Badania pokazują, że ok. 73% potencjalnych inwestorów szuka informacji na temat spółek na ich stronach WWW. Niestety, podobny procent osób rezygnuje z zakupu akcji spółki z powodu mało intuicyjnej, niefunkcjonalnej, a przede wszystkim niewzbudzającej zaufania strony internetowej.

Jak powinna wyglądać strona WWW spółki giełdowej?

Sprawdź, czy Twoja strona spółki giełdowej przejrzyście prezentuje wszystkie ważne informacje dla inwestorów i zachęca użytkowników do zainwestowania w akcje firmy.

Strona powinna być stworzona z myślą o potrzebach użytkowników

W przypadku spółek giełdowych najczęściej można wyróżnić następujące grupy docelowe:

  • potencjalnych klientów i kontrahentów,
  • inwestorów instytucjonalnych i ich pracowników,
  • inwestorów indywidualnych,
  • dziennikarzy zajmujących się głównie tematyką gospodarczą.

Dla wyżej wymienionych osób Internet stanowi główne źródło informacji. Warto pamiętać, że wśród odwiedzających stronę mogą być osoby zarówno biegłe w branży inwestycyjnej, jak i początkujące. W związku z tym treści umieszczane w serwisie powinny być przystępne dla każdej z tych grup użytkowników.

Przejrzysty układ i intuicyjna nawigacja

Użytkownicy wchodzący na stronę internetową spółki giełdowej na początku skanują ją wzrokiem, szukając interesujących ich treści. Wiele firm nie zdaje sobie sprawy, że aż 55% użytkowników wskazuje, iż najczęstszym problemem na stronie jest odnalezienie informacji. Z kolei inne badania donoszą, iż aż 30% wszystkich kliknięć w Internecie to kliknięcie przycisku „wstecz” – to świadczy najczęściej o błędnie zaprojektowanej nawigacji i nazewnictwie. Zlecając agencji interaktywnej przygotowanie strony spółki giełdowej, warto zwrócić uwagę na to, czy doradza ona strukturę serwisu oraz projektuje układy funkcjonalne (optymalne rozmieszczenie informacji w serwisie).

Moduł relacji inwestorskich

Podawanie danych na stronach internetowych w postaci samych cyfr już nie wystarczy. Społeczność odwiedzająca strony relacji inwestorskich (RI) oczekuje, że na podstawie danych będzie mogła poznać i zrozumieć plany firm, ich działania czy też strukturę organizacyjną. Dlatego tak ważne jest, aby sekcja RI umieszczona na stronie była jak najlepiej zorganizowana i przejrzysta.

Wytyczne odnośnie do wyglądu działu RI udostępnia Giełda Papierów Wartościowych. Dodatkowo przepisy prawa regulują sposób przekazywania informacji na stronach internetowych oraz ich zakres.

Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Najważniejsze trendy w controllingu w 2024 roku

Najważniejsze trendy w controllingu w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł i przynosić będzie nowe wyzwania w dziedzinie controllingu. Jakie narzędzia, technologie i praktyki będą kluczowe dla efektywnych działań controllingowych? Przewidujemy, że w 2024 roku controlling będzie koncentrować się na poprawie szybkości i transparentności procesów.

Czytaj więcej

Rozszerzone planowanie i analiza (xP&A) jako kolejny etap ewolucji finansów

Rozszerzone planowanie i analiza (xP&A) jako kolejny etap ewolucji finansów

Z pewnością każdy specjalista z zakresu finansów słyszał nie raz hasło FP&A, czyli planowanie i analiza finansowa (z ang. Financial Planning & Analysis). Jest to zbiór działań związanych z prognozowaniem, planowaniem, budżetowaniem i analizą, które wspierają główne decyzje biznesowe firmy i ogólną kondycję finansową. W 2020 Gartner po raz pierwszy przedstawił koncepcję xP&A (z ang. Extended Planning and Analysis), czyli rozszerzonego planowania i analizy. Czym jest xP&A? Jakie są kluczowe korzyści wynikające z wdrożenia xP&A? O tym i nie tylko w niniejszym artykule.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.