Ongoing digital disruption is changing the skillset required by finance and accounting professionals. How can employers provide the right training?

Future proof your staff

The 2018 World Economic Forum report, The Future of Jobs, found that more than half of all employees around the world will need reskilling or upskilling in the next three years, as the world adapts to the ongoing changes brought on by the Fourth Industrial Revolution, otherwise known as Industry 4.0 or Globalisation 4.0. And indeed this has become even more relevant now in light of the COVID-19 pandemic.

In Australia, for example, employers want three million more people with digital literacy skills than are available, and by 2030 the average finance professional in Australia will be two to three critical skills short of what is required for their job.

In this context, it is very clear that technology will continue to drive the need for continuing professional development (CPD) in businesses of all shapes and sizes.

In a rapidly changing world, knowledge is a competitive advantage. Whether it’s technical knowledge areas such as fringe benefits tax, soft skills such as communication, or digital capabilities like algorithmic forecasting, accounting and finance professionals need to understand the latest developments and better meet client challenges, in order to become a ‘trusted adviser’.

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Ekonomiczna wielkość partii. Opcja idealna czy książkowa teoria?

Ekonomiczna wielkość partii. Opcja idealna czy książkowa teoria?

Może się wydawać, że ekonomiczna wielkość partii jest idealnym rozwiązaniem dla każdej firmy, która chce skutecznie optymalizować koszty całkowite. Dlaczego więc tak rzadko jest stosowana? Częściowo wynika to z niewiedzy planistów i kupców, którzy nie zdają sobie sprawy z istnienia tego narzędzia, a częściowo z wad samego rozwiązania.

Czytaj więcej

Prawne aspekty pracy zdalnej – kontraktowe i organizacyjne

Prawne aspekty pracy zdalnej – kontraktowe i organizacyjne

Epidemia koronawirusa sprawiła, że rzesza firm została z dnia na dzień zmuszona do przejścia w zdalny tryb funkcjonowania. Pociągnęło to za sobą wyzwania dla pracodawców i pracowników. Pracodawcy, po przeprowadzonej rekrutacji poprzez narzędzia elektroniczne, zawierają z pracownikami umowy o pracę na odległość. Pracownicy natomiast od samego początku zatrudnienia świadczą pracę w formie zdalnej.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama