Praktyka lean manufacturing (produkcji odchudzonej) już od lat 90. ubiegłego wieku jest coraz powszechniej wdrażana w procesach produkcyjnych i logistycznych polskich fabryk. Większość nowoczesnych koncernów wdraża i utrzymuje filozofię odchudzonych procesów produkcyjnych i logistycznych, identyfikując i konsekwentnie eliminując marnotrawstwo. Warto zastanowić się także nad jej adaptacją do procesów administracyjnych.

Polskie przedsiębiorstwa przejęte przez zagraniczne koncerny jako jedno z pierwszych zadań otrzymują implementację systemów lean management. Dzięki dofinansowaniu działań rozwojowych z Europejskiego Funduszu Społecznego na filozofię kaizen wraz z narzędziami ciągłego doskonalenia rozwijają się małe i średnie polskie przedsiębiorstwa. Trwa konsekwentna praca nad świadomo-ścią przedsiębiorców z sektora MSP i coraz więcej firm myśli o odchudzonej produkcji i organizacji. W tej sytuacji nie znajduję jednak wyjaśnienia, dla-czego japońska filozofia ciągłego doskonalenia, w tym sposób działania Toyoty – niekwestionowanego lidera w przemyśle motoryzacyjnym – nie została masowo adaptowana do procesów administracyjnych. Przecież w założeniach Toyota Production System stawia sobie następujące cele:

  • skrócenie cyklu produkcyjnego przez udrożnienie przepływu materiału produkcyjnego w całym procesie wytwarzania,
  • maksymalizację produktywności przez wytworzenie większej liczby wyrobów przy mniejszych nakładach czasu, materiałów, powierzchni, pracy ludzkiej, kapitału i innych zasobów,
  • projektowanie procesu produkcyjnego zdolnego dostarczać wymagane rezultaty w sposób płynny i elastyczny,
  • eliminację odpadów prowadzących do strat, które mają wpływ na przyszłe długoterminowe efekty działalności firmy.

Wszystkie ww. cele są przecież jednocześnie celami odchudzonej administracji. Również w działalności administracyjnej/biurowej bardzo podobne są rodzaje strat, które prowadzą do marnotrawstwa.

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Prawne aspekty akcji promocyjnych

Prawne aspekty akcji promocyjnych

Ważnym elementem w każdym biznesie jest jego promocja i powiązane z nią działania marketingowe. Pomagają one zaangażować społeczność zebraną wokół marki oraz zainteresować nią nowe osoby. Dlatego często decydujemy się na przeprowadzenie różnych form kampanii promocyjnych. Jednak cały proces przygotowania, a następnie przeprowadzenia w skuteczny i efektywny sposób tego rodzaju akcji nie kończy się na etapie kreatywnym i opracowaniu strategii marketingowej. Równie istotne są kwestie prawne, takie jak zidentyfikowanie właściwej formy akcji promocyjnej oraz zadbanie o wszystkie aspekty ochrony danych osobowych.

Czytaj więcej

Umowy o korzystanie z cudzych praw lub rzeczy

Umowy o korzystanie z cudzych praw lub rzeczy

Umowy o korzystanie z cudzych praw lub rzeczy obejmują umowy nazwane, takie jak: umowa najmu (art. 659 kc), dzierżawy (art. 693 kc), leasingu (art. 7091 kc) oraz użyczenia (art. 710 kc). Przedmiotem tego typu umów mogą być aktywa, takie jak: środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz inwestycje w nieruchomości i prawa.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.