O ile dużo pisze się o usługach wdrożeniowych, o tyle kwestie utrzymania i serwisowania systemu nie są już tak szeroko dyskutowane. To prawda, że moment wdrożenia jest dla organizacji kluczowy. Często wiąże się z powstaniem nowych procesów w firmie lub niemal całkowitym przeprojektowaniem już posiadanych. Wdrożenie systemu klasy ERP nie tylko oznacza pracę w innym środowisku informatycznym, ale musi dotyczyć także zmian w zachowaniu zespołu. Jednak po przeprowadzeniu tej rewolucji należy przejść do codzienności. I gdy reflektory już nie świecą, a robota wdrożeniowców została skończona, wchodzą ci, dzięki którym możliwe jest codzienne korzystanie z systemu.

Zacznijmy od podstaw – kluczowe wskaźniki działu administracji systemu ERP

Dostępność systemu – najważniejszy wskaźnik skuteczności zespołu

Zespół opiekujący się utrzymaniem systemów zintegrowanych, takich jak SAP, często nazywany jest działem usług stałych. W jego ramach funkcjonują podzespoły zajmujące się zarówno serwisami aplikacyjnymi, jak i kontraktami stałymi, obejmującymi zdalną administrację systemami SAP. Specjaliści z tych zespołów jednocześnie biorą także udział w projektach stricte technicznych, wdrożeniowych oraz migracyjnych.

Zespół administracyjny zajmuje się wsparciem systemów, czyli utrzymywaniem ich w takim stanie, by pozostawały wydajne i gotowe do użycia. To właśnie dostępność systemu w tym przypadku jest najważniejszym wskaźnikiem efektywności. Tym samym administratorzy dążą do tego, by systemy były dostępne całą dobę. W idealnej sytuacji zespół nie gasi pożarów, raczej nie dopuszcza do zaprószenia ognia. Z racji funkcjonujących specjalistów od monitoringu, administratorzy dbają więc o to, by wychwytywać sytuacje potencjalnie niebezpieczne, które mogą powodować ewentualne zagrożenia.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

MS Excel w planowaniu płynności finansowej (cz. 2)

MS Excel w planowaniu płynności finansowej (cz. 2)

Płynność to nie tylko teoretyczne wskaźniki. To także faktyczne zapotrzebowanie na środki finansowe w danym dniu. W tym artykule pokażę, w jaki sposób można szacować te potrzeby w zautomatyzowany sposób.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 72/2020

Od czego zacząć przygodę z Robotic Process Automation?

Od czego zacząć przygodę z Robotic Process Automation?

W ciągu ostatnich kilku lat obserwujemy wzmożone zainteresowanie tematyką automatyzacji lub robotyzacji procesów biznesowych. Coraz więcej firm przygląda się temu zagadnieniu, zastanawiając się, w jaki sposób mogą wdrożyć technologię przyszłości u siebie oraz jakie korzyści zapewni im innowacyjne podejście do biznesu. Jak rozpocząć wdrażanie nowej technologii, na co należy zwrócić szczególną uwagę przy doborze procesów i partnerów projektu, o czym warto pamiętać, decydując się na robotyzację?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama