Jeśli podsumowujemy wyniki biznesu według regionów, miast czy krajów, warto te wyniki zwizualizować na mapie, gdyż ułatwia to ich zrozumienie oraz bardziej przemawia do osób, do których kierujemy prezentację tych danych.

Wizualizacje na mapach przy użyciu Power BI

Standardowa mapa

Nasze wizualizowanie danych zaczniemy od standardowej mapy w Power BI Desktop. Zaczniemy od wstawienia mapy za pomocą ikonki zaznaczonej strzałką na Rysunku 1.

Otrzymamy wstawioną automatycznie mapę, którą najpierw powinniśmy trochę rozciągnąć za pomocą prawego dolnego narożnika. Rozciągnięta mapa została przedstawiona na Rysunku 2.

W oknie Pola mamy przygotowane dane, które chcemy zamieścić na naszej mapie (Rysunek 3).

Zaczniemy od umieszczenia na mapie nazw miast, czyli zaznaczamy checkbox przy polu Miasto, jak to widać na Rysunku 3. Otrzymamy mapę świata z zaznaczonymi miastami przedstawioną na Rysunku 4.

Jak łatwo zauważyć na mapie, nie zawsze wyszukiwarka działa prawidłowo i np. Berlin został umiejscowiony pomiędzy dwoma Amerykami. Aby Power BI lepiej wykrywał, gdzie nasze lokalizacje faktycznie się znajdują, musimy przejść na zakładkę Dane za pomocą ikony oznaczonej zieloną strzałką na Rysunku 4.

W danych przedstawionych na Rysunku 5 każda kolumna ma przypisany Typ danych, np. Tekst, może mieć również przypisaną Kategorię danych, którą możemy dla każdej kolumny wybrać na liście rozwijanej. Kategorie danych są przede wszystkim związane z lokalizacją. Dla kolumny Miasto wybierzemy kategorię Miasto, dla kolumny Województwo ustawiamy Województwo i analogicznie postępujemy z kolumną Kraj. Z moich doświadczeń wynika, że niestety kod pocztowy jest najczęściej dopasowany nieprawidłowo. Wynika to z tego, że kody pocztowe są do siebie bardzo podobne. Najbardziej dokładnymi danymi dotyczącymi lokalizacji są szerokość i długość geograficzna, ale są to dane punktowe, więc nie możemy się tutaj odnieść do całego regionu.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty nr 83/2022

Kontroler finansowy na LinkedIn. Jak 21 razy zwiększyć widoczność swojego profilu?

Kontroler finansowy na LinkedIn. Jak 21 razy zwiększyć widoczność swojego profilu?

Co minutę pracę przez LinkedIn znajduje 6 osób1. Ten największy biznesowy portal skupia obecnie 810 milionów użytkowników na świecie, z czego 211 mln w Europie. Wśród polskich userów aż 22% stanowią decydenci, a jedną z najliczniej reprezentowanych branż, poza IT, są finanse2. Jak zatem budować profesjonalny profil kontrolera finansowego na LinkedIn? Oto 17 kroków z instrukcjami i praktycznymi przykładami personal brandingu.

Czytaj więcej

Matryca KPI w praktyce

Matryca KPI w praktyce

W gąszczu danych z różnych źródeł komfort pracy może zagwarantować matryca, która odwołując się do art. 9c ust. 1 ustawy Prawo bankowe, jest opisem powiązanych celów z procesami w działalności firmy, które przez zarządzających zostały uznane za istotne oraz są kluczowymi mechanizmami kontrolnymi i niezależnym monitorowaniem (weryfikacją lub testowaniem) przestrzegania tych mechanizmów kontrolnych. Te mechanizmy kontrolne to właśnie nasze KPI. Stąd narodziła się idea matrycy KPI, którą dziś można wykorzystać na kilka sposobów, między innymi do kontroli procesów oraz podejmowanych decyzji.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.