Swoimi opiniami na temat roli i znaczenia CFO w nowoczesnym biznesie, e-commerce oraz innowacyjnych rozwiązań zintegrowanych dzieli się Sławomir Kubicki CFO Allegro Group.

Jaki dla Allegro był rok 2009? Czy spowolnienie gospodarcze miało istotny wpływ na wyniki finansowe spółki?

Grupa Allegro w niewielkim stopniu odczuła skutki spowolnienia gospodarczego. Stabilne podstawy, model biznesowy oraz dywersyfikacja portfela usługowego zabezpieczyły ją przed negatywnym oddziaływaniem kryzysu.

Pokuszę się o stwierdzenie, iż ogólnie e-commerce jest w pewnej części beneficjentem kryzysu. Widać coraz większe przejście biznesu z tzw. działalności off-line na on-line. Bardzo dokładnie widać ten trend w strukturze podziału budżetów reklamowych na te w sieci i te poza nią oraz w obszarze zakupów detalicznych. Z roku na rok rosną wydatki na sieć. Sytuacji tej nie zmienił kryzys. Dla wielu Internet jest synonimem słów „taniej” i „skuteczniej”. A z pewnością te słowa w korelacji ze słowem „kryzys” nabierają znaczenia.

E-biznes kreuje nowe stanowisko w sferze finansów: e-dyrektora finansowego. Jaką Pana zdaniem rolę odgrywa w firmie taki dyrektor? Czy zadania bądź obowiązki CFO w e-biznesie różnią się od tych w biznesie tradycyjnym?

Zdecydowanie zadania i obowiązki CFO w e-biznesie różnią się od tych w tradycyjnej firmie.

CFO w e-commerce jest znacznie bliżej modeli biznesowych. Jest znacznie silniej zaangażowany w prowadzenie biznesu. Nie jest jedynie głównym księgowym. Jest jedną z kluczowych osób w organizacji mających wpływ na decyzje biznesowe. A w e-commerce czas na podjęcie decyzji jest znacznie krótszy niż w tradycyjnym biznesie.

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tekst otwarty nr 84/2022

Controlling finansowy ‑ jak będzie wyglądał w przyszłości?

Controlling finansowy - jak będzie wyglądał w przyszłości?

Z Hanną Piwowarczyk, dyrektor Centrum Finansowego AbbVie na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki rozmawiamy o perspektywach rozwoju rynku centrów usług wspólnych w Polsce, nowej roli controllera oraz szansach na rozwój i karierę w turbulentnych czasach.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Czym jest Autonomous Enterprise?

Czym jest Autonomous Enterprise?

Z Konradem Jakubcem, Business Development Directorem oraz Krzysztofem Kuczkowskim, Intelligent Process Automation Practice Managerem w Mindbox, rozmawiamy o tempie wdrażania automatyzacji w Polsce, obszarach, które najłatwiej jest zautomatyzować, wyzwaniach towarzyszących wdrażaniu stosownych rozwiązań i sposobach na mądre wykorzystanie robotyzacji procesów. Rozmawiamy również o tym, czy automatyzacja wpłynie na zmniejszenie liczby miejsc pracy, możliwościach wykorzystania sztucznej inteligencji do obsługi procesów biznesowych oraz idei Citizen Developerów.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.