MIS, popularnie zwany „misiem”, oznacza System Informacji managerskiej – Management Information System. Jego organizacja bywa często wypadkową inwencji i kreatywności kierownictwa controllingu oraz oczekiwań kadry managerskiej. Twórcy systemu chcą wykazać się swoją ponadprzeciętną wiedzą finansową, zarządzający starają się narzucić odpowiadający im format – przez co systemów MIS jest tyle, ile firm je wykorzystujących.

Niestety, w zakresie MIS nie istnieją żadne standardy sprawozdawczości, tak jak w przypadku sprawozdawczości finansowej. Funkcjonujące systemy różnią się zakresem danych, poziomem skomplikowania analiz oraz, przede wszystkim, wykorzystywanymi technologiami. W dobie szybkiego postępu technologicznego w sferze narzędzi IT coraz bardziej popularne staje się aktywne wykorzystywanie danych zgromadzonych w firmowych bazach oraz prezentowanie wyników z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi BI (Business Intelligence). Powstaje niesamowity natłok danych, którymi decydenci bywają „przezornie” zarzucani.

Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak kontrolować koszty wdrożenia e‑commerce?

Jak kontrolować koszty wdrożenia e-commerce?

Prawdopodobieństwo, że po zapytaniu wszystkich właścicieli e-commerce w Polsce, czy koszt wdrożenia platformy był dla nich zaskakujący, uzyskamy (łagodnie mówiąc) twierdzącą odpowiedź, jest bardzo duże. Jak to bywa w problematycznych kwestiach, czasami lepiej je przemilczeć, żeby nie stały się jeszcze bardziej problematyczne. Problem w tej sytuacji najczęściej rodzi się głównie z powodu, że nie wygląda to tak prosto, jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Wyjaśnijmy, jakie są tego główne przyczyny.

Czytaj więcej

Organizacja controllingu w małym przedsiębiorstwie

Organizacja controllingu w małym przedsiębiorstwie

Komórki controllingu, wraz z szeregiem specyficznych dla tej dyscypliny narzędzi, kojarzone są przeważnie z większymi (zarówno pod względem obrotu, jak i zatrudnienia) przedsiębiorstwami. Korzyści płynące z możliwości zastosowania kontroli, analiz i informacji zarządczej można jednak dostrzec już w najmniejszych jednostkach. Na czym się skupić, kiedy uświadomimy sobie, że dla rozwoju naszej, niewielkiej z pozoru, firmy nie wystarczy już tylko informacja o zysku i zrealizowanej marży? W którym pójść kierunku?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama