Współczesne przedsiębiorstwa muszą sprostać coraz nowszym wyzwaniom biznesowym. Controlling jako system wspierający zarządzanie przedsiębiorstwem dostarcza instrumentów, które pozwalają ograniczać ryzyko, zwiększyć efektywność i skuteczność działania jednostek gospodarczych, a przez to odnosić sukcesy ekonomiczne oraz osiągnąć przewagę nad otoczeniem.

Studia są efektem współpracy między Wydziałem Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK w Toruniu a Międzynarodowym Stowarzyszeniem Controllerów ICV (Internationaler Controller Verein) z siedzibą w Monachium (www.icv.pl). Efektem tej współpracy będą urozmaicone zajęcia dydaktyczne prowadzone przez praktyków – przedstawicieli partnera oraz ich wkład merytoryczny w program studiów.

Trzy filary programu: wiedza – umiejętność – kompetencje w pracy controllera

  • Wiedza – inspiracja do poszukiwania efektywnych rozwiązań controllingowych

    Pozwoli ona praktycznie realizować w jednostce proces controllingu operacyjnego i strategicznego przez wybór właściwych narzędzi służących planowaniu i kontroli procesów oraz koordynacji i optymalizacji podejmowanych działań.

  • Umiejętności – możliwość praktycznego zastosowania rozwiązań controllingowych

    Umiejętność projektowania i wykorzystania instrumentów controllingu umożliwi przygotowanie informacji finansowych na potrzeby decyzyjne. Program zapewni uczestnikom umiejętność posługiwania się narzędziami informatycznymi wspomagającymi procesy planowania, kontroli, analiz i raportowania biznesowego.

  • Kompetencje – podstawa skutecznego i kreatywnego działania

    Kompetencje w zakresie negocjacji, komunikacji i prezentacji wypracowanych rozwiązań oparte na etycznej postawie i efektywnym zarządzaniu zespołem oraz na osobistym rozwoju pozwolą na pełnienie funkcji menedżera i/lub specjalisty w dziedzinie controllingu.

Atuty studiów „Business Controlling”

  • Modułowy autorski program oparty na wiedzy i doświadczeniu partnerów

    W programie między innymi: organizacja procesów controllingowych – baza informacyjna controllingu – budżetowanie – controlling kosztów – controlling dziedzinowy – pomiar i analiza dokonań – raportowanie wewnętrzne i zewnętrzne – kluczowe kompetencje controllera – narzędzia informatyczne w pracy controllera.

  • Wiedza ekspercka i doświadczenie praktyczne wykładowców

    Program w całości realizowany jest przez wiodących ekspertów w dziedzinie controllingu, psychologii i informatyki, osoby z wieloletnim doświadczeniem praktycznym.

    Nadzór merytoryczny nad kierunkiem pełnią: dr Marlena Ciechan-Kujawa (wykładowca UMK, audytor, konsultant biznesowy) oraz Andrzej Derkowki (delegat krajowy ICV, dyrektor ds. controllingu w Grupie Neuca).

  • Interaktywna forma zajęć – gry biznesowe, warsztaty, studia przypadków

    Wykład inspirujący, wymiana doświadczeń uczestników z wykładowcami, prezentacja „best practices” oraz wskazówki wynikające z rozwiązań stosowanych w praktyce przez ekspertów w konkretnych przypadkach biznesowych dostarczą słuchaczom wiedzy, która pozwoli praktycznie realizować w jednostce proces controllingu operacyjnego i strategicznego.

Czas trwania:

2 semestry
Uczestnicy studiów otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych oraz dodatkowy certyfikat wystawiony przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Controllerów – ICV w języku polskim i angielskim.

Termin składania dokumentów:

maj-wrzesień 2015 r.

Miejsce składania dokumentów:

dziekanat Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, ul. Gagarina 13a, pokój nr 41,
Nina Żwak, ninazwak@umk.pl, +48 56 611 47 66

Więcej informacji:

www.econ.umk.pl

Marlena Ciechan-Kujawa, marlena@econ.umk.pl

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Prawne aspekty obrotu NFT

Prawne aspekty obrotu NFT

NFT – hasło roku 2021, ogromy rynek, który urósł o ponad 20 000%, temat niezliczonych kontrowersji. Czy non-funglible token ma rzeczywistą wartość? Ile jest wart? A może to tylko jedna, wielka bańka spekulacyjna, która po chwilowej modzie z hukiem eksploduje, niwecząc oszczędności graczy na NFT-owych giełdach? Choć wygląda na to, że szczyt zainteresowania NFT z przełomu 2021/2022 r. powoli minął, co przekłada się na pierwsze spadki w sprzedaży tokenów względem wyników z okresu listopad-styczeń, inwestorzy nie czują się zniechęceni – coraz więcej firm decyduje się na zastosowanie NFT w swojej działalności i wzbogacenie swojej oferty o sprzedaż unikatowych tokenów. Czym zatem są NFT i jakie aspekty prawne związane są z ich obrotem i posiadaniem? Choć prawo jeszcze nie dogoniło postępu technologicznego, po kilkunastu miesiącach funkcjonowania rynku tokenów, jesteśmy w stanie przybliżyć nieco informacji o ich istocie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Kolejne zmiany dla branży e‑commerce (nie tylko) w 2022 roku

Kolejne zmiany dla branży e-commerce (nie tylko) w 2022 roku

Pierwotnie część zmian dotycząca rękojmi oraz dostarczania treści cyfrowych miała wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku. Termin ten nie został jednak dochowany. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw mający implementować przepisy dyrektywy cyfrowej i towarowej. Obecnie projekt został skierowany do Sejmu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.