W dniach 10-11 maja 2018 r. w The Westin Warsaw Hotel odbyła się IV edycja FinTech Digital Congress i III edycja InsurTech Digital Congress, nad którą redakcja magazynu Finanse i Controlling objęła patronat medialny. To najważniejsze wydarzenia w tej części Europy dotyczące nowoczesnych, technologicznych rozwiązań w branży ubezpieczeniowej i finansowej. Kongres rozpoczęła część wspólna, po której nastąpił podział na dwie ścieżki tematyczne - dotyczącą ubezpieczeń i traktującą o finansach. Dzięki obecności ekspertów z kraju i zagranicy, ciekawemu programowi debat, przemówień i use cases oraz najbardziej aktualnym tematom z branży, wydarzenie zgromadziło ponad 700 uczestników w ciągu dwóch dni.
Technologiczne rozwiązania branży ubezpieczeniowej i finansowej, czyli FinTech & InsurTech Digital Congress.

Część wspólną Kongresu rozpoczęło wystąpienie Przewodniczących Rad Programowych FinTech i InsurTech, Marcina Petrykowskiego i Witolda Jaworskiego. Następnie swoje angażujące przemówienie wygłosił gość specjalny, który doświadczenie w branży gromadził między innymi na rynku azjatyckim. Sonia Wędrychowicz-Horbatowska przekazała nam swoją specjalistyczną wiedzę o tym, jak dokonywać transformacji cyfrowej w finansach/sektorze finansowym. Nie mogło też zabraknąć debaty na temat regulacji prawnych, w której wzięli udział kluczowi eksperci tacy jak Zbigniew Jagiełło, Anna Streżyńska i Marcin Obroniecki. Dyskusja ta była poprzedzona wspaniałym wystąpieniem wprowadzającym Przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego, Marka Chrzanowskiego. Podczas paneli poruszono także kwestie innowacyjności z perspektywy Polski i świata. Uważnie pochylono się również nad tematem fintechów w erze mindfulness. Talent challenge, płatności, skuteczne modele biznesowe, telemedycyna, IoT i data analytics to tylko niektóre z haseł, nad którymi debatowano podczas dwóch dni rzeczowych dyskusji o branży fintech i insurtech. Pomiędzy częściami merytorycznymi znalazł się także czas na networking, który stanowił doskonałą okazję na bliższe poznanie najlepszych autorytetów z branży finansów i ubezpieczeń.

Wśród prelegentów FinTech & InsurTech Digital Congress możemy wymienić m.in. Tomasz Czechowicz, Janusz Cieszyński, Frank Genheimer, Agnieszka Wrońska, Laurent Nizri, Ewa Wernerowicz, James Hickson, Tal Sharon, Paul Ferris, Wojciech Sass, Adam Rozwadowski i Szymon Wałach.

Na zakończenie pierwszego dnia kongresu odbyła się Wielka Gala FinTech & InsurTech Night, podczas której przyznano nagrody w konkursie “FinTech & InsurTech Awards”, w kategoriach Best Payment Solution, Best Lending Solution, Blockchain Technology Award, InsurTech Award, FinTech Award. Wśród uhonorowanych inicjatyw znalazły się takie rozwiązania jak: TubaPay, FINIATA, platforma blockchain Trudatum, Krajowy Program Zdrowotny i Dronn.

Partnerzy FinTech Digital Congress

Partnerzy Strategiczni: Atende, Vivus, Visa, Asseco, ProService Finteco, Dell EMC, Mash, Biuro Informacji Kredytowej, Smeo, Finiata, G2A, Heyka Capital Markets Group

Partnerzy: dLK Legal, iwoca, Idea Bank, Michael Page, Liferay, Webtown, NFG, Eventory, Jaguar, Land Rover, Gamfi, CallPage, Abak, PROFESCAPITAL.

Supporting Partner: Paris Fintech Forum

Partnerzy InsurTech Digital Congress

Partnerzy Strategiczni: Atende, ProService Finteco, Dell EMC, Twoje Zdrowie Ubezpieczenia S.A., ECOM.software, EY

Partnerzy: Bacca, Comadso, Gefen Technologies, Insly, Eventory, Jaguar, Land Rover, Gamfi, Abak, PROFESCAPITAL, CallPage

Sponsor: PiLab

Supporting Partner: Paris Fintech Forum

Zapraszamy do zapoznania się z pełną fotorelacją z FinTech & InsurTech Digital Congress, dostępną na www.fintechdigitalcongress.pl/fotorelacja

Organizatorem wydarzenia jest MMC Polska.

Zobacz również

Prawne aspekty obrotu NFT

Prawne aspekty obrotu NFT

NFT – hasło roku 2021, ogromy rynek, który urósł o ponad 20 000%, temat niezliczonych kontrowersji. Czy non-funglible token ma rzeczywistą wartość? Ile jest wart? A może to tylko jedna, wielka bańka spekulacyjna, która po chwilowej modzie z hukiem eksploduje, niwecząc oszczędności graczy na NFT-owych giełdach? Choć wygląda na to, że szczyt zainteresowania NFT z przełomu 2021/2022 r. powoli minął, co przekłada się na pierwsze spadki w sprzedaży tokenów względem wyników z okresu listopad-styczeń, inwestorzy nie czują się zniechęceni – coraz więcej firm decyduje się na zastosowanie NFT w swojej działalności i wzbogacenie swojej oferty o sprzedaż unikatowych tokenów. Czym zatem są NFT i jakie aspekty prawne związane są z ich obrotem i posiadaniem? Choć prawo jeszcze nie dogoniło postępu technologicznego, po kilkunastu miesiącach funkcjonowania rynku tokenów, jesteśmy w stanie przybliżyć nieco informacji o ich istocie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Kolejne zmiany dla branży e‑commerce (nie tylko) w 2022 roku

Kolejne zmiany dla branży e-commerce (nie tylko) w 2022 roku

Pierwotnie część zmian dotycząca rękojmi oraz dostarczania treści cyfrowych miała wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku. Termin ten nie został jednak dochowany. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw mający implementować przepisy dyrektywy cyfrowej i towarowej. Obecnie projekt został skierowany do Sejmu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.