Jeśli podsumowujemy wyniki biznesu według regionów, miast czy krajów, warto te wyniki zwizualizować na mapie, gdyż ułatwia to ich zrozumienie oraz bardziej przemawia do osób, do których kierujemy prezentację tych danych.

Wizualizacje na mapach przy użyciu Power BI

Standardowa mapa

Nasze wizualizowanie danych zaczniemy od standardowej mapy w Power BI Desktop. Zaczniemy od wstawienia mapy za pomocą ikonki zaznaczonej strzałką na Rysunku 1.

Otrzymamy wstawioną automatycznie mapę, którą najpierw powinniśmy trochę rozciągnąć za pomocą prawego dolnego narożnika. Rozciągnięta mapa została przedstawiona na Rysunku 2.

W oknie Pola mamy przygotowane dane, które chcemy zamieścić na naszej mapie (Rysunek 3).

Zaczniemy od umieszczenia na mapie nazw miast, czyli zaznaczamy checkbox przy polu Miasto, jak to widać na Rysunku 3. Otrzymamy mapę świata z zaznaczonymi miastami przedstawioną na Rysunku 4.

Jak łatwo zauważyć na mapie, nie zawsze wyszukiwarka działa prawidłowo i np. Berlin został umiejscowiony pomiędzy dwoma Amerykami. Aby Power BI lepiej wykrywał, gdzie nasze lokalizacje faktycznie się znajdują, musimy przejść na zakładkę Dane za pomocą ikony oznaczonej zieloną strzałką na Rysunku 4.

W danych przedstawionych na Rysunku 5 każda kolumna ma przypisany Typ danych, np. Tekst, może mieć również przypisaną Kategorię danych, którą możemy dla każdej kolumny wybrać na liście rozwijanej. Kategorie danych są przede wszystkim związane z lokalizacją. Dla kolumny Miasto wybierzemy kategorię Miasto, dla kolumny Województwo ustawiamy Województwo i analogicznie postępujemy z kolumną Kraj. Z moich doświadczeń wynika, że niestety kod pocztowy jest najczęściej dopasowany nieprawidłowo. Wynika to z tego, że kody pocztowe są do siebie bardzo podobne. Najbardziej dokładnymi danymi dotyczącymi lokalizacji są szerokość i długość geograficzna, ale są to dane punktowe, więc nie możemy się tutaj odnieść do całego regionu.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Prawne aspekty akcji promocyjnych

Prawne aspekty akcji promocyjnych

Ważnym elementem w każdym biznesie jest jego promocja i powiązane z nią działania marketingowe. Pomagają one zaangażować społeczność zebraną wokół marki oraz zainteresować nią nowe osoby. Dlatego często decydujemy się na przeprowadzenie różnych form kampanii promocyjnych. Jednak cały proces przygotowania, a następnie przeprowadzenia w skuteczny i efektywny sposób tego rodzaju akcji nie kończy się na etapie kreatywnym i opracowaniu strategii marketingowej. Równie istotne są kwestie prawne, takie jak zidentyfikowanie właściwej formy akcji promocyjnej oraz zadbanie o wszystkie aspekty ochrony danych osobowych.

Czytaj więcej

Umowy o korzystanie z cudzych praw lub rzeczy

Umowy o korzystanie z cudzych praw lub rzeczy

Umowy o korzystanie z cudzych praw lub rzeczy obejmują umowy nazwane, takie jak: umowa najmu (art. 659 kc), dzierżawy (art. 693 kc), leasingu (art. 7091 kc) oraz użyczenia (art. 710 kc). Przedmiotem tego typu umów mogą być aktywa, takie jak: środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz inwestycje w nieruchomości i prawa.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.