W poprzednim numerze Controllingu zostały omówione zagadnienia związane z nowymi regulacjami w zakresie konsolidacji zgodnie z MSSF. W tym artykule przedmiotem rozważań będą wspólne porozumienia (joint arrangements).

Dla przypomnienia – 12 maja 2011 roku Rada MSR, we współpracy z amerykańską Radą FASB (Financial Accounting Standards Board) opublikowały pakiet pięciu nowych lub zmienionych standardów konsolidacyjnych. W ramach „pakietu pięciu”, jak nazywane są powszechnie w literaturze nowe standardy, ukazały się:

  • MSSF 10 „Skonsolidowane sprawozdania finansowe”, który zastąpi MSR 27 oraz interpretację SKI 12,
  • MSSF 11 „Wspólne porozumienia”,
  • MSSF 12 „Ujawnienia udziałów w innych jednostkach”,
  • MSR 27 (zmieniony w 2011 r.) – skorygowany z uwagi na przesunięcie zagadnień konsolidacyjnych do MSSF 10, ale nadal obejmujący tematykę jednostkowych sprawozdań finansowych inwestora,
  • MSR 28 (zmieniony w 2011 r.) – skorygowany zgodnie ze zmianami wprowadzonymi przez MSSF 10 oraz MSSF 11.

Pozostałe 95% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Zobowiązania wobec kontrahentów – wycena oraz ujęcie w księgach

Zobowiązania wobec kontrahentów – wycena oraz ujęcie w księgach

Zobowiązania to obowiązek realizacji świadczeń o określonej wartości, wynikający z wcześniejszych zdarzeń, który doprowadzi do wykorzystania obecnych lub przyszłych zasobów jednostki. W zależności od okoliczności zobowiązanie należy zakwalifikować jako aktywa lub pasywa. Świadomość dotycząca istniejących obowiązków pozwala na odpowiednie zarządzanie środkami finansowymi i planowanie ich terminowego wydatkowania. Warto jednak pamiętać, że zgodnie z przepisami prawa cywilnego – co powinno znaleźć odzwierciedlenie w rachunkowości – zobowiązania nie muszą być potwierdzone fakturami. Mogą również wynikać z zawartej umowy, w tym także ustnej.

Czytaj więcej

Rola działu księgowego w firmie

Rola działu księgowego w firmie

Dział księgowy stanowi fundament funkcjonowania każdej organizacji, niezależnie od jej wielkości czy branży. Jego zadaniem jest nie tylko prowadzenie ksiąg rachunkowych, ale także wspieranie procesów decyzyjnych poprzez dostarczanie rzetelnych informacji finansowych. Wybór między wewnętrznym a zewnętrznym modelem obsługi księgowej ma kluczowe znaczenie dla efektywności i stabilności finansowej przedsiębiorstwa. Bez sprawnego działu księgowego firma może łatwo wpaść w problemy finansowe, administracyjne, a nawet prawne. W dzisiejszych czasach dobra współpraca i jasna komunikacja działu księgowego z innymi jednostkami to podstawa efektywnego działania przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.