Praca analityczna polega nie tylko na przetwarzaniu danych źródłowych z systemów informatycznych. Często konieczne jest wykorzystanie naszej wiedzy w celu analizy danych źródłowych pochodzących z przeprowadzonych badań.

Sprawa jest prosta, jeżeli badanie przeprowadzono wg skali ilorazowej i wyniki można łatwo zinterpretować w drodze analizy statystycznej. Problem pojawia się, jeśli zadane pytania opisane są wg skali nominalnej, czyli polegają na wskazaniu konkretnej odpowiedzi z przedstawionych alternatyw.

Jednym ze sposobów jest przeanalizowanie każdego pytania i wprowadzenie danych do uprzednio przygotowanej tabeli. Proces bardzo czasochłonny i nieelastyczny. Na szczęście funkcjonalność Excela daje nam możliwość skorzystania z takich rozwiązań jak tabela przestawna. Wcześniej jednak należy odpowiednio przygotować dane wejściowe.

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Matryca KPI w praktyce

Matryca KPI w praktyce

W gąszczu danych z różnych źródeł komfort pracy może zagwarantować matryca, która odwołując się do art. 9c ust. 1 ustawy Prawo bankowe, jest opisem powiązanych celów z procesami w działalności firmy, które przez zarządzających zostały uznane za istotne oraz są kluczowymi mechanizmami kontrolnymi i niezależnym monitorowaniem (weryfikacją lub testowaniem) przestrzegania tych mechanizmów kontrolnych. Te mechanizmy kontrolne to właśnie nasze KPI. Stąd narodziła się idea matrycy KPI, którą dziś można wykorzystać na kilka sposobów, między innymi do kontroli procesów oraz podejmowanych decyzji.

Czytaj więcej

KPI na straży kosztów w firmie

KPI na straży kosztów w firmie

Policzyć można niemal wszystko, a większość procesów biznesowych można zaprezentować w liczbach. Pod trzyliterowym skrótem KPI kryją się różnego rodzaju mierniki, dzięki którym można oceniać funkcjonowanie firmy, wychwytywać obszary nieefektywności, śledzić zmiany w czasie. Kluczowe wskaźniki efektywności są jednym z prostszych narzędzi pomocnych w zarządzaniu niemal każdym obszarem organizacji. Są również, a może przede wszystkim, doskonałym strażnikiem kosztów.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.