A shifting technological landscape requires finance professionals to continually adapt and extend their skills

Dynamically digital

The race is on. Digitalisation is reshaping the world and ‘the key to winning the race is not to compete against machines, but to compete with machines’, write Erik Brynjolfsson and Andrew McAfee in their book ‘Race Against the Machine: How the Digital Revolution is Accelerating Innovation, Driving Productivity, and Irreversibly Transforming Employment and the Economy’.

On the road to future job and value creation, the authors advocate a collaborative partnership between computers and humans. All accountancy and finance professionals are now some way through this transformative journey.

However, it will be a marathon not a sprint. Although digital technologies and trends are transforming the world so fast and fundamentally that it can feel dizzying, we are only just getting started. ‘The world we inhabit is already digital, and it will continue to become more digitalised,’ says Clive Webb, senior professional insights manager at ACCA. Data is growing exponentially in volume and value; business models are evolving and becoming more customer-centric; and organisations are investing significant resources in digital transformation. ‘Technology evolution will continue, but at a greater pace,’ he says.

Adaptability, continuous learning and constant self-improvement will be vital if accountancy and finance professionals are to develop and maintain an optimal mix of digital, interpersonal and technical skills. ‘With our unique combination of accounting and ethical principles, business acumen and digital skills, the future of the profession is bright,’ says Webb. But there is no room for ambivalence to workplace changes that digital transformation brings. The profession must stay on top of evolving technologies and business models and ensure that its skillsets evolve appropriately.

‘We need to develop and maintain our digital quotient,’ says Webb, who authored the recent ACCA report ‘The digital accountant: Digital skills in a transformed world’. The digital quotient is one of seven professional quotients and competency areas where ACCA has identified behaviours and qualities that finance professionals must develop if they are to remain relevant and meet future needs and demands. ACCA defines the digital quotient as ‘the awareness and application of existing and emerging technologies, capabilities, practices and strategies’.

Pozostałe 68% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Najważniejsze trendy w controllingu w 2024 roku

Najważniejsze trendy w controllingu w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł i przynosić będzie nowe wyzwania w dziedzinie controllingu. Jakie narzędzia, technologie i praktyki będą kluczowe dla efektywnych działań controllingowych? Przewidujemy, że w 2024 roku controlling będzie koncentrować się na poprawie szybkości i transparentności procesów.

Czytaj więcej

Rozszerzone planowanie i analiza (xP&A) jako kolejny etap ewolucji finansów

Rozszerzone planowanie i analiza (xP&A) jako kolejny etap ewolucji finansów

Z pewnością każdy specjalista z zakresu finansów słyszał nie raz hasło FP&A, czyli planowanie i analiza finansowa (z ang. Financial Planning & Analysis). Jest to zbiór działań związanych z prognozowaniem, planowaniem, budżetowaniem i analizą, które wspierają główne decyzje biznesowe firmy i ogólną kondycję finansową. W 2020 Gartner po raz pierwszy przedstawił koncepcję xP&A (z ang. Extended Planning and Analysis), czyli rozszerzonego planowania i analizy. Czym jest xP&A? Jakie są kluczowe korzyści wynikające z wdrożenia xP&A? O tym i nie tylko w niniejszym artykule.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.