Crowdfunding to wciąż nowe zjawisko. Mechanizm inicjuje wystąpienie do społeczności internetowej z prośbą o udzielenie wsparcia w realizacji projektu, którym może ona być zainteresowana. Definicja crowdfundingu obejmuje otwarte zgłoszenie, polegające na zgromadzeniu środków finansowych w formie darowizny czy inwestycji bądź wspieranie określonej inicjatywy w innej formie wynagrodzenia. Projekt czy przedsięwzięcie jest finansowane przez grupę jednostek niebędących profesjonalistami. Komunikacja najczęściej odbywa się za pośrednictwem Internetu. Rewolucyność tego pomysłu polega na tym, że ludzie po raz pierwszy są lub staną się kapitałodawcami dla nowych przedsięwzięć. W zamian za to otrzymują określone świadczenie zwrotne.

Crowdfunding - finansowanie społecznościowe w praktyce

Jakie projekty mogą pozyskać dofinansowanie

Finansowanie może uzyskać każde przedsięwzięcie, o ile tylko uda się zainteresować i namówić do wsparcia osoby trzecie. W związku z tym każdy projekt wymaga odpowiedniego przygotowania zarówno pod względem biznesowym, merytorycznym, jak i promocyjnym. Szczególnie ten ostatni aspekt ma znaczenie, jeżeli zależy nam na zainteresowaniu jak najszerszej społeczności, co z kolei może się przełożyć na dynamikę pozyskiwania potrzebnych funduszy. Wsparcie mogą otrzymać rozmaite podmioty, od instytucji charytatywnych i kulturalnych po społeczne i biznesowe.

Schemat postępowania, mający na celu pozyskanie środków finansowych, jest stały. W pierwszej kolejności należy jasno określić cel, na który pieniądze mają zostać przeznaczone, wskazać wysokość potrzebnej kwoty oraz czas trwania zbiórki. Następnie osoby, które są gotowe wesprzeć inicjatywę, wpłacają środki za pośrednictwem portalu, na którym jest prowadzona zbiórka. Kapitał można gromadzić z wykorzystaniem urządzeń teleinformatycznych, a gotówkę przekazywać w sposób niematerialny. Możliwość wsparcia projektu jest zawsze otwarta dla każdego (open call). Każdorazowo za udzielenie wsparcia finansowego oferuje się świadczenie zwrotne. Warto jeszcze raz podkreślić, że crowdfunding udziałowy i marketing idą w parze., a crowdfunding bez marketingu nie ma sensu.

Pozostałe 66% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Fundusze nieruchomości (REIT‑y) – istota, zalety, wady, kontrowersje

Fundusze nieruchomości (REIT-y) – istota, zalety, wady, kontrowersje

Fundusze nieruchomości (z ang. Real Estate Investment Trusts), wraz z rosnącym ryzykiem ich wejścia na stałe do Polski, budzą w ostatnich miesiącach coraz więcej emocji wśród Polaków. Niniejszy artykuł skupia się na ich istocie, wadach, zaletach, a szczególnie na kontrowersjach związanych z kolejnym potencjalnym wzrostem cen mieszkań w Polsce. Warto ten temat zgłębić, by móc wyrobić swój własny osąd sytuacji.

Czytaj więcej

Globalny podatek minimalny

Globalny podatek minimalny

1 stycznia 2025 r. weszły w życie przepisy dotyczące tzw. globalnego podatku minimalnego. Celem wprowadzenia tej regulacji ma być wyrównanie zasad opodatkowania największych globalnych korporacji. Efektem zmian jest to, żeby efektywna stawka podatku dochodowego od osób prawnych w danym kraju nie była niższa niż 15%.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.