Finansiści z całej Polski przez trzy miesiące walczyli o pierwszą lokatę w I edycji Drużynowego Ogólnopolskiego Konkursu „Księgowi przyszłości”, organizowanego przez firmę Soneta Sp. z o.o. oraz Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. W ten sposób mogli udowodnić, że są znakomitymi fachowcami, którzy cenią sobie również dobrą zabawę.

Pasjonaci sportów ekstremalnych, miłośnicy zwierząt, artyści amatorzy sztuk wszelakich, nowocześni rodzice, fani zdrowego żywienia, aktywni sportowcy, kobiety z zarządów wielkich firm, mężczyźni odreagowujący zawodowy stres podczas pieczenia ciasteczek – to osoby, które na co dzień pracują jako księgowi. Są żywym dowodem na to, że utrwalany przez lata wizerunek nudnego, zasadniczego księgowego jest zupełnie nieprawdziwy.

– Konkurs „Księgowi przyszłości” pokazał, że nie należy powielać stereotypu nudnych, zarozumiałych księgowych, ponieważ zawód ten w ostatnich latach mocno ewoluował i przeszedł znaczącą zmianę wizerunkową. Jego uczestnicy udowodnili, że współcześni księgowi podążają za trendami, wdrażają w swojej pracy nowoczesne technologie i mają niebanalne pasje, które realizują w wolnym czasie – komentuje Jadwiga Wojtas, dyrektor ds. produkcji i rozwoju systemu enova365 z firmy Soneta Sp. z o.o., a zarazem współorganizatora konkursu.

W konkursie wzięło udział ponad 450 trzyosobowych drużyn, rywalizujących w rozwiązywaniu testów umieszczonych na specjalnej platformie internetowej, dostępnej na portalu wwww.ksiegowiprzyszlosci.pl. Konkurs prowadzony był w dwóch równoległych edycjach – zawodowych księgowych i pretendujących do tego miana studentów. Zarówno drużyny zawodowe, jak i studenckie świetnie poradziły sobie z zadaniami, które sprawdzały nie tylko ich wiedzę i przygotowanie merytoryczne, ale również umiejętności współpracy.

Konkurs zakończyła uroczysta gala fi nałowa, która odbyła się 10 czerwca we wnętrzach zabytkowego Teatru Stanisławowskiego Łazienek Królewskich i stanowiła podsumowanie konkursu. Licznie reprezentowane były najlepsze uczelnie ekonomiczne i te, które mają w swojej ofercie kierunki typowo finansowe. Na gali pojawili się również prezesi banków, klubów i stowarzyszeń zrzeszających ludzi biznesu i fi nansów oraz znane warszawskie osobistości.

„Księgowymi przyszłości” zostali:

EDYCJA ZAWODOWA

I miejsce: „TAXandROSES” – Katarzyna Kuras, Maria Panasiuk, Emilia Serwicka

II miejsce: „MISP13” – Małgorzata Batko-Barnowska, Alina Hrynczuk, Justyna Stempel

III miejsce: „Perły księgowości” – Agnieszka Jaworska, Alicja Łowczynkowska-Wójcik, Monika Łukaszewicz

EDYCJA STUDENCKA

I miejsce: „Zbiegli Rewidenci” – Karol Ilba, Robert Obidziński, Katarzyna Trznadel

II miejsce: „RachuCiachu” – Joanna Celeda, Agnieszka Chrustowska, Paulina Gradzik

III miejsce: „Księgowe bez VAT” – Klaudia Krzan, Sylwia Panas, Małgorzata Żurek

NAGRODA SPECJALNA DLA FIRMY – pakiet enova365 o wartości 40 000 zł

Firma Dr. Max – „TAXandROSES”

Organizatorzy już dziś zapraszają na przyszłoroczną edycję konkursu!

 

 

Organizatorzy: Soneta Sp. z o.o., Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Patroni honorowi projektu: Minister Gospodarki, Minister Administracji i Cyfryzacji

Partnerzy honorowi projektu: prezes Związku Banków Polskich, prezes Business Center Club

Partner strategiczny projektu: Wolters Kluwer SA

Partnerzy wspierający projekt: SaldeoSmart, Casio

Patroni merytoryczni projektu: przewodniczący Konferencji Rektorów Uczelni Ekonomicznych, rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, rektor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, rektor Szkoły Głównej Handlowej, prezes Zarządu Studenckiego Forum Business Centre Club, prezydent AIESEC Polska

Patroni medialni projektu: PAP Biznes, Money.pl, Vat.pl, Pit.pl, Kariera w Finansach.pl, ERP-view.pl, ERP24.pl, Magazyn IT.pl, capital24.tv, Rachunkowość, Świat Księgowych, Controlling – wiedza i narzędzia praktyczne

Źródło: SKwP

Zobacz również

Prawne aspekty obrotu NFT

Prawne aspekty obrotu NFT

NFT – hasło roku 2021, ogromy rynek, który urósł o ponad 20 000%, temat niezliczonych kontrowersji. Czy non-funglible token ma rzeczywistą wartość? Ile jest wart? A może to tylko jedna, wielka bańka spekulacyjna, która po chwilowej modzie z hukiem eksploduje, niwecząc oszczędności graczy na NFT-owych giełdach? Choć wygląda na to, że szczyt zainteresowania NFT z przełomu 2021/2022 r. powoli minął, co przekłada się na pierwsze spadki w sprzedaży tokenów względem wyników z okresu listopad-styczeń, inwestorzy nie czują się zniechęceni – coraz więcej firm decyduje się na zastosowanie NFT w swojej działalności i wzbogacenie swojej oferty o sprzedaż unikatowych tokenów. Czym zatem są NFT i jakie aspekty prawne związane są z ich obrotem i posiadaniem? Choć prawo jeszcze nie dogoniło postępu technologicznego, po kilkunastu miesiącach funkcjonowania rynku tokenów, jesteśmy w stanie przybliżyć nieco informacji o ich istocie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Kolejne zmiany dla branży e‑commerce (nie tylko) w 2022 roku

Kolejne zmiany dla branży e-commerce (nie tylko) w 2022 roku

Pierwotnie część zmian dotycząca rękojmi oraz dostarczania treści cyfrowych miała wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku. Termin ten nie został jednak dochowany. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw mający implementować przepisy dyrektywy cyfrowej i towarowej. Obecnie projekt został skierowany do Sejmu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.