Chyba nikt w dzisiejszych czasach nie ma wątpliwości, że dostęp do wiedzy stanowi najwyższą wartość. Dostęp do narzędzi, które umożliwiają uzyskanie precyzyjnych informacji na temat spółki, jej otoczenia oraz kluczowych dla firmy czy instytucji osób to podstawa funkcjonowania w biznesie.

Monitoring mediów wsparciem w relacjach inwestorskich

Istotny jest czas – możliwość otrzymania wyselekcjonowanych informacji w krótkim czasie, skierowanych bezpośrednio do zainteresowanych nimi osób. Na rynku istnieje wiele rozwiązań, dzięki którym można mieć kontrolę nad prowadzonymi działaniami komunikacyjnymi z interesariuszami oraz inwestorami. Do takich narzędzi należą monitoring mediów i analizy medialne.

Aby zapewnić sobie przetrwanie na rynku, być konkurencyjnym i oferować produkty lub usługi dostosowane do oczekiwań klientów – zarówno tych obecnych, jak i potencjalnych – warto nie tylko precyzyjnie zaplanować działania komunikacyjne, ale także sprawdzić ich efektywność. Dotyczy to także relacji inwestorskich oraz istotnego narzędzia w zarządzaniu firmą. Zwiększenie prawdopodobieństwa sukcesu jest zależne od świadomego budowania relacji inwestorskich, a w efekcie od komunikacji z rynkiem.

Relacje inwestorskie

Wszystkie firmy notowane na parkiecie mają obowiązek komunikowania się z interesariuszami, co jest uregulowane określonymi przepisami. Muszą ujawniać informacje związane z nowymi inwestycjami, projektami, znaczącymi umowami, sprzedażą lub nabyciem aktywów czy kluczowymi osobami w zarządach tych spółek, nie wspominając już o cyklicznych sprawozdaniach finansowych. Kwestia rozszerzenia zakresu działań komunikacyjnych jest indywidualną sprawą każdej firmy, zależną od przyjętej strategii (czasem jej braku), a także od standardów. Z punktu widzenia inwestora korzystne jest, kiedy firma stara się być aktywna i publikuje nieco więcej informacji na swój temat niż narzucone minimum. Warto jednak zaznaczyć, że dobre relacje inwestorskie to także, albo przede wszystkim, rzetelne informowanie nie tylko o pozytywnych sprawach związanych z funkcjonowaniem firmy, ale również o tych negatywnych, gdy tylko się pojawią. Takie podejście świadczy o profesjonalizmie interesariuszy, a także o chęci budowania długoterminowej strategii w odniesieniu do akcjonariuszy i otoczenia biznesowego.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Wzmacnianie efektywności procesów planowania i budżetowania finansowego z perspektywy kontrolera finansowego

Wzmacnianie efektywności procesów planowania i budżetowania finansowego z perspektywy kontrolera finansowego

„Nie mam czasu się tym teraz zająć – planowanie jest w tej chwili priorytetem”. Iluż z nas – finansistów, kontrolerów, planistów czy analityków finansowych wypowiedziało te słowa w ostatnim czasie?

Czytaj więcej

Rola controllingu w procesie sprzedaży

Rola controllingu w procesie sprzedaży

Pomimo tego, że controlling w ujęciu klasycznym kojarzony jest głównie z obszarem finansów, ma tak naprawdę dużo szersze możliwości zastosowania. Elementy controllingu można skutecznie zaimplementować w wielu innych strefach działalności. Przykładem takiego zastosowania może być sprzedaż. Bardzo często elementy controllingu pojawiają się w procesie sprzedaży w firmie, choć nie mamy świadomości, że jest to właśnie controlling. Dzięki jego zastosowaniu można podnieść efektywnie zarządzanie tym procesem i wesprzeć osiąganie celów przedsiębiorstwa. Jakie narzędzia controllingu mogą być skuteczne w sprzedaży? Które z nich pomogą wzmocnić zarządzanie w tym zakresie? Po odpowiedzi na te pytania zapraszam do dalszej części artykułu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.