Czego potrzebuje biznes w obliczu wstrząsów wywołanych przez COVID-19 i w obecnej sytuacji gospodarczej na świecie? Na to pytanie odpowiadają analitycy Gartnera, stwierdzając, że wymaga on przede wszystkim plastyczności i elastyczności oraz skupienia na wydajności, skuteczności i zwinności biznesowej. Musi też sprostać nowym potrzebom człowieka, który zaczyna funkcjonować w zdalnej, niezależnej od lokalizacji i gotowej na zmiany rzeczywistości.

Biznesie, bądź elastyczny! Trendy technologiczne w 2021 roku według Gartnera - perspektywa controllingu

Analitycy amerykańskiego instytutu badawczego Gartner w swoim corocznym raporcie „Gartner Top Strategic Technology Trends for 2021” wskazali strategiczne trendy technologiczne. Znacząco zmienią one sposób funkcjonowania większości organizacji w najbliższych latach i powinny stanowić kierunkowskaz dla liderów odpowiedzialnych za rozwój przedsiębiorstw. Strategiczne trendy technologiczne nie działają niezależnie od siebie, dlatego decyzja o tym, jaka kombinacja technologii będzie mieć największy wpływ na rozwój ich organizacji, powinna być podejmowana na zasadzie konsensusu, z uwzględnieniem krajobrazu IT, ale też liderów pracujących na danych pochodzących z systemów. Bo kto inny, jeśli nie użytkownicy systemu controllingu, twórcy informacji zarządczej, jest w stanie określić kierunek, w jakim ten system powinien być rozwijany? Kto inny, jeżeli nie CFO, zna potrzeby i wyzwania podległych sobie zespołów finansowo-księgowych, z jakimi przychodzi im się mierzyć w pandemicznej rzeczywistości? W niniejszym artykule omówione zostaną trendy technologiczne według Gartnera, jednak w zakresie, jaki jest istotny z punktu widzenia finansów i controllingu.

Człowieku, działaj! Niezależnie od tego, gdzie jesteś

Trendy technologiczne w 2021 roku osadzone zostały w trzech obszarach tematycznych: orientacja na człowieka, zapewnienie niezależności od lokalizacji oraz zabezpieczenie niezawodnego modelu biznesowego. Do pierwszej grupy należą: internet behawioralny, strategia Total Experience oraz komputery zapewniające prywatność, do drugiej – chmura rozproszona, operacje z dowolnego miejsca na świecie oraz sieć bezpieczeństwa cybernetycznego. Trzecia grupa to: inteligentny, elastyczny model biznesowy, projektowanie rozwiązań z wykorzystaniem sztucznej inteligencji oraz hiperautomatyzacja. Trendy te pokazują, że dominującą ideą jest dążenie przez przedsiębiorstwa do stworzenia zwinnego modelu biznesowego opartego o digitalizację miejsc pracy i procesów, z nastawieniem na potrzeby człowieka, który jako pracownik niekoniecznie przebywa w biurze, jako klient nie fatyguje się do sklepu, ale doskonale wie, czego oczekuje. Ma też wybór: do niego należy decyzja, gdzie chce działać. Zdaje sobie sprawę ze swoich problemów i niedogodności. Rolą technologii jest, żeby mu ułatwić to działanie i funkcjonowanie.

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Wzmacnianie efektywności procesów planowania i budżetowania finansowego z perspektywy kontrolera finansowego

Wzmacnianie efektywności procesów planowania i budżetowania finansowego z perspektywy kontrolera finansowego

„Nie mam czasu się tym teraz zająć – planowanie jest w tej chwili priorytetem”. Iluż z nas – finansistów, kontrolerów, planistów czy analityków finansowych wypowiedziało te słowa w ostatnim czasie?

Czytaj więcej

Rola controllingu w procesie sprzedaży

Rola controllingu w procesie sprzedaży

Pomimo tego, że controlling w ujęciu klasycznym kojarzony jest głównie z obszarem finansów, ma tak naprawdę dużo szersze możliwości zastosowania. Elementy controllingu można skutecznie zaimplementować w wielu innych strefach działalności. Przykładem takiego zastosowania może być sprzedaż. Bardzo często elementy controllingu pojawiają się w procesie sprzedaży w firmie, choć nie mamy świadomości, że jest to właśnie controlling. Dzięki jego zastosowaniu można podnieść efektywnie zarządzanie tym procesem i wesprzeć osiąganie celów przedsiębiorstwa. Jakie narzędzia controllingu mogą być skuteczne w sprzedaży? Które z nich pomogą wzmocnić zarządzanie w tym zakresie? Po odpowiedzi na te pytania zapraszam do dalszej części artykułu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.