w procedurach handlu na odległość, od 1 lipca 2021 roku ulega diametralnej modyfikacji. Zmiany nie obejmują wyłącznie handlu wysyłkowego odbywającego się pomiędzy krajami Unii Europejskiej, lecz dotykają również ustalenia nowych metod rozliczeń szeregu usług oraz importu towarów spoza Unii Europejskiej.

Czytaj więcej

Reklamacje na rynku finansowym

Reklamacje na rynku finansowym

Postępowanie reklamacyjne prowadzone przez banki, towarzystwa ubezpieczeń oraz inne podmioty rynku finansowego staje się coraz bardziej sformalizowane. Najważniejszym krokiem na drodze ustandaryzowania praktyk w tym zakresie było uchwalenie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz.U. z 2019 r. poz. 2279). Ustawa funkcjonuje już przeszło 5 lat, nadal nie wszyscy są jednak świadomi korzyści, jakie przynoszą zawarte w niej regulacje.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.