The global pay debate is hotting up, but finding effective solutions to the growing disparity between executive and workers’ pay won’t be easy.

Worlds apart

The divisive issue of chief executive pay has periodically flared up for decades in the US and UK. But increasingly the debate is becoming global – with media outlets from India to New Zealand picking up growing concern over the widening gulf between corporate leaders and the average employee.

A recent study in New Zealand by accounting lecturer Helen Roberts, garnered headlines by revealing that typical CEO pay had just breached US$1m for the first time. Pay at the top has been increasing at 7% a year since 1997, compared to just 3.7% for the workforce overall, Roberts calculated. Meanwhile a recent “Hindustan Times” article took aim at the lofty salaries drawn by India’s chief executives. And in the UK, prime minister Theresa May has found time amid the Brexit negotiations to focus on the issue, backing new rules that will oblige companies to publish a ratio between the pay of bosses and the average for the wider company.

‘This is a debate that typically dominates the headlines for a few months before dying down again’, says Paul Hodgson, an expert in executive compensation. ‘Now the swing to political populism in the US and the UK – with the Brexit vote and the election of Donald Trump – has given the issue a new sense of urgency. Excessive executive pay is seen by critics as just one part of a capitalist system where the rules are rigged in favour of the elites’.

Resentment grows

Resentment over the scale of executive pay seems to have been intensified by the sluggish rate of salary increases in most developed economies over the past decade or so. In the UK average total pay has risen by 33.7% since 2005, only slightly more than the 32.2% rise in consumer prices, according to figures from the Office for National Statistics.

Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Co nowego w podatkach w 2024 r.?

Co nowego w podatkach w 2024 r.?

W ostatnich latach podatnicy mieli trudności z nadążaniem za natłokiem nowych lub planowanych do wprowadzenia przepisów podatkowych. Rok 2024 nie będzie wyjątkiem. Poniżej przedstawiamy kilka kluczowych zmian i wyzwań podatkowych, które czekają podatników w 2024 roku.

Czytaj więcej

Najem zwrotny nieruchomości w odniesieniu do tradycyjnych metod finansowania

Najem zwrotny nieruchomości w odniesieniu do tradycyjnych metod finansowania

Metod na pozyskanie finansowania jest wiele, to między innymi: kredyt bankowy, obligacje, najem zwrotny, faktoring, leasing czy pożyczki właścicielskie. W Polsce najem zwrotny nie jest tak rozpowszechniony, jak w krajach o silniejszych podstawach kapitałowych, typu Wielka Brytania czy w szczególności Stany Zjednoczone, niemniej w ostatnich latach z racji utrzymujących się wysokich stóp procentowych, nastąpił w Polsce znaczący wzrost zainteresowania tą formą finansowania.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.