Jeśli organizacja chce dążyć do coraz lepszych wyników w zakresie sprzedaży lub obsługi klienta poprzez call center bądź contact center, niezwykle istotny jest właściwy pomiar kluczowych parametrów efektywności w tych obszarach. Chcąc poprawiać wydajność lub utrzymać poziom obsługi, warto monitorować kluczowe wskaźniki niezależnie od tego, czy call center funkcjonuje w administracji publicznej, w przedsiębiorstwie państwowym czy też w firmie stricte komercyjnej.</

Kluczowe wskaźniki efektywności w sprzedaży oraz obsłudze klienta poprzez call center

Każda nowoczesna organizacja powinna mieć określoną strategię działania, a na jej podstawie zdefiniowane cele prowadzące do jej realizacji. Metoda Management By Objectives (MBO) zakłada zarządzanie realizacją strategii przez cele. Dlatego też cele strategiczne powinny być w dalszej kolejności rozbite na poszczególne działy w organizacji, zakomunikowane pracownikom i tym samym skaskadowane na niższe jej szczeble. Ustalone do realizacji cele powinny być mierzalne. Z tego względu do bieżącego monitoringu należy zdefiniować kluczowe parametry efektywności, określane również jako KPIs (Key Performance Indicators). Dobrze określone KPIs pozwalają mierzyć zarówno finansowe, jak i niefinansowe efekty pracy i procesów w organizacjach.

Główny podział KPI w call center

Na przestrzeni ostatnich lat wyłoniło się wiele rodzajów wskaźników do monitorowania procesów w call center. Mogą się one różnić w zależności od wielkości danej organizacji, jej kultury organizacyjnej, branży, a także jej funkcji (np. przedsiębiorstwo komercyjne, administracja). Zanim jednak przejdziemy do wyszczególniania konkretnych mierników, warto uświadomić sobie, że większość z nich mieści się w jednej z czterech kategorii. Są to:

  1. Szybkość i dostępność obsługi
  2. Wydajność i efektywność
  3. Koszty
  4. Rentowność

Jak już wspomniałam, dobór najistotniejszych wskaźników przypisanych powyższym kategoriom może być sprawą indywidualną każdej organizacji, zależną od obranej przez nią strategii, są jednak pewne uniwersalne parametry, które warto uwzględnić, opracowując listę głównych mierników. Przede wszystkim należy jednak zwrócić uwagę na to, aby do bieżącego monitoringu przypisać mierniki kluczowe dla poszczególnych procesów. Zbyt duża liczba parametrów w dashboardach może bowiem utrudniać późniejsze analizy i wyciąganie właściwych wniosków kluczowych do poprawy poszczególnych procesów.

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Wzmacnianie efektywności procesów planowania i budżetowania finansowego z perspektywy kontrolera finansowego

Wzmacnianie efektywności procesów planowania i budżetowania finansowego z perspektywy kontrolera finansowego

„Nie mam czasu się tym teraz zająć – planowanie jest w tej chwili priorytetem”. Iluż z nas – finansistów, kontrolerów, planistów czy analityków finansowych wypowiedziało te słowa w ostatnim czasie?

Czytaj więcej

Rola controllingu w procesie sprzedaży

Rola controllingu w procesie sprzedaży

Pomimo tego, że controlling w ujęciu klasycznym kojarzony jest głównie z obszarem finansów, ma tak naprawdę dużo szersze możliwości zastosowania. Elementy controllingu można skutecznie zaimplementować w wielu innych strefach działalności. Przykładem takiego zastosowania może być sprzedaż. Bardzo często elementy controllingu pojawiają się w procesie sprzedaży w firmie, choć nie mamy świadomości, że jest to właśnie controlling. Dzięki jego zastosowaniu można podnieść efektywnie zarządzanie tym procesem i wesprzeć osiąganie celów przedsiębiorstwa. Jakie narzędzia controllingu mogą być skuteczne w sprzedaży? Które z nich pomogą wzmocnić zarządzanie w tym zakresie? Po odpowiedzi na te pytania zapraszam do dalszej części artykułu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.