20-21 stycznia br., podczas 11. Kongresu Podatków i Rachunkowości KPMG, eksperci wskazali przedsiębiorcom najnowsze zmiany w przepisach i uwarunkowania regulacyjne biznesu w 2021 r. oraz zasygnalizowali istotne aspekty działalności firm w nowej rzeczywistości. Tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem „Business Reimagined”, a 13. wystąpień merytorycznych mogło oglądać 2 000 akredytowanych uczestników na co dzień obejmujących najwyższe stanowiska kierownicze. Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG to największe tego typu przedsięwzięcie w Polsce organizowane przez firmę audytorsko-doradczą KPMG od 2011 r.

Wyzwania nowej rzeczywistości perspektywą rozwoju biznesu w 2021

Pandemia wymusiła zmianę formy kontaktów biznesowych, stąd 11. Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG po raz pierwszy odbył się wyłącznie w formule online. Pierwszego dnia omówiono nowe trendy w kontrolach podatkowych, które dzięki szerszemu niż dotąd wykorzystaniu technologii, prowadzone są w sposób zautomatyzowany. Zwrócono uwagę na szereg udogodnień i ulg dla przedsiębiorców – jak np. estoński CIT lub możliwość zmiany formy prawnej, w jakiej prowadzony jest biznes – które ustawodawca wprowadził wraz z wieloma regulacjami uszczelniającymi system podatkowy. Uczestnicy wysłuchali prelekcji poświęconych podatkowym wyzwaniom na 2021 r. dla osób fizycznych i pracodawców, nowościom w VAT i wprowadzonym uproszczeniom w rozliczeniu podatku. Eksperci przedstawili koncepcję rzeczywistego właściciela i zmiany w zakresie WHT, a także źródła finansowania firm w latach 2021-2027.

Podczas drugiego dnia Kongresu zwrócono uwagę na przyspieszenie cyfryzacji w 2020 r., co łączy się m.in. ze zmianą funkcji działu finansów w biznesie i cyfrową transformacją przedsiębiorstw. Część prelekcji poświęcono tematom związanym ze sprawozdawczością finansową wskazując m.in. jakich informacji w pierwszej kolejności poszukują odbiorcy sprawozdań finansowych. Omówiono trendy i wyzwania w podatkach międzynarodowych oraz zagadnienia dotyczące cen transferowych. W agendzie nie zabrakło miejsca na omówienie zmian w KSH zgodnie z rządowym projektem jego nowelizacji oraz na przedstawienie prawnych aspektów przygotowania firm do sprzedaży.

Wśród uczestników Kongresu KPMG tradycyjnie przeprowadzono badanie na temat polskiego systemu podatkowego, którego celem jest poznanie punktu widzenia kadry najwyższego szczebla zatrudnionej w przedsiębiorstwach z różnych branż w całej Polsce. Wyniki będą podstawą do przygotowania raportu KPMG, w którym zostanie przedstawiona ocena polskiego sytemu podatkowego oraz największe podatkowe wyzwania, z jakimi będą musiały mierzyć się firmy w 2021 r.

Więcej informacji o wydarzeniu na stronie kongresowej: home.kpmg/pl/kongresKPMG

Zobacz również

Podatek VAT w handlu e‑commerce zmieniony o 180 stopni ‑ Uproszczenia nie takie proste

Wszystko, co od wielu lat wypracowano w procedurach handlu na odległość, od 1 lipca 2021 roku ulega diametralnej modyfikacji. Zmiany nie obejmują wyłącznie handlu wysyłkowego odbywającego się pomiędzy krajami Unii Europejskiej, lecz dotykają również ustalenia nowych metod rozliczeń szeregu usług oraz importu towarów spoza Unii Europejskiej.

Czytaj więcej

W sprawach zarządzania pieniędzmi coraz bardziej ufamy sztucznej inteligencji

Jeśli chodzi o pieniądze, to na papierze wszystko wydaje się proste. Czarne i białe, jak w bilansie firmy lub na prywatnym koncie bankowym. Rzeczywistość jest jednak bardziej skomplikowana.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.