Jedna ze spółek audytorskich z tzw. Wielkiej Czwórki w wyniku robotyzacji przetwarzania faktur zmniejszyła liczbę potrzebnych na ten proces roboczogodzin o 75%, przy redukcji błędów z poziomu 0,53% do 0,047%, więc ponad dziesięciokrotnie. Źródła, która to firma są objęte tajemnicą. Być może dlatego, że wstydzi się przyznać, iż robotyzację wprowadziła tak późno. Ten argument dla zarządu za robotyzacją można zwieńczyć zwrotem: „Korzystajmy z doświadczeń innych, a nie z ich kosztownych porad”.

Cyfrowe sposoby na oszczędności w firmie. Redukcja kosztów dzięki robotyzacji procesów biznesowych

Badania przeprowadzone przez firmę Gartner, które objęły 150 decydentów odpowiedzialnych za firmowe finanse wykazały, że zrobotyzowanie powtarzalnych procesów biznesowych pozwoliło na skrócenie czasu potrzebnego na procesy księgowe o 30%. Przy założeniu, że firma zatrudnia na pełnych etatach w działach finansowych dziesięć osób, rocznie zaoszczędzi ponad 6300 roboczogodzin.

O co chodzi w robotyzacji procesów biznesowych i jakie korzyści może dzięki niej osiągnąć firma?

W RPA (Robotic Process Automation) zakłada się zastąpienie pracownika softwarowym robotem, który wykonuje powtarzalne, wieloseryjne działania. Korzyści z wyzwolenia człowieka przez automatyzację są wielopłaszczyznowe. Firma może wykorzystać potencjał pracownika i jego kreatywność w sposób lepszy niż do wykonywania prostych czynności. Softwarowy robot działa szybciej, a jego pracę charakteryzuje przy tym ograniczenie liczby błędów. Wraz z uwolnieniem potencjału pracownika dodatkowo uzyskujemy wyzwolenie go od stresu związanego z ryzykiem pomyłek, które mógłby popełnić. To jeden z czynników, jakie decydują o tym, że RPA dodaje skrzydeł. Tak człowiekowi, jak i biznesowi.

Wieloaspektowość korzyści z robotyzacji

Aspekt społeczny przeplata nam się z aspektem korzyści firmy. A zatem z aspektem menadżerskim też. Bo przecież z obrazu dnia wyprowadzamy FTE – Full-Time Equivalent. A skoro pojawia nam się robotyczne zastępstwo pełnoetatowe, to zaraz towarzyszy mu myśl o następnej korzyści. ZUS-u na robota nie podniosą! A i na L-4 robot nie pójdzie.

Szacując korzyści, opieramy się na potwierdzonych wieloma analizami wskaźnikach:

  • praca robota (biurowego) jest 15x SZYBSZA niż praca człowieka,
  • robotyzacja powoduje REDUKCJĘ kosztów pracy o 40-75%,
  • automatyzacja przynosi 25% ODZYSKANEGO CZASU pracowników,
  • robotyzacja oznacza 100% WYELIMINOWANYCH BŁĘDÓW,
  • DYSPOZYCYJNOŚĆ robota wynosi 24/7/365.

Zwrot z inwestycji w robotyzację procesów biznesowych

Warunkiem uzyskania ROI tak szybkiego, jak i atrakcyjnego, jest właściwy dobór procesów do zautomatyzowania. Na początek należy rozważyć wysoce powtarzalne, żmudne procesy, które jednocześnie są podatne na błędy i często wymagają ponownej pracy. Im proces prostszy, tym oszczędności większe, a tym samym zwrot z inwestycji szybszy. Ale oczywiście jest wiele więcej aspektów, które warto wziąć pod uwagę przy wyborze najbardziej odpowiednich procesów do automatyzacji.

Eksperci z firmy AmnisCode zapraszają na bezpłatny webinar „Cyfryzacja procesów sposobem na redukcję kosztów. Biurowy robot w Twojej firmie”, który odbędzie się w dniu 26.05.2022 o godzinie 11:00. Podczas 40 minut webinarium ostatecznie przekonasz się, jak bardzo na inteligentnej automatyzacji może skorzystać Twoja firma, przy niewielkim nakładzie sił oraz środków.

Zapisz się

Zobacz również

AI i dane zapewnią rozwój w kryzysie

AI i dane zapewnią rozwój w kryzysie

COVID-19 głęboko zmienił sposób, w jaki żyjemy i pracujemy. Zmiany te doprowadziły do eksplozji nowych technologii i innowacji, zmuszając biznes do szybkiego dostosowania się – w przeciwnym razie konkurenci osiągną lepsze wyniki. Wyjaśniamy, dlaczego AI i systemy do analiz danych są niezbędne, by rozwijać się w obecnych czasach.

Czytaj więcej

7 potrzeb klientów sklepów przyszłości. Jak je zaspokoić?

7 potrzeb klientów sklepów przyszłości. Jak je zaspokoić?

Dynamiczny rozwój technologii i powszechna cyfryzacja sprawiły, że o sklepach przyszłości nie mówi się już w kontekście futurystyki. Są one obecne tuż za naszym rogiem i na wyciągnięcie ręki – w naszych smartfonach. Coraz więcej sieci handlowych inwestuje w autonomiczne punkty i najlepsze doświadczenia klienta. To, czego oczekują konsumenci, to przede wszystkim wygoda. Czynnik ten determinuje wymagania stawiane detalistom, takie jak przyjazne dostawy i zwroty, rekomendacje czy onboarding nowych funkcjonalności. Z perspektywy sprzedawcy ważny jest również optichannel, czyli wybrany przez konsumenta punkt kontaktu z marką.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.