30% firm w Polsce i na świecie w ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowało u siebie przestępstwa gospodarcze - wynika z ankiety prowadzonej przez PricewaterhouseCoopers. Znaczny wzrost przestępczości gospodarczej notuje sie głównie wśród managerów średniego szczebla.

Prawie jedna trzecia przedsiębiorstw na świecie padła w ciągu ostatnich 12 miesięcy ofiarą przestępstw gospodarczych. Wśród nich 43% jest zdania, że przestępczość w ich organizacjach w tym okresie wzrosła – wynika z raportu PricewaterhouseCoopers pt. Global Economic Crime Survey 2009. Poziom występowania przestępczości w Polsce jest zbliżony do trendów światowych – na naszym rynku 30% ankietowanych przedsiębiorstw ucierpiało w wyniku przestępczości gospodarczej, a dodatkowo 10% ankietowanych nie było w stanie stwierdzić z całkowitą pewnością, czy nadużycia wystąpiły w ich firmach. Co istotne, prawie połowa polskich przedsiębiorstw, które padły ofiarą przestępstw gospodarczych, zanotowała ponad 10 przypadków oszustwa w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W porównaniu do pięciu średnio wskazywanych przez polskie przedsiębiorstwa w 2007 r., możemy zaobserwować znaczący wzrost przestępczości, szczególnie że liczba wskazana 2 lata temu obejmowała aż 24 miesiące poprzedzające przeprowadzenie badania.

Najczęstszym przestępstwem na naszym rynku było w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzeniewierzenie aktywów, które dotknęło 53% przedsiębiorstw borykających się z przestępczością gospodarczą. Na drugim miejscu znalazło się przekupstwo i korupcja, zgłoszone przez 42% przedsiębiorstw dotkniętych przestępczością.

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Źródło: PwC

Zobacz również

MF przedstawiło projekt deregulacji ustawy o VAT

Przedsiębiorcy zyskają możliwość sprawdzenia statusu podatnika VAT do pięciu lat wstecz – zakłada projekt nowelizacji ustawy o VAT opublikowanej na stronie Rządowego Centrum Legislacji. Przygotowany przez resort finansów projekt zawiera łącznie kilkadziesiąt zmian, w tym m. in. wprowadzenie instytucji składu VAT, rozszerzenie odpowiedzialności solidarnej nabywcy, doprecyzowanie zasad rozliczania VAT w systemie kaucyjnym.

Czytaj więcej

Księgowi w stanie głębokiej niepewności przed KSeF. Najbardziej obawiają się trzech rzeczy. Wyniki najnowszego badania „Księgowi i przedsiębiorstwa wobec KSeF”

Jakiej gotowości na KSeF spodziewamy się na trzy miesiące przed godziną zero? Wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie fillup k24 ściągają nas na ziemię. Prawie połowa księgowych (47,5%) nie potrafi jednoznacznie stwierdzić, czy jest przygotowana na nadchodzącą rewolucję, a niemal 1/3 mówi wprost, że nie jest. Co teraz budzi w branży największe obawy? Czy mimo wszystko są księgowi, którzy śpią spokojnie albo chociaż – spokojniej niż reszta?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.