W kolejnym roku magazyn Controlling i Rachunkowość Zarządcza obfitować będzie w różnorodną i szeroką tematykę controllingową i księgową. Do zagadnień podejdziemy procesowo jak i branżowo. W podejściu procesowym oczywiście nie zabraknie tematyki budżetowania, badania i raportowania efektywności działań przedsiębiorstwa w różnych obszarach, controllingu projektów i procesów w firmie, analizy danych przy użyciu systemów BI czy BigData, czy też metod zarządzania przy użyciu Balanced Scorecard, wskaźników KPI, Lean Management. W drugim wymiarze magazynu zostaną poruszone zagadnienia controllingu dotyczące call center czy przedsiębiorstw z branży IT.

Każdy z numerów będzie posiadał swój temat przewodni, ale oprócz materiałów dotyczących dominanty danego wydania , przedstawione zostaną zagadnienia z innych dziedzin rachunkowości, finansów i controllingu. W każdym z miesięcznych wydań periodyku na stałe zagoszczą tematy z dziedziny rachunkowości, audytu, prawa, umiejętności miękkich pracowników, rachunku kosztów, personalne, zastosowania Excela w controllingu i księgowości, zagadnień dotyczących produkcji i usług. Artykuły będą analizą case study z codziennego funkcjonowania przedsiębiorstwa ponieważ jesteśmy pismem tworzonym przed praktyków dla praktyków.

Główna tematyka poszczególnych numerów w nadchodzącym roku to:

  • 01/2016 - Controlling układem nerwowym przedsiębiorstwa - Rola i zadania controllingu w przedsiębiorstwie. Organizacja procesów controllingowych w organizacjach o różnym typie działalności.
  • 02/2016 - Audyt, a controlling - Rola i zadania audytu, i controllingu, wsparcie audytu przez controlling, części wspólne i różnice.
  • 03/2016 - Controlling w call center - Model do mierzenie rentowności, główne wskaźniki efektywności. Outsourcing tego rodzaju usług czy własne call center.
  • 04/2016 - Controlling procesów - Rola i zadania controllingu procesów w jednostce. system zarządzania procesami biznesowymi (BPM), graficzna notacja służąca do opisywania procesów biznesowych BPMN.
  • 05/2016 - Badanie efektywności działań marketingowych i promocyjnych firmy - W jaki sposób zbadać efektywność tych działań firmie, organizacja procesu pomiaru i podstawowe wskaźniki badania skuteczności marketingu w jednostce.
  • 06/2016 - Controlling projektów - Jak stworzyć budżet projektowy? Co to jest ścieżka krytyczna projektów ? mierzenie zaawansowania projektów metodą EV.
  • 07/2016 - Controlling ośrodków odpowiedzialności - Czym są centra odpowiedzialności, ich istota i rodzaje, jak wyodrębnić je w organizacji. Proces zarządzania i budżetowania poprzez ośrodki odpowiedzialności.
  • 08/2016 - Budżetowanie jako metoda zarządzania i wyznaczania kierunków rozwoju przedsiębiorstwa - Organizacja procesu budżetowania w przedsiębiorstwach produkcyjnych, usługowych, a dystrybucyjnych.
  • 09/2016 - Zarządzanie przedsiębiorstwem przy użyciu BSC i KPI. - proces wdrożenia Balanced Scorecard w organizacji. Umiejscowienie BSC w firmie. Zasady ustalania i wyboru celów strategicznych oraz mierników KPI w poszczególnych jej perspektywach. Budżetowanie przy użyciu BSC.
  • 10/2016 - Narzędzia typu Big Data i Buisness Intelligence. - Od Bi do Big Data. Zastosowanie narzędzi typu Bi i Big Data w firmie. Procesy wdrożenia BI i Big Data w organizacji. Idea czterech V w BigData.
  • 11/2016 - Information Technology Infrastructure Library (ITIL) w przedsiębiorstwie z branży IT - Co to jest ITIL ? jak wprowadzić w firmie świadczącej usługi IT ? Controlling IT.
  • 12/2016 - Controlling w przedsiębiorstwach produkcyjnych - metody zarządzania produkcją typu Lean Management. Monitorowanie produkcji przy wykorzystaniu kluczowych mierników dokonań KPI. Rachunek kosztów działań w przedsiębiorstwie produkcyjnym.

W 2016 roku chcemy aby wszyscy nasi czytelnicy znaleźli coś interesującego dla siebie w każdym z numerów. Zapraszamy do lektury !!!

Wojciech Próchnicki redaktor prowadzący

Zobacz również

Prawne aspekty obrotu NFT

Prawne aspekty obrotu NFT

NFT – hasło roku 2021, ogromy rynek, który urósł o ponad 20 000%, temat niezliczonych kontrowersji. Czy non-funglible token ma rzeczywistą wartość? Ile jest wart? A może to tylko jedna, wielka bańka spekulacyjna, która po chwilowej modzie z hukiem eksploduje, niwecząc oszczędności graczy na NFT-owych giełdach? Choć wygląda na to, że szczyt zainteresowania NFT z przełomu 2021/2022 r. powoli minął, co przekłada się na pierwsze spadki w sprzedaży tokenów względem wyników z okresu listopad-styczeń, inwestorzy nie czują się zniechęceni – coraz więcej firm decyduje się na zastosowanie NFT w swojej działalności i wzbogacenie swojej oferty o sprzedaż unikatowych tokenów. Czym zatem są NFT i jakie aspekty prawne związane są z ich obrotem i posiadaniem? Choć prawo jeszcze nie dogoniło postępu technologicznego, po kilkunastu miesiącach funkcjonowania rynku tokenów, jesteśmy w stanie przybliżyć nieco informacji o ich istocie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Kolejne zmiany dla branży e‑commerce (nie tylko) w 2022 roku

Kolejne zmiany dla branży e-commerce (nie tylko) w 2022 roku

Pierwotnie część zmian dotycząca rękojmi oraz dostarczania treści cyfrowych miała wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku. Termin ten nie został jednak dochowany. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw mający implementować przepisy dyrektywy cyfrowej i towarowej. Obecnie projekt został skierowany do Sejmu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.