Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Organizacje nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną (UPL-1), by rozliczać się elektronicznie.

Serwis e-Urząd Skarbowy umożliwia organizacji składanie deklaracji podatkowych online bez podpisu kwalifikowanego i bez dodatkowego umocowania dla pełnomocnika.

Organizacja nie musi już składać pełnomocnictwa UPL-1, aby rozliczać się elektronicznie. Upoważnione osoby, czyli te, które zawnioskują o dostęp do konta organizacji, złożą teraz poprzez e-US formularze podatkowe z grup: PCC, CIT, PIT Płatnik i Formularze rejestracyjne.

Konto organizacji w e-Urzędzie Skarbowym to konto przypisane konkretnej organizacji, np. spółce, fundacji lub stowarzyszeniu. Poprzez takie konto organizacje mogą korzystać z usług oferowanych w e-US. W ramach konta organizacji można m.in. wyrazić lub wycofać zgodę na otrzymywanie korespondencji w e-US, składać pisma do organów podatkowych, bezpłatnie występować o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach, składać zawiadomienie ZAW-NR czy też przeglądać dane rejestracyjne organizacji. |

Źródło:

  • Komunikat MF z 17 kwietnia 2024 r. pt. „KAS ułatwia organizacjom korzystanie z e-Urzędu Skarbowego” – opubl. na www.mf.gov.pl

www.inforlex.pl

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Źródło: Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 3-4/2024

Zobacz również

ChatGPT a konieczność zapłaty podatku u źródła

ChatGPT a konieczność zapłaty podatku u źródła

W dobie rosnącej popularności sztucznej inteligencji i narzędzi takich jak ChatGPT wiele firm i osób fizycznych korzysta z tych rozwiązań w celach biznesowych, edukacyjnych czy twórczych. Jednak wprowadzenie do obiegu takich usług wiąże się nie tylko z aspektami technologicznymi, ale także z obowiązkami podatkowymi. Jednym z nich może być podatek u źródła (ang. withholding tax).

Czytaj więcej

Rachunkowość kreatywna – wpływ na rzetelność sprawozdań finansowych

Rachunkowość kreatywna – wpływ na rzetelność sprawozdań finansowych

Potrzeba przedstawienia sytuacji finansowej firmy w odpowiednim świetle może być powodem stosowania drobnych lub większych zabiegów mających na celu osiągnięcie oczekiwanego stanu. W takich przypadkach pomocne okazuje się stosowanie rachunkowości kreatywnej. Rachunkowość kreatywna jest pojęciem dość kontrowersyjnym. Bywa używane zamiennie z pojęciami „agresywna księgowość” czy „manipulacje księgowe”, może też kojarzyć się z wprowadzaniem odbiorcy sprawozdania w błąd lub nawet oszustwem finansowym, jednak nie zawsze stosowanie zabiegów rachunkowości kreatywnej będzie zjawiskiem negatywnym. W łagodnym wydaniu może w jeszcze bardziej rzetelny i precyzyjny sposób ukazać rzeczywistą kondycję przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.