MIS, popularnie zwany „misiem”, oznacza System Informacji managerskiej – Management Information System. Jego organizacja bywa często wypadkową inwencji i kreatywności kierownictwa controllingu oraz oczekiwań kadry managerskiej. Twórcy systemu chcą wykazać się swoją ponadprzeciętną wiedzą finansową, zarządzający starają się narzucić odpowiadający im format – przez co systemów MIS jest tyle, ile firm je wykorzystujących.

Niestety, w zakresie MIS nie istnieją żadne standardy sprawozdawczości, tak jak w przypadku sprawozdawczości finansowej. Funkcjonujące systemy różnią się zakresem danych, poziomem skomplikowania analiz oraz, przede wszystkim, wykorzystywanymi technologiami. W dobie szybkiego postępu technologicznego w sferze narzędzi IT coraz bardziej popularne staje się aktywne wykorzystywanie danych zgromadzonych w firmowych bazach oraz prezentowanie wyników z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi BI (Business Intelligence). Powstaje niesamowity natłok danych, którymi decydenci bywają „przezornie” zarzucani.

Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Ku bezpiecznym łańcuchom dostaw: feedback zakupowy

Co jest gorsze? Znaleźć w skrzynce wiadomość związaną z naszym udziałem w przetargu, zaczynającą się od słów: „Z przykrością informujemy’” czy konieczność napisania takiej wiadomości? Niestety, wiele firm i działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu przedsiębiorstwa. Paradoksalnie, komunikacja – jeden z kluczy do sukcesu w łańcuchach dostaw – jest obszarem, który pozostawia wiele do życzenia.

Czytaj więcej

Zapobieganie czynom nieuczciwej konkurencji na etapie planowania działań i strategii biznesowych

Zapobieganie czynom nieuczciwej konkurencji na etapie planowania działań i strategii biznesowych

Planowanie działań związanych z działalnością firmy czy tworzenie strategii biznesowej, chociażby związanej z wprowadzeniem nowego produktu na rynek, wiąże się z wieloma trudnościami. Już sam fakt tworzenia czegoś nowego (przynajmniej dla nas) jest zadaniem trudnym, które powinno być poprzedzone wielowątkowymi analizami i gruntownym przygotowaniem. Czy jednak, kiedy już mamy ustalony kierunek działania, zdefiniowany rynek i grupę docelową, mamy wiedzę, jak z sukcesem wdrożyć nasz plan czy sprzedać nowy produkt lub usługę, możemy uznać, że jesteśmy już w pełni przygotowani? Niestety, nie. Żaden przedsiębiorca nie działa próżni i musi zwracać uwagę, aby zachować uczciwość rywalizacji rynkowej wobec swych konkurentów i samemu uchronić się przed takimi działaniami konkurencji.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama