Chmura jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rynku IT. Mimo że nie jest to już nowa technologia, to jednak z jej wykorzystaniem w działalności biznesowej nadal wiąże się szereg obaw. Czym różnią się poszczególne modele usług oferowanych w chmurze i który z nich jest najbardziej efektywny? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w artykule.

Rynek w chmury w Polsce

Trudno znaleźć inny segment rynku IT, który w ostatnich latach rozwijałby się tak szybko. Z danych GUS za 2020 r. wynika, że z usług chmurowych korzysta już nieco ponad 24% działających w Polsce przedsiębiorstw. To o ponad połowę więcej niż w 2018 r., kiedy to wskaźnik ten wyniósł zaledwie 11%. Mimo rosnącej popularności usług chmurowych polska gospodarka nadal pozostaje w ogonie Europy. W krajach nordyckich z technologii cloud computing korzysta na co dzień blisko 7 na 10 przedsiębiorstw.

W Polsce usługi chmurowe nadal pozostają domeną największych graczy. W segmencie dużych przedsiębiorstw korzysta z nich już 60% podmiotów. W grupie firm zatrudniających od 50 do 249 pracowników technologię cloud computing wykorzystuje 38% organizacji. Najgorzej sytuacja wygląda w segmencie małych przedsiębiorstw. Tu z chmury korzysta tylko co piąta organizacja.

Pomimo, że chmura daje duże możliwości w zakresie np. hostowania baz danych czy utrzymywania systemów IT, to jednak w Polsce ten segment jest dość słabo rozwinięty. Wśród najpopularniejszych usług chmurowych niezmiennie od kilku lat znajdują się poczta elektroniczna oraz archiwizacja danych.

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Wzmacnianie efektywności procesów planowania i budżetowania finansowego z perspektywy kontrolera finansowego

Wzmacnianie efektywności procesów planowania i budżetowania finansowego z perspektywy kontrolera finansowego

„Nie mam czasu się tym teraz zająć – planowanie jest w tej chwili priorytetem”. Iluż z nas – finansistów, kontrolerów, planistów czy analityków finansowych wypowiedziało te słowa w ostatnim czasie?

Czytaj więcej

Rola controllingu w procesie sprzedaży

Rola controllingu w procesie sprzedaży

Pomimo tego, że controlling w ujęciu klasycznym kojarzony jest głównie z obszarem finansów, ma tak naprawdę dużo szersze możliwości zastosowania. Elementy controllingu można skutecznie zaimplementować w wielu innych strefach działalności. Przykładem takiego zastosowania może być sprzedaż. Bardzo często elementy controllingu pojawiają się w procesie sprzedaży w firmie, choć nie mamy świadomości, że jest to właśnie controlling. Dzięki jego zastosowaniu można podnieść efektywnie zarządzanie tym procesem i wesprzeć osiąganie celów przedsiębiorstwa. Jakie narzędzia controllingu mogą być skuteczne w sprzedaży? Które z nich pomogą wzmocnić zarządzanie w tym zakresie? Po odpowiedzi na te pytania zapraszam do dalszej części artykułu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.