Swoimi opiniami na temat roli i znaczenia CFO w nowoczesnym biznesie, e-commerce oraz innowacyjnych rozwiązań zintegrowanych dzieli się Sławomir Kubicki CFO Allegro Group.

Jaki dla Allegro był rok 2009? Czy spowolnienie gospodarcze miało istotny wpływ na wyniki finansowe spółki?

Grupa Allegro w niewielkim stopniu odczuła skutki spowolnienia gospodarczego. Stabilne podstawy, model biznesowy oraz dywersyfikacja portfela usługowego zabezpieczyły ją przed negatywnym oddziaływaniem kryzysu.

Pokuszę się o stwierdzenie, iż ogólnie e-commerce jest w pewnej części beneficjentem kryzysu. Widać coraz większe przejście biznesu z tzw. działalności off-line na on-line. Bardzo dokładnie widać ten trend w strukturze podziału budżetów reklamowych na te w sieci i te poza nią oraz w obszarze zakupów detalicznych. Z roku na rok rosną wydatki na sieć. Sytuacji tej nie zmienił kryzys. Dla wielu Internet jest synonimem słów „taniej” i „skuteczniej”. A z pewnością te słowa w korelacji ze słowem „kryzys” nabierają znaczenia.

E-biznes kreuje nowe stanowisko w sferze finansów: e-dyrektora finansowego. Jaką Pana zdaniem rolę odgrywa w firmie taki dyrektor? Czy zadania bądź obowiązki CFO w e-biznesie różnią się od tych w biznesie tradycyjnym?

Zdecydowanie zadania i obowiązki CFO w e-biznesie różnią się od tych w tradycyjnej firmie.

CFO w e-commerce jest znacznie bliżej modeli biznesowych. Jest znacznie silniej zaangażowany w prowadzenie biznesu. Nie jest jedynie głównym księgowym. Jest jedną z kluczowych osób w organizacji mających wpływ na decyzje biznesowe. A w e-commerce czas na podjęcie decyzji jest znacznie krótszy niż w tradycyjnym biznesie.

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Jak nie dać się zwariować?

Jak nie dać się zwariować?

Trudno oprzeć się wrażeniu, że współcześnie praca i zawód to centralna część naszej tożsamości i nie ma w niej miejsca na pokazywanie emocji. O tym, jak bardzo szkodliwy dla naszej psychiki jest taki pogląd i jak niszczące działanie ma w naszym życiu stres, rozmawiamy z Tomaszem Kalko.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 74/2021

Sprzedaż i kupno biznesu nie tylko w czasach kryzysu

Zapewne znaczna część przedsiębiorców wcale nie zamierza sprzedawać swojej firmy. Jednak mówi się, że firmę należy prowadzić tak, jakby chciało się ją sprzedać. Powody zbycia przedsiębiorstwa mogą być różne, ale każdemu będzie towarzyszyła myśl, by uzyskać za nie jak najlepszą cenę. O tym, jak przygotować się do sprzedaży firmy, rozmawiamy z dr. Dariuszem Stronką i radcą prawnym Bartoszem Siekaczem.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.