30% firm w Polsce i na świecie w ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowało u siebie przestępstwa gospodarcze - wynika z ankiety prowadzonej przez PricewaterhouseCoopers. Znaczny wzrost przestępczości gospodarczej notuje sie głównie wśród managerów średniego szczebla.

Prawie jedna trzecia przedsiębiorstw na świecie padła w ciągu ostatnich 12 miesięcy ofiarą przestępstw gospodarczych. Wśród nich 43% jest zdania, że przestępczość w ich organizacjach w tym okresie wzrosła – wynika z raportu PricewaterhouseCoopers pt. Global Economic Crime Survey 2009. Poziom występowania przestępczości w Polsce jest zbliżony do trendów światowych – na naszym rynku 30% ankietowanych przedsiębiorstw ucierpiało w wyniku przestępczości gospodarczej, a dodatkowo 10% ankietowanych nie było w stanie stwierdzić z całkowitą pewnością, czy nadużycia wystąpiły w ich firmach. Co istotne, prawie połowa polskich przedsiębiorstw, które padły ofiarą przestępstw gospodarczych, zanotowała ponad 10 przypadków oszustwa w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W porównaniu do pięciu średnio wskazywanych przez polskie przedsiębiorstwa w 2007 r., możemy zaobserwować znaczący wzrost przestępczości, szczególnie że liczba wskazana 2 lata temu obejmowała aż 24 miesiące poprzedzające przeprowadzenie badania.

Najczęstszym przestępstwem na naszym rynku było w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzeniewierzenie aktywów, które dotknęło 53% przedsiębiorstw borykających się z przestępczością gospodarczą. Na drugim miejscu znalazło się przekupstwo i korupcja, zgłoszone przez 42% przedsiębiorstw dotkniętych przestępczością.

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Źródło: PwC

Zobacz również

Prawne aspekty obrotu NFT

Prawne aspekty obrotu NFT

NFT – hasło roku 2021, ogromy rynek, który urósł o ponad 20 000%, temat niezliczonych kontrowersji. Czy non-funglible token ma rzeczywistą wartość? Ile jest wart? A może to tylko jedna, wielka bańka spekulacyjna, która po chwilowej modzie z hukiem eksploduje, niwecząc oszczędności graczy na NFT-owych giełdach? Choć wygląda na to, że szczyt zainteresowania NFT z przełomu 2021/2022 r. powoli minął, co przekłada się na pierwsze spadki w sprzedaży tokenów względem wyników z okresu listopad-styczeń, inwestorzy nie czują się zniechęceni – coraz więcej firm decyduje się na zastosowanie NFT w swojej działalności i wzbogacenie swojej oferty o sprzedaż unikatowych tokenów. Czym zatem są NFT i jakie aspekty prawne związane są z ich obrotem i posiadaniem? Choć prawo jeszcze nie dogoniło postępu technologicznego, po kilkunastu miesiącach funkcjonowania rynku tokenów, jesteśmy w stanie przybliżyć nieco informacji o ich istocie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Kolejne zmiany dla branży e‑commerce (nie tylko) w 2022 roku

Kolejne zmiany dla branży e-commerce (nie tylko) w 2022 roku

Pierwotnie część zmian dotycząca rękojmi oraz dostarczania treści cyfrowych miała wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku. Termin ten nie został jednak dochowany. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw mający implementować przepisy dyrektywy cyfrowej i towarowej. Obecnie projekt został skierowany do Sejmu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.