16 stycznia 2020 r. w Warszawie odbył się jubileuszowy, X Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG. Przedstawiciele kadry zarządzającej, w tym przede wszystkim dyrektorzy finansowi, główni księgowi, szefowie sprawozdawczości finansowej i controllingu z firm ze wszystkich sektorów gospodarki wysłuchali 12 prelekcji ekspertów KPMG na temat aktualnych zmian z obszarów podatków, rachunkowości i prawa, które będą miały istotny wpływ na przedsiębiorców w 2020 r.

Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG to największe tego typu przedsięwzięcie w Polsce organizowane przez firmę audytorsko-doradczą KPMG od 2011 r. W tegorocznej edycji Kongresu KPMG uczestniczyło ponad 1100 osób.

Podczas wydarzenia zaprezentowane zostały tematy związane z podatkami przyszłości i trendami w kontrolach podatkowych, ulgą B+R oraz nowymi regulacjami i planowanymi zmianami w CIT, PIT oraz VAT. Uczestnicy zapoznali się również z zagadnieniami dotyczącymi przyszłości w cenach transferowych, MDR, nowoczesnymi narzędziami raportowania i pierwszego roku obowiązywania standardu MSSF 16. Eksperci KPMG przedstawili również tematy związane z odpowiedzialnością kadry kierowniczej i spółki jako podmiotu zbiorowego, a także Polską Strefą Inwestycji.

Jest już tradycją, że wśród uczestników Kongresu KPMG przeprowadzone zostało badanie na temat polskiego systemu podatkowego. Celem badania jest poznanie oceny polskiego systemu podatkowego z punktu widzenia kadry najwyższego szczebla zatrudnionej w przedsiębiorstwach z różnych branż w całej Polsce. Wyniki będą podstawą do przygotowania raportu, pt. „Polski system podatkowy wg uczestników X Kongresu Podatków i Rachunkowości KPMG”, którego premiera już wkrótce.

X Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG transmitowany był na żywo w Internecie. Cały przebieg wydarzenia relacjonowany był na bieżąco na Twitterze na oficjalnym koncie @KPMGPoland twitter.com/KPMGPoland.

Wyłącznym organizatorem i pomysłodawcą Kongresu jest firma KPMG w Polsce. Patronat nad X edycją Kongresu Podatków i Rachunkowości KPMG objęli: ACCA Poland, Puls Biznesu, Radio TOK FM, Controlling i Rachunkowość Zarządcza, Finanse i Controlling, Gazeta Finansowa, Harvard Business Review Polska, ICAN Institute, Klub CFO, My Company Polska, Polish Market, Przegląd Podatkowy, Wydawnictwo Rachunkowość, Warsaw Business Journal, Wolters Kluwer, eGospodarka.pl, gf24.pl, ISB News, ksiegowosc.org, PAP Biznes, PIT.pl, Portalfk.pl, Prawo.pl, rachunkowość.org, wnp.pl.

 

Szczegółowe informacje o wydarzeniu, w tym agenda oraz prezentacja sylwetek prelegentów dostępne są na stronie home.kpmg/pl/kongreskpmg.

Źródło: Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 1/2020

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 70/2020

KPMG (e)Forum. Biznes w czasach pandemii (podsumowanie)

grafika.jpg

„KPMG (e)Forum | Biznes w czasach pandemii” to cykl bezpłatnych konferencji online, podczas których 24 ekspertów KPMG w ciągu ponad 10 godzin przedstawiło kilkanaście merytorycznych prelekcji. Poruszono najbardziej aktualne tematy dotyczące: wsparcia w wyzwaniach prawnych, księgowych i podatkowych; źródeł finansowania i dotacji; wyzwań procesowo-technologicznych oraz restrukturyzacji firmy lub jej upadłości. Wirtualne konferencje okazały się unikalnym przedsięwzięciem zorganizowanym na taką skalę w dostosowanej do obecnych realiów formie online.

Czytaj więcej

Społeczna rola biznesu w obliczu globalnych wyzwań

MC_70_88.jpg

Współczesny świat stawia przed biznesem sporo wyzwań i sprawdza, które z przedsiębiorstw zdadzą egzamin. Wiele wskazuje na to, że na rynku zostaną te, które odrobią lekcję z czasów pandemii i swoje działania skierują w stronę zrównoważonego rozwoju.

Czytaj więcej

Spadanie na cztery koła. Sposoby branży automotive na pokonanie kryzysu

MC_70_84.jpg

Rozwiązania informatyczne przygotowane w czasach koronawirusa muszą, po pierwsze, móc funkcjonować w zastanej rzeczywistości, po drugie, być gotowe na ewentualną powtórkę scenariusza. Najnowsze trendy w obszarze digitalizacji na rynku automotive wspierają firmy w dostosowaniu się do nadchodzącej rzeczywistości. Cała sprzedaż, także w branży samochodowej, przenosi się do sprzedaży online.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama