Wybór odpowiedniego programu do prowadzenia księgowości to szalenie trudne zadanie, szczególnie dla początkującego przedsiębiorcy. Rynek oferuje wiele zróżnicowanych aplikacji. Jak się jednak okazuje, największym problemem nie jest to, który program wybrać, tylko to, czy wybór odpowiedniego wystarczy, by sprawnie prowadzić księgowość w firmie?

Przedsiębiorca, który chce wybrać odpowiedni dla swoich potrzeb program księgowy, nie mając jeszcze żadnego doświadczenia, musi spędzić niejeden wieczór, porównując bogatą ofertę w Internecie i przeglądając setki zaprzeczających sobie nawzajem komentarzy na internetowych forach. Należy dodać, że najczęściej komentarzy pisanych przez samych producentów, dystrybutorów bądź marketingowców zachwalających, rzecz jasna, własny produkt. Trudno o konstruktywną poradę od kogoś, kto przetestował przynajmniej kilkanaście programów i jest w stanie wskazać choć kilka wartych uwagi. Na szczęście większość oferowanych programów księgowych udostępnia opcję darmowego okresu próbnego bądź bezpłatną wersję demo o ograniczonej funkcjonalności. Najskuteczniejszą metodą weryfikacji będzie zatem zapoznanie się z nimi, zanim zdecydujemy się na inwestycję. Które zatem warto testować?

Co oferuje rynek?

Spośród setek nic niemówiących nazw oferowanych programów można, dzięki odpowiedniemu kluczowi, wskazać kilkanaście wartych uwagi. Jaki to klucz? Warto sprawdzić, z jakich programów korzystają profesjonalni księgowi i duże firmy czy które z aplikacji zajmują czołowe miejsca w rankingach sprzedażowych. W tak zawężonej grupie oferowanych produktów z pewnością nie zabraknie następujących marek: Ognik, Rachmistrz GT, Rewizor, Subiekt, VATowiec czy systemów Enova, Optima, Lefthand, Symfonia i Raks. Większość tych programów oferuje trialowe okresy bezpłatnego użytkowania lub ograniczone wersje demo. W obu przypadkach to w zupełności wystarczy, by się przekonać, czy dany program spełnia nasze oczekiwania. – Od 14 lat prowadzę biuro księgowe. Obecnie obsługuję około 70 firm z wielu branż o bardzo różnych profilach działalności – mówi Dagmara Miśkiewicz, prowadząca własną działalność i oferująca usługi księgowe. – To zróżnicowanie sprawia, że dobieram programy pod kątem potrzeb firm, gdyż trudno o jeden uniwersalny. Do niedawna posługiwałam się naprawdę wieloma aplikacjami, od jakiegoś czasu udaje mi się zdecydowaną większość firm, z którymi pracuję, obsługiwać za pomocą programu Ognik Premium, który według mnie sprawdza się naprawdę kompleksowo – dodaje.

Decydując się na program do prowadzenia księgowości firmy, należy przede wszystkim odpowiedzieć sobie na pytanie, do czego ma służyć. Jeśli chodzi o prosty program do wystawiania faktur – kłopot właściwie żaden. Jeśli jednak przedsiębiorca ma jeszcze inne oczekiwania bądź prowadzona przez niego działalność wymaga dodatkowych opcji, warto przetestować co najmniej kilka różnych ofert.

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Prawne aspekty akcji promocyjnych

Prawne aspekty akcji promocyjnych

Ważnym elementem w każdym biznesie jest jego promocja i powiązane z nią działania marketingowe. Pomagają one zaangażować społeczność zebraną wokół marki oraz zainteresować nią nowe osoby. Dlatego często decydujemy się na przeprowadzenie różnych form kampanii promocyjnych. Jednak cały proces przygotowania, a następnie przeprowadzenia w skuteczny i efektywny sposób tego rodzaju akcji nie kończy się na etapie kreatywnym i opracowaniu strategii marketingowej. Równie istotne są kwestie prawne, takie jak zidentyfikowanie właściwej formy akcji promocyjnej oraz zadbanie o wszystkie aspekty ochrony danych osobowych.

Czytaj więcej

Umowy o korzystanie z cudzych praw lub rzeczy

Umowy o korzystanie z cudzych praw lub rzeczy

Umowy o korzystanie z cudzych praw lub rzeczy obejmują umowy nazwane, takie jak: umowa najmu (art. 659 kc), dzierżawy (art. 693 kc), leasingu (art. 7091 kc) oraz użyczenia (art. 710 kc). Przedmiotem tego typu umów mogą być aktywa, takie jak: środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz inwestycje w nieruchomości i prawa.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.