Informacja zarządcza w przedsiębiorstwie

Nikogo nie trzeba przekonywać, że rzetelna i terminowo otrzymana informacja jest pożyteczna, a w pewnych okolicznościach wręcz niezbędna, aby funkcjonować w dynamicznie zmieniającym się i konkurencyjnym otoczeniu.

Potrzeba informacji zarządczej

Informacja nazywana jest zarządczą, jeśli wspomaga proces zarządzania, w tym podejmowania decyzji co do dalszych działań organizacji. W praktyce jest szerokim pojęciem, ponieważ obejmuje wiele obszarów działalności organizacji, jak również ma cechy specyficzne, charakterystyczne dla tej, a nie innej firmy. W szczególności system informacji zarządczej jest uzależniony od:

  • potrzeb odbiorców informacji,
  • specyfiki organizacji, w tym jej kultury organizacyjnej, struktury geograficznej, produktowej, stosowanych polityk i procedur,
  • posiadanych systemów informatycznych.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum